تیرداد نیوز

کد خبر: ۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 17:07 - 16 November 2019
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حدود ۱۰۰ سینما تا پایان سال در کشور راه‌ اندازی می‌ شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال ۸۰ تا ۱۰۰ سینما به تعداد سینماهای کشور اضافه می‌شود و فروش سینمای امسال هم تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که رقم قابل توجهی است.

تیرداد نیوز - سید عباس صالحی روز شنبه در جمع خبرنگاران استان یزد افزود: آمارها نشان می‌دهد فعالیت‌ هنرهای نمایشی و موسیقی، سینما و پژوهش در توازن نسبی حرکت می کنند هر چند در هر حوزه، مسائل و مشکلاتی وجود دارد.
وی در ادامه اظهار داشت: ۴۰ هزار تن کاغذ برای مطبوعات منظور شده که بخشی از آن وارد کشور شده و بخش دیگر آن هم بزودی وارد میشود.
صالحی با بیان اینکه امیدواریم با ورود این مقدار کاغذ بخشی از مشکلات مطبوعات کشور حل شود اظهار داشت: در بخش تبدیل کاغذ و واردات آن مشکلاتی به وجود آمده بود که با تدابیر لازم و برگزاری جلسات متعدد با مسئولان عالی رتبه مقرر شد کاغذ در فهرست کالای اساسی باقی بماند.
صالحی در زمینه بیمه خبرنگاران هم گفت: تعداد بیمه شدگان صندوق هنرمندان و نویسندگان در سال۹۵، ۲۸ هزار نفر بود که در پایان سال ۹۷ این رقم به ۴۲ هزار نفر افزایش یافت.
وی اظهار داشـت:در زمینه بیمه اصحاب رسانه و هنر، تلاش‌های قابل توجهی صورت گرفته همچنین در زمینه امنیت شغلی گامهای موثری برداشته ایم که امیدواریم این میسیر در سال ۹۸ هم ادامه یابد.
صالحی تصریح کرد: طی ۲ هفته آینده تعدادی از مسوولان صندوق بیمه هنرمندان و نویسندگان به استان یزد می آیند و مشکلات بیمه ای این افراد را پیگیری می کنند.
وی گفت: امسال ۸۰۰ تا ۱۰۰ سینما به تعداد سینماهای کشور اضافه میشود و فروش سینمای امسال هم تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که قابل توجه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  هدف از سفر به استانها را نگاه تدوین و راهبری به نقشه فرهنگی استانها اعلام کرد و افزود: امید است در این سفرها  فرصت برای حمایتها و برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی و هنری در استان ها فراهم شود.
صالحی یادآور شد: در سفر به استان یزد تفاهم نامه ای با استاندار یزد بسته شد که در قالب آن ۸۲۷ میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده که در بخشهای مختلف زیرساختی، فضاهای فرهنگی و هنری، تکمیل مجتمع فرهنگی بافق، تکمیل فاز دو مجمتع امام علی، ۶ کتابخانه و تکمیل مجتمع مروست هزینه می شود.
وی ادامه داد: تالار مرکزی یزد تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می رسد که به ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتباری برای ترمیم آن نیاز است و کتابخانه مرکزی یزد هم تا پایان امسال افتتاح میشود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: امید است تا ۱۶ ماه باقی مانده دولت بتوانیم شرایط حوزه فرهنگ و هنر را نسبت به گذشته ارتفا دهیم.
 
 
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز