تیرداد نیوز

کد خبر: ۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 14:01 - 13 November 2019
سخنگوی صنعت برق:

قیمت برق مصرفی رمز ارزها تعیین شد

سخنگوی صنعت برق گفت: قیمت برق مصرفی رمز ارزها در ۸ ماه از سال ۴۸۰ تومان و در ۴ ماه گرم سال ۱۹۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شد.
تیرداد نیوز - مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه فقط متقاضیانی که دارای مجوز وزارت صمت برای استخراج رمز ارز هستند می توانند مجوز مصرف برق را نیز دریافت کنند، افزود: برق مراکز استخراج رمز ارز از شبکه سراسری، نیروگاه‌های مستقل از شبکه و یا نیروگاه‌های تجدیدپذیر تازه تاسیس تامین خواهد شد.
وی با اشاره به پشتیبانی شبکه سراسری از مراکزی که برق خود را از نیروگاه‌های تجدیدپذیر دریافت می کنند، گفت: در شرایطی که نیروگاه‌های تجدیدپذیر امکان تامین برق مورد نیاز این مراکز را نداشته باشد شبکه سراسری برق مورد نیاز را تامین خواهد کرد.
سخنگوی صنعت برق با تاکید بر ممنوعیت استفاده مراکز استخراج رمز ارز از برق شبکه سراسری در زمان اوج مصرف، گفت: طبق مصوبه هیات دولت این مراکز در زمان اوج مصرف که ۳۰۰ ساعت است نباید از برق موجود در شبکه سراسری استفاده کنند.
رجبی مشهدی با بیان اینکه مراکز استخراج رمز ارز معاف از پرداخت هزینه انشعاب عمومی هستند ادامه داد: این مراکز می توانند از تخفیف‌های مشخص شده نیز در صورت متمرکز و مجتمع بودن استفاده کنند که این تخفیف‌ها تا ۳۵ درصد است.
وی با اشاره به اینکه در پروانه فعالیت این مراکز، محل و میزان مصرف و نحوه تامین برق مشخص شده است، گفت: شرایط تامین برق نیز توسط شرکت‌های برق در سراسر کشور مشخص خواهد شد تا در مسیر تولید برق پایدار برای مشترکین شبکه سراسری اختلالی ایجاد نشود.
سخنگوی صنعت برق فعالیت مراکز استخراج رمز ارز بدون مجوز وزارت صمت و انعقاد قرارداد با صنعت برق را تخلف دانست و افزود: اگر این مراکز بدون مجوز از شبکه سراسری برق استفاده کنند و خسارتی به مشترکین برق وارد شود جریمه مصرف بدون مجوز، خسارت وارده به مشترکین و حتی ایجاد تغییر در کنتور به صورت جداگانه دریافت می شود که البته این جریمه قابل توجه خواهد بود.
رجبی مشهدی گفت: اگر مردم مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز را به شرکت‌های برق معرفی کنند ۲۰ درصد از جریمه دریافتی از متخلفان به عنوان پاداش به آن‌ها پرداخت می شود. وی افزود: ۵۰۰ تا ۷۰۰ مگاوات پیش بینی مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز است که در ۸ ماه از سال که وضعیت مصرف برق کشور عادی است مشکلی وجود ندارد، در اغلب ساعات از چهار ماه گرم سال نیز برای تامین، دغدغه‌ای ایجاد نخواهد شد و در ۳۰۰ ساعت اوج مصرف نیز مصرف از شبکه ممنوع است.
سخنگوی صنعت برق گفت: برای کنترل مصرف برق در مراکز استخراج رمز ارز از راه دور، همه این مراکز به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند.
رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز مصوبه مقررات تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها را به شرکت‌های برق منطقه‌ای ابلاغ کرده که تمامی دارندگان مجوز از وزارت صمت می‌توانند با هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای و برخورداری از تجهیزات مناسب برق از تعرفه اعلام شده برای استخراج رمز ارز استفاده کنند؛ همچنین شرکت‌های برق منطقه‌ای موظف به قطع انشعاب و برخورد با استخراج کنندگان رمز ارزی هستند که به صورت غیر مجاز از شبکه برق استفاده می‌کنند یا با سایر تعرفه‌ها نسبت به دریافت برق و ماینینگ اقدام کرده‌اند.
 
 
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور