تیرداد نیوز

کد خبر: ۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - 23:25 - 07 April 2023

آلفا تست ایتالیایی

آلفا تست ایتالیایی آزمونی که هر ساله در دانشگاه های ایتالیا برگزار می شود و در آزمون آلفا تست alpha test امکان تحصیل در دندانپزشکی و پزشکی را دارید.

آزمون آلفا تست ایتالیایی برای پزشکی

آلفا تست ایتالیایی آزمونی که هر ساله در دانشگاه های ایتالیا برگزار می شود و در آزمون آلفا تست alpha test امکان تحصیل در دندانپزشکی و پزشکی را دارید. آلفا تست در اصل امتحان ورود به دانشگاه در کشور ایتالیا می باشد که شبیه به کنکور ورودی ایران است. در صورت تمایل به تحصیل در مقطع لیسانس و پذیرش از طرف دانشگاه های ایتالیا، با ما تماس بگیرید تا به شما در آمادگی برای گذراندن این آزمون و دوره ها و آشنایی با نمونه سوالات آلفا تست کمک کنیم.

دوره های مشاوره و کلاس های آموزشی در زمینه کنکور و آشنایی با سوالات آزمون آلفا تست توسط بهترین اساتید با تسلط کامل به زبان ایتالیایی در این مجموعه برگزار می شود. دوره های این کلاس ها در زمینه های زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی و غیره است. تمام تلاش ما بر این مبنا است تا با آموزش، مشاوره و هدایت صحیح اساسی ترین درس های کنکور الفا تست ایتالیایی را بیاموزید تا موثرترین نتیجه را برای شما به همراه داشته باشد.

کلاس و دوره آلفا تست ایتالیایی

تحصیل در ایتالیا از طریق کنکور آلفا تست

ایتالیا به ایتالیایی Italia، یکی از کشورهای محبوب در حوزه گردشگری و مهاجرت است و همچنین یکی از بزرگ ترین اقتصادهای جهان را دارد و جاذبه های گردشگری و تاریخی را در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسانده است. از لحاظ فرهنگی، با ما ایرانی ها بسیار شباهت دارند و ارتباط خوبی با ایرانی ها دارند. به همین علت، دانشجوهای بسیار زیادی هر ساله، برای ادامه تحصیل به این کشور زیبا می روند و شرکت در دوره های آمادگی کنکور آلفا تست یکی از راه های مهاجرت و ادامه تحصیل به این کشور اروپایی است. شما با گذراندن کلاس های تقویتی و آمادگی برای آشنایی هرچه بیشتر با شرایط، سطح و سولات و نحوه برگزاری آلفا تست Alpha test در مجموعه ما شانس بالایی را برای قبولی و دریافت پذیرش خواهید داشت. 

ایتالیا از سه جهت با دریا احاطه شده است. دریای آدریانیک شرق، دریای تیرهنیان غرب و دریای مدیترانه و دریای یونانی در جنوب ایتالیا هستند. تقریبا نصف ایتالیا از کوهستان تشکیل شده و در نتیجه، تفریحات زمستانی بسیار زیادی دارد. از جمله آن اسکی در کو های بسیار زیبای این کشور دیدنی که هر سال، توریست های زیادی را به این کشور می کشاند.

طبیعت ایتالیا فوق العده چشم نواز است و مناظر بسیار زیبایی دارد. رودخانه های زیبا از شمال و جنوب و شرق و غرب، در ایتالیا وجود دارند که مکان های تفریحی و آرامش بخشی هستند و به همین دلیل، ورزش های آبی در ایتالیا بسیار زیاد هستند و هر ساله تعداد زیادی داوطلب برای ورود به دانشگاه های ایتالیا، آزمون آلفا تست را پاس می کنند تا در کنار تحصیل، از این طبیعت زیبا نیز بهره ببرند.

ایتالیا، یکی از برترین کشورها در حوزه آموزش دانشجویان است و همچنین دانشگاه های آن از سطح علمی بسیار بالا و امکانات متنوع برخوردار است و هزینه دانشگاه بسیار مقرون به صرفه می باشد که با کمک بورس تحصیلی، بسیار ناچیز می شود و در برخی دانشگاه ها، مجانی است. به همین علت هر سال، متقاضیان ورود به دانشگاه در ایتالیا بسیار زیاد هستند.

در بین دانشگاه‌ های برتر جهان، دانشگاه های ایتالیا از رتبه بسیار خوبی برخوردار هستند. بیشتر دانشگاه های ایتالیا، دولتی هستند و تعدادی هم خصوصی هستند. بطور مثال، دانشگاه پلی تکنیک میلان، رتبه یا رنک 170 را در جهان، دارد. که رشته های فنی مهندسی معماری را ارائه می دهد.

دانشگاه میلان، دانشگاهی بسیار خوب برای رشته های انسانی و پزشکی است که دانشجوهای بسیار زیادی دارد. دانشگاه بولونیا، دانشگاه پیزا، دانشگاه روم و بسیاری دانشگاه های دیگر هم وجود دارند که می توانید در امتحان آلفا تست ایتالیایی شرکت کرده و پس از قبولی در این امتحان، وارد رشته مورد نظر شوید و در دانشگاه مورد علاقه تان تحصیل کنید. تحصیل در مقطع کارشناسی 3 سال و مقطع کارشناسی ارشد 2 سال طول می کشد و بعد از اتمام کارشناسی ارشد، می توانید وارد مرحله دکترا شوید و در همان دانشگاه کار کنید و استادیار شوید و کسب درآمد کنید.

نگران هزینه ها نباشید، چرا که اگر مدارک کامل داشته باشید، می توانید از بورس تحصیلی استفاده کنید که هم شامل خوابگاه می شود و هم مبلغی به شما داده می شود که با کمی قناعت، می توانید براحتی زندگی کنید و درس بخوانید. همچنین اگر تمایل به کار داشته باشید، می توانید بر اساس قانون کار دانشجویی، کار کنید.

مشاوره آزمون آلفا تست ایتالیایی

کلاس های آمادگی برای امتحان alpha test

برای ورود به مقطع لیسانس در رشته های پزشکی، معماری، کامپیوتر، داروسازی و غیره آزمون ورودی سراسری دارد که نام آن به نام آزمون آلفا تست دانشگاه ایتالیا است از همه متقاضیان، چه ایتالیایی و چه بین المللی گرفته می شود که پس از قبولی در این امتحان، انتخاب رشته می کنند و با توجه به نمره ای که گرفته اند، در یک رشته و دانشگاه مربوطه پذیرفته می شوند. زمان برگزاری آزمون آلفا تست ایتالیا هر سال در تیرماه (جولای) ثبت نام خود را آغاز می‌ کند و اوایل شهریورماه توسط دانشگاه های خصوصص و دولتی ایتالیا برگزار می شود.

آزمون آلفا تست ایتالیا، مجموعه هایی از چند کتاب است که برای ورود به رشته های معماری، فنی مهندسی و پزشکی و به زبان ایتالیایی است. این آزمون، توسط وزارتی به نام اختصاری MIUR یا وزارت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ های ایتالیا برگزار می شود. آزمون ورودی آلفا تست ایتالیا، یکی از آزمون‌ های معتبر در کشور ایتالیا است. این آزمون دو بخش دارد. یک بخش عمومی و فرهنگی و یک بخش تخصصی که در ارتباط با رشته مورد نظر است و اولین بار در سال 1987 جهت جذب دانشجویان ایتالیایی و خارجی برگزار شد و همچنان نیز برگزار می شود.

زمان برگزاری و ثبت نام آزمون آلفا تست 

علاقه مندان به شرکت در آزمون سراسری آلفا تست، لازم است که پیش از تکمیل مراحل نام نویسی خود در سایت، ابتدا مطالب مربوط به این آزمون را به طور کامل مطالعه کنند تا از جزئیات این آزمون مطلع گردند و سپس برای تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام نمایند. ما با تیمی بسیار حرفه ای و قوی در تمام مراحل آموزش و آشنایی با تست ها و نحوه برگزاری این آزمون و کنکور در کنار شما هستیم تا با بهترین نتیجه این مراحل را طی کنید.

کتاب ها و منابع در کنکور Alpha test

آزمون آلفا تست، علاوه بر اینکه اولین مرحله پذیرش برای تحصیل در دانشگاه‌ های تراز اول کشور ایتالیا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، جراحی، هنر، معماری، مهندسی و غیره است، کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

برای اینکه هزینه های زندگی را مهیا کنید در کنار تحصیل می توانید کار کنید. برای پیدا کردن شغل خوب، باید به شرکت‌ های برتر ایتالیا نشان دهید که سطح برقراری ارتباط شما حرفه‌ ای و پیشرفته است و توانایی کار در این شرکت‌ ها را دارید و زبان ایتالیایی شما خوب است. قبولی در آزمون آلفا تست، به شما در این امر کمک می کند.

برای ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس، دکتری و حتی بالاتر در برخی از دانشگاه‌ های ایتالیا باید مدارک مورد تایید ارائه دهید که یکی از این مدارک که بسیار معتبر و مهم می باشد، مدرک قبولی در آزمون آلفا تست است.

نمونه سوالات آزمون آلفا تست

این آزمون، دارای دو بخش عمومی و بخش تخصصی است که برای هر رشته ای، متفاوت است. بخش اول بیشتر بر اساس تجربه و فرهنگ عمومی ایتالیا است و بخش دوم، بسته به رشته مورد نظر داوطلب، تخصصی است که بطور مثال برای رشته های پزشکی، سوالات مربوط به زیست شناسی دارد. در بخش اول، 22 سوال می پرسند که شما باید خلاصه نویسی کنید یا استدلال بیاورید و دو سوال آخر در مورد فرهنگ، سیاست، تاریخ و حتی فلسفه است. معمولا کل تعداد سوالات آن بین 60 الی 80 سوال بصورت تستی نیز است.

در بخش دوم که سوالات علمی تخصصی مربوط به رشته ی مورد نظر شما داده می شود، بطور مثال در بخش زیست شناسی سؤالات در مورد موجودات زنده و نقش آنزیم­ها، سلول، چرخه‌ی سلولی و تولید مثل و ژنتیک و غیره است. سؤالات تخصصی مهندسی در مورد ریاضی و فیزیک است مثل فیزیک، دانش سیستم متریک، سیستم ISI، کمیت‌های سینماتیک، حرکت، بردار، فشار، تعاریف وزن و جرم و غیره است.

 برگزاری و ثبت نام آزمون آلفا تست 

آشنایی با تعداد سوالات امتحان آلفا تست 

تعداد سوالات این آزمون، در سالهای مختلف، فرق داشته اند. بطور مثال، بعضی از سال ها، 60 سوال آمده و بعضی از سال ها، 80 سوال آمده بوده است و بین صد تا صد و بست دقیقه زمان می برد و تستی است و پنج گزینه ای. آزمون آلفا تست کامپیوتری نیست و مانند کنکور ایران، کاغذی است که باید قوانین آزمون را رعایت کنید تا به مشکل بر نخورید. به هیچ عنوان نباید کاغذ امتحانی را از محل امتحان بیرون ببرید و نباید دیکشنری یا کتاب با خودتان وارد جلسه امتحان کنید.

زمان برگزار شدن آلفا تست چه وقت است 

آزمون آلفا تست ( alpha test )، هر سال یکبار برگزار می شود و زمان زیادی برای شرکت در آزمون های آلفا تست وجود ندارد و تکرار مجدد نیز نخواهد داشت. این کنکور و آزمون هر سال در یک تاریخ مشخص که معمولا شهریور ماه یعنی ماه سپتامبر میلادی است برگزار می گردد. 

ثبت نام آزمون در تیرماه یا همان ماه جولای میلادی صورت می گیرد.

ثبت نام این آزمون در وب سایت دانشگاه یا دانشگاه های مورد نظر انجام می شود و شما می توانید در بیش از یک دانشگاه برای آزمون آلفا تست، ثبت نام کنید و زمان آزمون ها با هم تداخل ندارند و می توانید شانس خود را برای گرفتن پذیرش در چندین دانشگاه تست کنید. زمان برگزاری این آزمون قابل تمدید نیست در نتیجه باید برای همان تاریخ مطالعه کنید و آماده شوید.

مکان برگزاری کنکور آلفا تست کجاست

آزمون کنکور آلفا تست در ایران برگزار نمی شود و به غیر از ایتالیا، در بیست کشور دیگر نیز برگزار می‌ شود. داوطلبان برای شرکت دراین آزمون می‌ توانند به نزدیک‌ ترین کشور بروند و یا با ویزای تحصیلی، به ایتالیا بروند و همان جا امتحان دهند. ولی نزدیک ترین و به صرفه ترین کشورها برای داوطلبان ایرانی، دوبی و ترکیه است.

لیست کشورهای برگزار کننده و شهرهای آنها به غیر از ایتالیا به شرح زیر است :

امارات متحده عربی شهر دوبی (Dubai)

ترکیه شهر استانبول (Istanbul)

عربستان شهر جده (Jeddah)

اسپانیا شهر مادرید (Madrid)

آلمان هامبورگ (Hamburg) و مونیخ (Munich)

پاکستان لاهور (Lahore)

لهستان ورشو (Warsaw)

هند گورگورام (Gurugram)

قبرس نیکوسیا (سیسیل) (Nicosia)

یونان آتن (Athens)

سوئیس زوریخ (Zurich)

انگلستان لندن (London)

برزیل سائو پائولو (Sao Paolo)

آفریقای جنوبی جوهانسبورگ (Johannesburg)

آمریکا نیویورک (New York)

چین بیجینگ (Beijing)

فرانسه پاریس (Paris)

هنگ کنگ (Hong Kong)

کانادا تورنتو (Toronto)

هزینه آزمون آلفا تست چگونه است ؟

هزینه شرکت در آزمون ورودی آلفا تست، 120 یورو می باشد که قبل از برگزاری آزمون باید پرداخت شده باشد. تا قبل از برگزاری آزمون باید حتما ثبت نام کنید و این مبلغ را بپردازید.

نمره قبولی در آلفا تست چند است

برای ورود به دانشگاه در ایتالیا، باید امتحان ورودی که شباهت به کنکور ایران دارد را بدهید. این آزمون هم برای پذیرش داوطلبان ایتالیایی و هم دانشجویان خارجی برگزار می‌ شود ولی دانشجویان خارجی با هم و دانشجویان بومی نیز با همدیگر رقابت می‌ کنند. یعنی سوالات داوطلبان ایتالیایی با داوطلبان غیر ایتالیایی تفاوت دارد و در یک سطح نیست و حداقل نمره قبولی در آزمون، 20 از 90 است.

اگر در مرحله اول، نام شما در لیست قبولی ها نبود نگران نشوید. بعد از دو الی سه هفته، رشته هایی که ظرفیت ثبت نامشان پر نشده باشد را اعلام می کنند و می توانید در یکی از آن رشته ها ثبت نام کنید. نتایج آزمون آلفا تست را می توانید در سایت universitaly.it مشاهده کنید.

تدریس کنکور آلفا تست ایتالیایی

آشنایی شرایط و قوانین آزمون آلفا تست

شرایط و قوانین آزمون alpha test ایتالیایی به شرح زیر است که در ادامه به آن پرداخته ایم :

داشتن حداقل دیپلم ضروری است ولی شرط سنی وجود ندارد و با هر سنی میتوانید در این آزمون شرکت کنید.

اصل پاسپورت معتبر با تاریخ انقضای مهلت دار باید همراهتان باشد و کپی پاسپورت، قابل قبول نیست.

به هیچ عنوان نباید هنگام امتحان صحبت کنید.

کتاب، دیکشنری و وسایل الکترونیکی، ساعت، خوراکی و سیگار نباید همراهتان باشد.

برگه امتحانی را نباید بیرون ببرید و حق خروج از محل آزمون را ندارید مگر با هماهنگی.

ارزان‌ ترین دانشگاه‌ های ایتالیا کدام هستند؟

در بین دانشگاه های ایتالیا، دانشگاههای تورینو، دانشگاه پادوا، دانشگاه سیِنا، دانشگاه سافوسکاری ونیز، دانشگاه بوزن-بولزانو، دارای هزینه تحصیل و شهریه کمتری هستند. با تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا که یک کشور مهم اروپایی است، دولت ایتالیا بورسیه‌ های دولتی را برای دانشجویان ایجاد کرده که کمک بسیار زیادی به زندگی و تحصیل دانشجو می کند و به همین علت، تحصیل در ایتالیا، مورد توجه بسیاری از داوطلبان است از طرفی دیگر با تحصیل در دانشگاه‌ های دولتی ایتالیا که دستاورد بزرگ و ارزشمندی برای دانشجویان به‌حساب می‌ آید، شغل خوب در ایتالیا و یا خارج از ایتالیا می توانند پیدا کنند.

بورسیه در ایتالیا با آلفا تست

در صورتی که مدارک لازم را داشته باشید و واجد شرایط باشید، تا 50 درصد از شهریه سالانه، کم می شود و در واقع به دانشجو، تخفیف داده می شود. همچنین مبلغی بین 2500 تا 5000 یورو، پول نقد در دو قسط به دانشجو داده می شود که برای زندگی ساده و دانشجویی، مکفی است و در صورتی که آزمون آلفا تست را به خوبی پاس کنید، می توانید در رشته مورد علاقه تان و در دانشگاه مورد علاقه تان مشغول به تحصیل شوید.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی