تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - 20:37 - 12 March 2023

تحقق تحول در شبکه پستی از مسیر هوشمندسازی

نظارت بر روند و ترسیم شبکه‌ای که اجزای آن در همپوشانی و هم‌افزایی مطلق با یکدیگر تعریف شوند، یکی از الزامات و نیازهای مهم کشور عزیزمان بوده و شرکت ملی پست، رسالت خود را بر همین مبنا استوار ساخته است.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از شرکت ملی پست؛ محمود لیایی یادداشتی تحت عنوان "تحقق تحول در شبکه پستی از مسیر هوشمندسازی" نگاشته که متن آن در ادامه آمده است.

تبادلات بشری در بسترهای سنتی و نوین، مجرایی جهت تثبیت و ارتقای مناسبات انسانی در عصر ارتباطات محسوب می‌شود. نظارت بر این روند و ترسیم شبکه‌ای که اجزای آن در همپوشانی و هم‌افزایی مطلق با یکدیگر تعریف شوند، یکی از الزامات و نیازهای مهم کشور عزیزمان بوده و شرکت ملی پست، رسالت خود را بر همین مبنا استوار ساخته است.

این شرکت، قلب تجارت الکترونیک در ایران به‌شمار می‌آید و با ارائه خدمات برخط میان دو بخش خصوصی و دولتی با مشتریان، سهم بسزایی در ایجاد این شبکه ارتباطی وسیع ایجاد کرده است.

بدیهی است که با رونق تجارت الکترونیک و بازتعریف قواعد ارتباطات عمومی، شرکت ملی پست نیز موظف است انعطاف‌پذیری و برنامه‌ریزی لازم را در قبال این تحولات صورت دهد. بنابراین، ما با ساختاری پویا و هوشمند مواجهیم که مدام در حال تطبیق نیاز‌های عمومی و بایسته‌های ارتباطی با یکدیگر است.

تبدیل‌شدن شرکت ملی پست به یک سازمان توسعه‌ای، در سایه همین نگاه سیال و عمیق قابل تحقق خواهد بود و در دولت مردمی سیزدهم، هدف‌گذاری شرکت ملی پست بر مبنای همین رویکرد «تحول‌محور» صورت گرفته است. قطعا این نگاه تحول‌گرایانه، خود را در فرآیندهای تشریحی، عملیاتی و اجرایی شرکت ملی پست نشان خواهد داد، کمااین‌که طی ماه‌های گذشته نیز گام‌های موثر و اقدامات ملموسی در این خصوص صورت گرفته است. ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به عرصه پست و ارتباطات، حرکت مهم دیگری است که در تسریع این روند نقش اساسی دارد. در این خصوص، از ابتکارهای عملیاتی و نگاه‌های نوینی که متضمن چابکی و هوشمندی ساختار ارتباط پستی کشور باشد، حمایت خواهد شد.

نکته مهم دیگر، به نگاه ویژه‌ای بازمی‌گردد که شرکت ملی پست نسبت به توان بخش خصوصی در مسیر تحولی خود دارد. بر این باور هستیم که بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در بخش خصوصی وجود دارد، می تواند در خدمت ارتقای خدمات پستی و ارتباطی کشور قرار گرفته و متقابلا شبکه پستی نیز می‌تواند از توان خود در راستای تقویت بخش خصوصی استفاده کند. بنابراین، در کنار ارتقای سامانه‌های نرم‌افزاری و همسان‌سازی و یکپارچه‌سازی این شبکه هوشمند، در سطحی کلان‌تر به دنبال ایجاد پیوندی بنیادین، موثر و مستمر میان شرکت ملی پست و بخش خصوصی هستیم.

همان‌گونه که مشاهده می‌شود، تحولاتی که در حوزه‌های نرم‌افزاری در حوزه پست صورت می‌گیرد، جملگی دارای پیوستی ساختاری (از نوع هوشمند) است. در اینجا ما با نگاهی سیستماتیک و مهندسی‌شده مواجهیم که خروجی آن باید رضایت مردمی و مخاطبان پرشمار شبکه پستی کشورباشد. به عبارتی گویاتر، شرکت ملی پست در دوران جدید، خود را محدود به نگاه نرم‌افزاری محض نکرده و اصلاحات سخت‌افزاری و کلان را نیز به‌صورت جدی و عملیاتی مد نظر قرار خواهد داد.

در کنار اصلاح فرآیندها و همگام‌سازی سرویس‌های پستی با نیازهای جدید اجتماعی، رویکرد تعاملی و توسعه‌ای در حوزه بین‌الملل نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است. شرکت ملی پست در این راستا و در جهت ماموریت‌های بین‌المللی تلاش دارد هم‌راستا با سیاست‌های دولت سیزدهم ضمن خدمات‌رسانی گسترده، تعاملی سازنده با همسایگان داشته باشد.

انتقال تجارب نوین، صادرات خدمات فنی-مهندسی همچون پایگاه اختصاصی داده‌های gnaf، صدور ارزش‌ها و میراث فرهنگی در قالب همکاری‌های تمبر و فیلاتلی، مشارکت فعالانه در اجلاس‌های کمیسیون‌های مشترک و... از این قبیل است. قطعا تبلورتحقق نهایی این ساختار، به تولید رضایت عمومی در حوزه ارتباطی کشور منجر خواهد شد. در این مسیر، استوار و مصمم رو به جلو خواهیم رفت.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور