تیرداد نیوز

کد خبر: ۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - 13:19 - 12 November 2019
مدیر کل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاهها خبر داد:

نصب و تعمیر کلیه سامانه های هوانوردی کشور توسط متخصصان داخلی

مدیر کل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاهها گفت: برای انجام یک پرواز ایمن در پروازهای داخلی، بین المللی و یا عبوری از فضای جمهوری اسلامی ایران و از زمانی که مسافرین وارد فرودگاه ها می شوند، برای چک مسافر و بار از تجهیزات بازرسی امنیتی ایکس ری X-RAY و گیت وی Gate-way استفاده می شود.

نصب و تعمیر کلیه سامانه های هوانوردی کشور توسط متخصصان داخلی

تیرداد نیوز - سیامک بهنام در این باره افزود: پس از ورود مسافران به داخل هواپیما و از زمان برخواستن تا نشستن هواپیما و در طول پرواز، جهت هدایت هواپیما در مسیریابی، تعیین فواصل و شیب فرود از سامانه های کمک ناوبری ILS ،DME ،DVOR/VOR و NDB منصوبه در فرودگاهها و مسیر راههای هوایی و نقاط کویری و مرتفع کوهستانی، برای تشخیص موقعیت و مشخصات پرواز شامل نوع و شماره پرواز و سرعت و ارتفاع هواپیما و سایر اطلاعات مهم و ارسال اطلاعات مذکور به برج و اپروچ فرودگاهها و مرکز کنترل فضای کشور از سامانه ها و سنسورهای نظارتی رادار و سامانه های پردازشگر اتوماسیون استفاده می شود.
وی گفت: برای برقراری مداوم ارتباط کلامی بین هواپیماها و کنترلرهای مراقبت پرواز برج و اپروچ فرودگاهها و مرکز کنترل فضای کشور، از سامانه های RCAG، سوئیچینگ و فرستنده و گیرنده ها بهره می بریم.
بهنام افزود: همچنین کلیه ارتباطات هات لاین و تلفنی مابین مرکز کنترل فضای کشور با مراکز کنترل کشورهای همجوار و با فرودگاههای کشور و ارتباطات کلامی بین برج و اپروچ فرودگاهها و نیز تبادل اطلاعات RCAG و رادار بین مرکز کنترل و سایتها از طریق شبکه هوشمند ATN برقرار می شود.
وی گفت: حفاظت کلیه سامانه ها و تجهیزات هوانوردی در مقابل صاعقه، اضافه ولتاژ و فراتاخت ولتاژ، تهیه و نگهداری و تعمیر کلیه منابع تغذیه و UPS سامانه های فوق و همچنین اندازه گیری میزان اشعه ها و پرتوهای یونساز تجهیزات بازرسی ایکس ری و گیت وی و غیر یونساز تجهیزات CNS و زون بندی سایتها و همچنین حفاظت پرسنل الکترونیک در برابر پرتوهای مذکور از وظایف مهم اداره کل می باشد.
مدیر کل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاهها افزود: برای بررسی عملکرد سامانه ها و تجهیزات فوق بصورت منظم بازرسی و Audit دوره ای از فرودگاهها و سایتها انجام می پذیرد و مشکلات احصاء و طی برنامه ای مشخص و براساس اسناد و داکیومنتها بویژه Annex10 ایکائو نسبت به رفع آنها اقدامات اصلاحی انجام می گردد.
وی گفت: مدیریت طیف فرکانسی باند هوانوردی، بررسی درخواستهای ایرلانها و شرکتهای مختلف جهت تخصیص فرکانس، نظارت بر عملکرد و تجهیزات رادیویی آنها در محدوده پروانه های رادیویی اخذ شده در فرودگاهها، پیگیری اخذ مجوز ترخیص تجهیزات هوانوردی از سازمان تنظیم مقررات رادیویی و گمرک کشور، پیگیری برقراری شبکه زیرساخت هوانوردی و خطوط مخابراتی از شرکت مخابرات و مدیریت آن از دیگر وظایف این اداره کل می باشد.
وی اضافه کرد: برای انجام وظایف فوق حدود 600 نفر از متخصصان الکترونیک هواپیمایی در اداره کل ارتباطات و ناوبری و ادارات مهندسی الکترونیک سراسر کشور با حداکثر توان به کار مشغولند که با برگزاری آموزشهای تخصصی و عمومی در قالب دوره های پودمانی و همچنین دوره های عملی OJT، همواره دانش آنها بروز و ارتقاء می یابد.
وی تاکید کرد: همچنین با برگزاری آزمونهای تئوری و عملی، صلاحیت شغلی و تخصصی تمامی پرسنل در قالب رده های مختلف Rating  احراز می گردد.
بهنام افزود: تمامی موارد فوق از طریق شش اداره مهندسی تجهیزات ناوبری،تجهیزات ارتباطی،تجهیزات راداری و اتوماسیون، بازرسی و ایمنی، آموزش و تحقیقات و برنامه ریزی و بازرسی و دو واحد امور فرکانس و پشتیبانی CNS اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی و ادارات مهندسی الکترونیک تمامی فرودگاهها انجام می گردد.
وی گفت: در حال حاضر متخصصان الکترونیک هواپیمایی با دانش و توانمندی که دارند می توانند خدمات مهندسی نظیر سایت یابی،برگزاری مناقصات و بررسی فنی داکیومنتها،بررسی فنی تجهیزات خریداری شده را در قالب FAT و SAT،نصب و راه اندازی،نگهداری و تعمیر سامانه ها و تجهیزات،انجام گراند چک تجهیزات ناوبری و مشارکت در فلایت چک سامانه های مذکور به سایر کشورها بخصوص کشورهای همجوار ارائه نموده و درآمدزایی نمایند.
مدیر کل ارتباطات و ناوبری هوایی در پایان ضمن گرامیداشت 12 نوامبر روز جهانی الکترونیک هواپیمایی، برابر با 21 آبان 98، به تمامی متخصصان الکترونیک فرودگاههای کشور و اداره کل تبریک گفته و از طرف همه متخصصان الکترونیک هواپیمایی کشور از همکاری و تلاشهای همکاران سایر معاونتها و ادارات کل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران بویژه متخصصان ادارات کل کنترل ترافیک هوایی، مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی و آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما در معاونت عملیات هوانوردی شرکت که در زنجیره تامین ایمنی پروازها نقش مهمی دارند، تشکر نمود.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی