تیرداد نیوز

کد خبر: ۶۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 21:15 - 13 July 2024
در نمایشگاه بین المللی فناوری نانو و میکرو

نشست هماهنگی کارگزاران جذب هیئت تجاری

نشست هماهنگی کارگزاران جذب هیئت تجاری در نمایشگاه بین المللی فناوری نانو و میکرو، با رویکرد برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در مسیر توسعه صادرات محصولات این حوزه برگزار شد

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نشست هماهنگی کارگزاران جذب هیئت تجاری در نمایشگاه بین المللی فناوری نانو و میکرو با حضور مسئولان مربوطه و جمعی از کارگزاران این حوزه در محل ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو برگزار شد.

حمایت از توسعه همکاری‌های بین‌المللی در زمینه نانو

امیرحسین میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی در جمع کارگزاران جذب هیات تجاری در نمایشگاه ایرانانو 1403 ضمن اشاره به این نکته گفت: خرسندیم که امروز، صحبت از فناوری‌های پیشرفته در حوزه نانوفناوری در کشورمان است و از مرحله‌ی مقالات و محصولات پایلوت عبور کرده ایم.

وی افزود: امروز شرکت‌های ما در حال فروش محصولات خود در داخل و صادرات آن به دیگر کشورها هستند. این مساله دست کارگزاران را برای دعوت از مهمانان خارجی، تجار و فعالین این حوزه در سطح بین‌الملل به خوبی باز می‌کند.

توسعه فناوری نانو در سطح بین‌المللی به کمک هشت کارگروه

کهنسال، مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، بیان کرد: هشت کارگروه در ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو با هدف دستیابی به پیش‌بینی‌های «سند راهبرد آینده» فعالیت می‌کنند.

وی گفت: این 8 کارگروه شامل ترویج و آموزش عمومی نانو، فراهم‌سازی و تقویت زیرساخت‌های لازم، ارتقاء همکاری‌ها و تعاملات بین‌المللی، توسعه و بهره‌مندی از سرمایه‌های انسانی نانو و ارتقاء تحقیقات مسأله‌محور، راهبری تحقیقات هدفمند نانو برای دستیابی به فناوری‌های کلیدی، تسهیل و تسریع تجاری‌سازی از طریق فراهم‌سازی خدمات توسعه فناوری مورد نیاز فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقای صنایع با به‌کارگیری فناوری ‌نانو و گسترش بازار نانو و سیاست‌گذاری و ارزیابی اهداف، راهبردها، سیاست‌ها، برنامه‌ها و نهادهای نانو است.

استفاده از ظرفیت نمایشگاه نانو در جهت توسعه تعاملات تجاری 

در ادامه این نشست، عماد احمدوند، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو در نشست هماهنگی کارگزاران جذب هیات تجاری، با اشاره به این موضوع گفت: یکی از ظرفیت‌ها برای جذب هیات‌های تجاری و فناوری، نمایشگاه است.

وی افزود: همکاری ستاد با کارگزاران این حوزه با هدف جذب هیات‌های تجاری و فناوری از نقاط مختلف جهان، محدود به نمایشگاه نیست. چرا که طبق آمار، کشورمان در شاخص‌های مختلف مثل جمعیت، میزان تولید علم و … کسری از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

ایجاد شناسنامه برای محصولات نانویی جهت معرفی به تجار بین‌المللی

حمیدرضا وحید کیانی، رئیس اداره تسهیل فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان وزارت امور خارجه نیز ضمن تاکید بر موضوع ایجاد شناسنامه برای محصولات نانویی در نشست کارگزاران جذب هیات تجاری گفت: کارگزاران با تحقیق روی قاره‌های مختلف می‌توانند متناسب با نیاز کشورها، محصولات ایران را معرفی کنند. به طور مثال، کشورهای آفریقایی مواد پتروشیمی ندارند و شرکت‌های فعال در حوزه پتروشیمی که محصولات نانویی تولید می‌کنند، می‌توانند به بازار این کشورها ورود کنند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
توسعه متوازن هوش مصنوعی از اولویتهای معاونت علمی است

توسعه متوازن هوش مصنوعی از اولویتهای معاونت علمی است

هدیه بنیاد ملی نخبگان به مدال آوران المپیادها

هدیه بنیاد ملی نخبگان به مدال آوران المپیادها

جایزه نکست فرصتی برای گسترش فعالیت های تحقیق و توسعه شرکت های پیشران

جایزه نکست فرصتی برای گسترش فعالیت های تحقیق و توسعه شرکت های پیشران

حمایت معاونت علمی از کنشگران بزرگ صنعت و فناوری در قالب جایزه نکست

حمایت معاونت علمی از کنشگران بزرگ صنعت و فناوری در قالب جایزه نکست

رشد میزان مقالات باید در صنایع و بازار داشته باشد

رشد میزان مقالات باید در صنایع و بازار داشته باشد

پیشنهاد روز

از فردا 50 همت برای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

یارانه 600 هزار تومانی برای مادران باردار آغاز شد

پژو 207 دوباره میلیاردی شد

ساخت مسکن 25 متری با وام قرض الحسنه آغاز شد

پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت شاعر خوش قریحه محمدعلی بهمنی

استقلال و پرسپولیس و تیم ملی چندماه دور از آزادی

سینماهای سراسر کشور تعطیل می شوند