تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - 16:48 - 27 May 2023

افت 34 هزار واحدی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۶ خرداد ماه) با ۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش تیرداد نیوز، شاخص هم‌وزن با ۱۲ هزار و ۹۱ واحد کاهش به ۷۸۰ هزار و ۸۱۴ واحد و شاخص قیمت با هفت هزار و ۸۱ واحد افت به ۴۵۷ هزار و ۳۳۵ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۳۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۸ هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال معامله شد.

توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۹۷۴ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکتی) با ۹۲۳ واحد، توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) با ۴۱۵ واحد، پتروشیمی خراسان (خراسان) با ۱۵۲ واحد و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان (سیدکو) با ۱۴۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و ۳۸۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۷۹۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۷۰۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۶۶۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۴۶۱ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۴۵۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی‌پاد)، گسترش سرمایه گذاری ایران خدر (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (وکغدیر)، بانک ملت (وبملت)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۸۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۴۵۱ واحد کاهش داشت و به ۲۹ هزار و ۴۱ واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۲۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۳۲ هزار و ۸۹۱ نوبت بود.

سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، سیمان ساوه (ساوه)، داروسازی دانا (ددانا)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و صنعتی مینو (غصینو) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، ایران خودرو دیزل (خاور) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد