تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 17:06 - 09 May 2023

برنامه های فرنگی هنری برای پاسداشت مفاخر ملی

وزیر ارشاد در دیدار با جمعی از اساتید و اصحاب علم، فرهنگ و هنر، در سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران، از تدارک برنامه‌های این وزارتخانه برای پاسداشت مفاخر ملی، خبر داد و از حاشیه‌های جشنواره‌های فجر سال گذشته، یاد کرد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر ارشاد) شب گذشته - ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲- در دیدار با اساتید و اصحاب علم، فرهنگ و هنر با اشاره به اینکه هر دوره‌ای که پیشرفت رخ داده، آزاداندیشی و گفت‌وگو در جامعه حاکم بوده‌ است، گفت: مدیریت فرهنگی دولت همواره تلاش می‌کند در مباحثه با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با مهربانی و دوری از لحن‌های گزنده، شرایط مساعدی را برای محیط رشد و تعالی فرزندان این مرز و بوم فراهم کند و بدون تردید در این مسیر، برپایی چنین جلساتی الزامی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به نحوه‌ی برگزاری جشنواره‌های فجر در سال گذشته اشاره کرد و بیان کرد: جشنواره‌های فجر سال گذشته، در حالی با شور و هیجان خاصی برگزار شد که بدخواهان ملت ایران عزم خود را جزم کرده بودند که تحت هیچ شرایطی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری روال عادی به خود نگیرد و در قالب «تروریسم رسانه‌ای» هر زمان که هنرمندی قصد انجام فعالیت هنری داشت، به بدترین شکل ممکن، مورد آماج شدیدترین توهین‌ها قرار می‌دادند.

او ادامه‌ داد: اما با حضور پرشور هنرمندان مردمی و متعهد این سرزمین، جشنواره‌های فجر، به بهترین شکل ممکن برگزار شد و در ادامه هم شاهد از سرگیری انواع و اقسام برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور در بهترین حالت ممکن بوده و هستیم.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه خاموش کردن چراغ فرهنگ و هنر ایران عزیز همواره از آرزوهای بدخواهان ملت ایران است، گفت: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌عنوان خادم اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، با همه توان، پای کار ایستاده است. کما اینکه فضای کشور با صلابت به سمت نشاط و حل مشکلات در حال حرکت است؛ چنانکه شاهد برداشتن گام‌های خوب و موثری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری خواهیم بود.

اسماعیلی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به نصب مجسمه برنزی سعدی در میدانگاه جدید سعدی به بخشی از برنامه‌های پیشِ‌روی وزارتخانه در پاسداشت مفاخر ملی پرداخت و گفت: برپایی یادمان بزرگ مفاخر توس، راه‌اندازی بزرگراه حکمت بین سهرود و همدان، ایجاد مناطق ویژه فرهنگی در خوی و توس، نصب مجسمه نظامی گنجوی در میدان ونک تهران و برگزاری نخستین جشنواره ملی طنز گل‌آقا، از برنامه‌های این وزارتخانه در پاسداشت مفاخر ملی در سال ۱۴۰۲ است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور