تیرداد نیوز

کد خبر: ۶۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - 15:20 - 22 September 2024

هوای تهران از چهارشنبه بارانی می شود

هواشناسی تهران از افزایش دما تا روز سه‌شنبه و کاهش دما همراه با وزش باد و بارش پراکنده در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه خبر داده است.

به گزارش تیرداد نیوز -  بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، تا روز سه‌شنبه ۳ مهر، دمای هوای استان تهران به‌طور نسبی افزایش خواهد یافت. از چهارشنبه ۴ مهر تا پنج‌شنبه ۵ مهر، کاهش دما، وزش باد شدید و بارش پراکنده در ارتفاعات انتظار می‌رود. همچنین در بخش‌های غربی و جنوبی استان احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی وجود دارد. فیروزکوه با ۷ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

پیش‌بینی وضعیت جوی استان تهران در هفته جاری

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرده است که از امروز (اول مهر) تا روز سه‌شنبه (۳ مهر)، افزایش نسبی دمای هوا در سطح استان مورد انتظار است. بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، هوای استان در این مدت صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد در برخی ساعات خواهد بود. همچنین در مناطق پرتردد شهری به دلیل تجمع آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا و ایجاد غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

تغییرات آب و هوایی در چهارشنبه و پنج‌شنبه

از روز چهارشنبه ۴ مهر تا پنج‌شنبه ۵ مهر، کاهش نسبی دما در استان تهران پیش‌بینی شده است. در این روزها آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر و در برخی ساعات در مناطق مرتفع، شاهد رگبار پراکنده باران خواهیم بود. علاوه بر این، از بعدازظهر سه‌شنبه تا پنج‌شنبه، وزش باد شدید به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان می‌تواند باعث خیزش گرد و خاک محلی و انتقال گرد و خاک از استان‌های همجوار شود که ممکن است کاهش دید افقی را در پی داشته باشد.

پیش‌بینی دمای تهران و خنک‌ترین نقطه استان

اداره کل هواشناسی همچنین گزارش کرده است که فیروزکوه با کمینه دمای ۷ درجه سانتی‌گراد به‌عنوان خنک‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است. برای تهران، روز دوشنبه (۲ مهر)، آسمان صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی شده و دمای هوا بین ۲۴ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود. در روز سه‌شنبه (۳ مهر) نیز، با افزایش سرعت وزش باد و احتمال گرد و خاک، دمای هوا به حداقل ۲۴ و حداکثر ۳۵ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
امکان سنجی اهلی سازی گیاه دارویی لعل کوهستان

امکان سنجی اهلی سازی گیاه دارویی لعل کوهستان

ارائه دستاوردهای نانوفناوری ایران ساخت در چین

ارائه دستاوردهای نانوفناوری ایران ساخت در چین

جایزه نکست سکوی ارتقا و رشد شرکت ها

جایزه نکست سکوی ارتقا و رشد شرکت ها

احیای دستگاه های حکاکی لیزر غیرقابل استفاده حفظ سرمایه های ملی

احیای دستگاه های حکاکی لیزر غیرقابل استفاده حفظ سرمایه های ملی

بهره مندی هر دانشگاه از اعتبار مالیاتی تا سقف 200 میلیارد تومان

بهره مندی هر دانشگاه از اعتبار مالیاتی تا سقف 200 میلیارد تومان