تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - 21:16 - 17 March 2023

سامانه جامع کانون های آگهی و تبلیغاتی راه اندازی شد

عباس محمدیان، مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راه‌اندازی آزمایشیِ سامانه جامع کانون‌های آگهی و تبلیغاتی به‌عنوان ارایه خدمتی جدید به کانون‌های آگهی و تبلیغات کشور خبر داد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، عباس محمدیان، مدیر کل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از اصلی‌ترین راه‌های رسیدگی به مشکلات و رفع چالش‌های خدمت رسانی شایسته به مردم را بررسی چالش‌ها و شناسایی راه‌حل‌های هوشمندانه و شفافیت در بخش‌های مختلف دولت از طریق یکپارچه سازی خدمات دانست و ضمن تاکید بر تسریع دولت الکترونیک و تحول در عرصه تبلیغات و اطلاع‌رسانی گفت: «سامانه جامع کانون‌های آگهی و تبلیغاتی» ذیل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی راه‌اندازی شده است و قرار است پس از طی مراحل آزمایشی با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کند.»

او در همین رابطه افزود: با توجه به جامع بودن این سامانه، همه کانون‌های تبلیغاتی می‌توانند همه درخواست‌های خود را اعم از دریافت مجوز محتوای تبلیغاتی و دیگر امور مربوط به تغییر نام کانون تبلیغاتی، رسته، مدیر مسئول، نشانی و دیگر تقاضاهای خود را از طریق سامانه پیگیری کنند.

محمدیان در ادامه گفت: از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم صدور الکترونیک همه مجوزهای دولتی است و در همین راستا دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، سامانه ویژه «کانون‌های آگهی و تبلیغاتی» را با کارکرد ارائه مجوز برای بخش‌های مختلف مطبوعات و تبلیغات راه‌اندازی کرده است.

به گفته مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی، سرعت، دقت و نظارت جامع و کامل توسط ستاد مرکزی بر عملکرد استان‌ها از اهداف اصلی ایجاد این سامانه است. بر همین مبنا تمام متقاضیان تاسیس کانون تبلیغاتی لازم است به سامانه جامع کانون‌های آگهی و تبلیغات به نشانی الکترونیکی مراجعه و تقاضای خود را ثبت کنند.

همچنین کانون‌های تبلیغاتی فعلی نیز ملزم هستند در این سامانه ثبت‌نام کرده و پروانه جدید بگیرند.

بنابر اظهارات محمدیان، از این به بعد پروانه ها به صورت دائمی صادر می‌شود و دیگر نیاز به تمدید سالانه مجوز کانون های تبلیغاتی نیست. چنانچه هر کانون آگهی و تبلیغاتی فعالیت نداشته و یا مدارک خود را در این سامانه بارگذاری نکرده باشد، پروانه صادره خود به خود باطل می‌گردد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی در پایان افزود: سامانه مذکور به صورت گسترده در سراسر کشور در دسترس است و درخواست‌ها ابتدا در شهرستان بررسی و پس از آن به تایید کارشناسان استانی رسیده و در نهایت پس از تایید ستاد مرکزی، به مراکز استانی ارجاع و پرونده مربوطه صادر می‌شود.

همین فرایند برای اکران تبلیغات محیطی در سطح استانی و ملی نیز تعریف شده است. ابتدا طرح‌های تبلیغاتی بارگذاری شده در سامانه در شهرستان و استان تایید و بعد مجوز نصب تبلیغات محیطی به صورت الکترونیک صادر می‌شود.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد