تیرداد نیوز

کد خبر: ۶۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - 22:40 - 26 September 2024
مهندس مهدی وجگانی:

پارس رویش بزرگترین تولید کننده آناناس در ایران است

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست فناور پارس رویش گفت: یکی از تفاوت‌های آناناس داخلی با خارجی در این است که نوع داخلی آن عطر و بوی بسیار مطبوعی دارد، مغز چوبی ندارد، پوست بسیار نازکی دارد و به این خاطر که به درجه‌ای از رسیدگی می‌رسند، قابلیت مصرف خوراکی و تازه‌خوری بسیار بالایی دارد.

پارس رویش بزرگترین تولید کننده آناناس در ایران است

به گزارش تیرداد نیوز - مهندس مهدی وجگانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست فناور پارس رویش در گفتگو با سروش خبر اظهار داشت: مجموعه شرکت پارس رویش، تولید انحصاری جدیدترین گونه‌های آپارتمانی آناناس را برعهده دارد که در این شرکت مجموعه ۶۲ گونه گیاهی را تولید می‌کنیم و در بازارهای ایران و کشورهای همسایه به فروش می‌رسانیم.

وی عنوان داشت:  یکی از گونه‌های خاص و جذابی که ما تولید می‌کنیم محصول آناناس است که این میوه مناطق گرمسیری برای اولین بار توسط بزرگترین پروژه تولید آناناس در ایران به بار نشسته است.

وجگانی تصریح کرد: نشای این محصول و سایر گیاهان زینتی در شهر محلات تولید می‌شود و ادامه تولید و پرورش این گونه از گیاهان در شهرهای گرگان، لنگرود، چابهار، بندرعباس، بوشهر، کاشان، محلات، تهران و سمنان انجام می‌پذیرد که بخشی از این پروژه‌ها تا کنون به اجرا رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما توانسته ایم محصول ایرانی آناناس با طعم و عطر بسیار عالی و غیر قابل مقایسه با آناناس وارداتی را وارد بازار کنیم که با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شده است و امیدواریم با این روند توسعه‌ای آناناس بتوانیم قسمتی از بازار واردات را تبدیل به بازار تولید داخل کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست فناور پارس رویش افزود: یکی از تفاوت‌های آناناس داخلی با خارجی در این است که نوع داخلی آن عطر و بوی بسیار مطبوعی دارد، مغز چوبی ندارد، پوست بسیار نازکی دارد و به این خاطر که به درجه‌ای از رسیدگی می‌رسند، قابلیت مصرف خوراکی و تازه‌خوری بسیار بالایی دارد؛ بطوری که هرکسی که این نوع آناناس را فقط یکبار تست کرده باشد، به طور حتم دیگر سراغ نوع خارجی آن نخواهد رفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شرایطی هستیم که به اندازه کافی نهال تولید می‌کنیم و دانش فنی تولید را بصورت کامل از مرحله کاشت تا برداشت میوه را در اختیار داریم و می‌توانیم بصورت مشاوره در اختیار علاقمندان قرار دهیم. ما در انجام این پروژه نیاز به سرمایه‌گذاران در بحث گلخانه‌ها داریم که تمایل به توسعه این حرفه داشته باشند و مطمئناً از نظر صرفه اقتصادی، یکی از محصولات کاملاً به صرفه می‌باشد.

وجگانی بیان داشت: این میوه به علت اینکه نیاز آبی بسیار اندکی دارد و به دمای بالا برای گلدهی نیاز ندارد، در مصرف آب و انرژی بسیار کارساز بوده است و قابلیت رقابت با کلیه صیفی‌جات در کشورمان را دارد. به عقیده من، بدلیل استقبال چشمگیر از آناناس، این میوه بزودی جایگاه خود را در کشورمان پیدا می‌کند و در آینده می‌تواند به یک محصول کاملاً اقتصادی و به صرفه برای کشاورزان تبدیل شود.

وی درپایان سخنان خود گفت: بسیاری از محصولات جدید، برای اینکه بتوانند بخشی از بازار را به خود اختصاص دهند، نیاز به اختصاص دهی بازه زمانی مناسب و معرفی محصول خود دارند. که در این میان، آناناس به دلیل خواص تغذیه‌ای و دارویی بسیار بالا مثل ترمیم زخم، در حال حاضر بسیار کاربردی است و به همین سبب، نیاز است این محصول باکیفیت در تناژ بالا تولید شود، چرا که بازار داخل کشور تشنه این محصول است.

 اطلاعات تماس:

محلات، خیابان امام خمینی، چهارراه محرابی، بعد از مدرسه امام خمینی، مجموعه پارس رویش

سایت:

iranpineapple.ir

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
امکان سنجی اهلی سازی گیاه دارویی لعل کوهستان

امکان سنجی اهلی سازی گیاه دارویی لعل کوهستان

ارائه دستاوردهای نانوفناوری ایران ساخت در چین

ارائه دستاوردهای نانوفناوری ایران ساخت در چین

جایزه نکست سکوی ارتقا و رشد شرکت ها

جایزه نکست سکوی ارتقا و رشد شرکت ها

احیای دستگاه های حکاکی لیزر غیرقابل استفاده حفظ سرمایه های ملی

احیای دستگاه های حکاکی لیزر غیرقابل استفاده حفظ سرمایه های ملی

بهره مندی هر دانشگاه از اعتبار مالیاتی تا سقف 200 میلیارد تومان

بهره مندی هر دانشگاه از اعتبار مالیاتی تا سقف 200 میلیارد تومان