تیرداد نیوز

کد خبر: ۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - 18:00 - 10 November 2019
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان:

معرفی موسیقی و صنایع دستی از اولویت های برگزاری جشنواره اقوام است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: معرفی موسیقی و صنایع دستی، مهمترین کارکرد و اولویت برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام این استان است.
تیرداد نیوز - ابراهیم کریمی در نشستی خبری اظهار داشت: در حال حاضر گلستان ۳۵ هزار هنرمند فعال در تولید صنایع دستی دارد که برگزاری این جشنواره و حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی می تواند علاوه بر معرفی بهتر تولیدات، موجب فروش محصولات و صنایع دستی استان شود.
وی بیان کرد: صنایع دستی گلستان به دلیل برخورداری از ظرافت و جاذبه های بصری و کاربردی متعدد، طرفداران فراوانی دارد که به عنوان نمونه امسال و در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تهران، ۱۰ میلیارد ریال از تولیدات هنرمندان گلستان به فروش رفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: در سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان ۸۰ هنرمند گلستانی به همراه ۶۷ هنرمند سایر استان ها تولیدات خود را به نمایش خواهند گذاشت.
کریمی توجه به موسیقی اقوام ساکن گلستان را یکی دیگر از محورهای مهم برگزاری جشنواره اقوام دانست و گفت: اجرای زنده هنرمندان موسیقی ایام برپایی جشنواره  ضمن تزریق نشاط ، فرهنگ و هنر تاریخی گلستان را از طریق رسانه ها معرفی کرده و زمینه ایجاد علاقه ذبرای ورود بیشتر گردشگران را فراهم خواهد کرد.
وی بیان کرد: با توجه ارزیابی صورت گرفته از جشنواره سال گذشته، اجرای موسیقی و رقص و آواز محلی در صدر علاقه مندی بازدیدکنندگان قرار داشت که برگزاری این قابلیت های بصری و هنری امسال هم مورد توجه قرار خواهد گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از اعلام آمادگی سفرا و نمایندگان ۲۰ کشور از جمله بولیوی، آذربایجان، تاجیکستان، فیلیپین، فلسطین، بلاروس، عراق، چین، قزاقستان، اففانستان، ازبکستان و ترکمنستان برای حضور در این جشنواره خبر داد و گفت: در مدت حضور سفرا در گرگان، برنامه های حضور در جشنواره، دیدن ظرفیت های گردشگری و نشست با فعالان اقتصادی و مسوولان استان برای آنان تدارک دیده شده است.
سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان ۲۱ تا ۲۴ آبان در محل نمایشگاه های دایمی گرگان و ۲۶ تا ۲۹ آبان در استادیوم ورزشی گنبدکاووس برگزار می شود که میهمان افتتاحیه جشنواره گنبد، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، این نمایشگاه دارای بخش عشایر با ۲۴ سیاه‌ چادر، بخش روستایی با تاکید بر معرفی ظرفیت های گردشگری استان با رویکرد بوم گردی، موسیقی با اجرای ۲۰ گروه از اقوام و غرفه های سوغات و صنایع دستی است.
تاکنون هنرمندان صنایع دستی ۲۷ استان برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.
کریمی همچنین از تدارک برگزاری جشن ثبت جهانی شدن جنگل های هیرکانی در ۱۴ آذر با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پارک جنگلی النگدره گرگان خبر داد.
وی به طرح تله کابین علی آباد اشاره کرد و گفت: اولویت اجرای طرح در این منطقه، حفظ جنگل های هیرکانی است و اجازه ساخت پروژه هایی که اصالت این گنجینه ارزشمند را خدشه دار کنند نخواهیم داد.
گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت میزبان ۱۶ قوم از ۲۶ قوم بارز کشور و مهاجرینی از ۳۰ استان است.
استان مرزی گلستان در شمال ایران با برخورداری از آثار تاریخی و فرهنگی و جاذبه های طبیعی بسیار از جمله جنگل، دریا، دشت و کشتزارهای سبز و طلایی، رنگین کمانی از زیبایی ها است.
 
 
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد