تیرداد نیوز

کد خبر: ۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 14:49 - 11 November 2019

هيوندا ۱۳ خودرو جدید با سوخت جایگزین عرضه می کند

شركت خودروسازي كره جنوبي هيوندايي تا سال 2022؛ 13 محصول جديد با سوخت جايگزين سوخت هاي فعلي به بازار معرفي خواهد كرد، اما آيا همه اين محصولات جديد به حساب مي آيند؟
تیرداد نیوز - به گزارش سايپانيوز، البته هيوندايي صحبت از 13 مدل خودرو با سوخت جايگزين به ميان مي آورد اما 4 مدل آن از قبل معرفي شده هستند. براي مثال هيوندايي، آيونيك Ioniq را هم جزو اين 13 محصول اعلام كرده كه قبلا به بازار اروپا و آسيا معرفي شده است.
شايد قرار دادن آيونيك در ليست به اين دليل است كه استايل اين خودرو بهتر خواهد شد و تغييراتي در جهت سازگاري بيشتر با نسل خودروهاي برقي در آن روي خواهد داد.
با اين اوصاف، هيوندايي خود آيونيك را در سه مدل عرضه خواهد كرد كه عبارتند از محصولات تمام برقي، هيبريدي قابل شارژ با پريز برق و فقط هيبريدي كه از اين برند توليد خواهند شد.
حالا سؤال بعدي اين است كه آيا ترتيب قرار گرفتن يا نوع قواي محركه در خودرو هم منجر به تفكيك و تمايز در انواع محصولات خواهد شد يا خير؟ در آن صورت اگر در خودروي بنزين سوزي قواي محركه هيبريدي به كار گرفته شود آيا بايد آن را مدل جديد به حساب آورد يا آپشن جديد از يك محصول.
البته برخي از خودروسازان، تنوع در موتور و گيربكس را فقط آپشن به حساب مي آورند كه مشتري مي تواند در يك محصول گزينه هاي مختلف داشته باشد. شايد بهتر بود هيوندايي هم موقع شمردن محصولات جديد خود، آيونيك را يك محصول با چند آپشن در خصوص سوخت معرفي مي كرد.
در فهرست 13 محصول جديد هيوندايي نام آشناي سوناتا به چشم مي خورد كه چون HEV يا هيبريدي برقي hybrid electric vehicle است، هيوندايي يك محصول جديد به حساب آورده است. نسل هشتم سوناتا كه DN8 هم ناميده شده، در نمايشگاه خودروي نيويورك در بهار امسال به نمايش درآمد. تازه در آن نمايشگاه هم وعده داده است كه اين خودروي سدان نسل هشتم از سال 2020 در بازار آمريكا به فروش خواهد رسيد.
با اين تفاسير، هيوندايي با احتساب ورژن هاي مختلف سوختي 13 محصول جديد معرفي خواهد كرد.
مدل كونا Kona در سال 2020 يا 2021 تغيير استايل مي دهد و 2 مدل از 9 مدل جديد هيوندايي را همين مدل به خود اختصاص خواهد داد.
با اين كه هيوندايي با انتشار اعلان عرضه 13 مدل تا سال 2022 قصد ايجاد موج خبري داشته است، اما به احتمال زياد تا سال 2022 بايد صبر كرد و ديد آيا خودروهاي برقي و هيبريدي جديدي از سوي هيوندايي وارد خيابان ها خواهد شد يا نه.
با اين حال بيشتر اين محصولاتي كه عنوان محصول جديد معرفي شده اند، در حقيقت خودروهاي جايگزين يا تغيير استايل در يك مدل موجود بوده است و مدل جديدي اضافه نشده است.


مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد