تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - 22:19 - 06 March 2023
رییس دانشکده نفت دانشگاه امیرکبیر:

هلدینگ انرژی پاسارگاد همواره پشتیبان فعالیت های علمی و دتنش بنیان بوده است

آیین اسقبال و معارفه دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده مهندسی نفت دانشگاه امیرکبیر روز شنبه (۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱) با حمایت هدلینگ گسترش انرژی پاسارگاد در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در محل دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، دکتر محمد شریفی رییس دانشکده مهندسی نفت دانشگاه امیرکبیر، هلدینگ گسترش گسترش انرژی پاسارگاد را نمونه‌ای از یک شرکت موفق ایرانی در حوزه انرژی دانست و اظهار کرد: هلدینگ انرژی پاسارگاد همواره پشتیبان فعالیت‌های علمی و دانش بنیان بوده است.

وی تصریح کرد: باعث افتخار است که جامعه دانشگاهی صنعت نفت توانسته است در راستای دانش موردنیاز این صنعت حرکت کند، در مقاطع مختلف تحصیلی حرف نخست را بزند و در سطوح ملی و بین المللی جایگاه مناسبی را در عرصه‌های مختلف به دست آورد.

شریفی با اشاره به اینکه رشته مهندسی نفت همواره جزء رشته های استراتژیک و مهم در کشور به شمار می رود گفت: هم اکنون بسیاری از مدیران و کارشناسان حوزه انرژی از میان دانش آموختگان دانشگاه مهندسی نفت هستند و در آینده نزدیک شما دانشجویان این رشته نیز به عنوان ارزش آفرینان این صنعت خواهید بود.

همچنین در بخشی از مراسم سید حسین قوامی، مدیر ارتباطات و توسعه برند شرکت گسترش انرژی پاسارگاد با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، با بیان اینکه تعریف «سواد» در طول دوران دچار تغییرات فراوانی شده است، گفت: در آخرین تعریف ارائه شده، گفته اند که «سواد توانایی تغییر در زندگی است»، بنابراین امیدوارم شما دانشجویان عزیز که توانسته اید در دانشگاهی پذیرفته شوید که بسیاری از جوانان در آرزوی نشستن روی صندلی آن هستند، بتوانید زندگی خود و در مرحله بعد زندگی همه هموطنان را بهبود بخشیده و ایران بهتری بسازید.

وی صنعت نفت را صنعتی استراتژیک دانست و افزود: در حوزه صنعت نفت تعداد بسیاری از شرکت ها مورد ارزیابی قرار گرفته و تعداد محدودی تحت عنوان شرکت های اکتشاف و تولید (E&P) معرفی شدند، یعنی شرکت هایی که از نظر وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران دارای زنجیره ارزش صنعت نفت بوده و از قابلیت اجرای عملیات اکتشاف تا تولید برخوردارند.

وی افزود: بر اساس ارزیابی صورت گرفته، 17شرکت تحت عنوان شرکت‌های اکتشاف و تولید شناسایی و در سه رتبه، تقسیم بندی شدند که گسترش انرژی پاسارگاد در رتبه یک و در میان 7 شرکت بزرگ و توانمند ایران قرار گرفت و می تواند عملیات توسعه میادین نفت و گاز را سقف 12 میلیارد دلار اجرا کند.

قوامی با اشاره به این که صنعت نفت به دو بخش بالادستی و پایین دستی تقسیم بندی می شود، به معرفی این بخش ها و توانمندی گروه انرژی پاسارگاد در هر کدام پرداخته و تصریح کرد: یکی از افتخارات توان مهندسی کشور حضور موثر گروه انرژی پاسارگاد در میدان نفتی سپهر و جفیر است که توانست از صفر تا صد، از سرمایه گذاری و مطالعات مخزن تا حفاری و توسعه میدان را به عنوان اولین قرار سرمایه گذاری و توسعه میدان با شرکت تماما ایرانی و با بیشترین حجم سرمایه گذاری، بیشترین تولید نفت و بیشترین حجم استفاده از ساخت داخل به نحو احسن اجرا کند که انشالله به زودی اخباری خوبی از آن شنیده می شود.

وی ادامه داد: یک ویژگی متمایز شرکت گسترش انرژی پاسارگاد این است که علاوه بر صنعت نفت و گاز توانسته است با اتکا به سرمایه بخش خصوص در حوزه انرژی های تجدید پذیر و برق و یوتیلیتی نیز فعالیت های چشمگیری انجام داده و 5 درصد از سهم تولید برق کشور را به خود اختصاص دهد که افتتاح نیروگاه خورشیدی دامغان و نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه بخش کوچکی از آن است.

مدیر ارتباطات و توسعه برند شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، شایستگی و شایسته بودن را در گرو داشتن 4 ویژگی دانش، مهارت، توانایی و اخلاق دانست و تاکید کرد: اگر هر فرد یا سازمانی بتواند این ویژگی ها را در خود تقویت کند قطعا به موفقیت و دستاوردهای شگفت انگیزی خواهد رسید. گروه گسترش انرژی پاسارگاد نیز با تاکید بر همین ویژگی ها، مسئولیت پذیری و درستکاری، ارزش آفرینی برای ذینفعان، تعهد به ایمنی و جامعه و سرآمدی را به عنوان ارزش‌های بنیادی سازمان خود برگزیده است.

قوامی در پایان با اشاره به تاکید مدیرعامل گروه انرژی پاسارگاد بر ضرورت تقویت ارتباط میان دانشگاه و صنعت خاطرنشان کرد: طرح های بسیاری در این حوزه در حال تدوین و برنامه ریزی است که انشالله در آینده نزدیک اعلام می شود و امیدواریم به زودی از میان همین جمع دانشجویی ارزشمند، همکارانی خبره و ارزش آفرین در میان مدیران و همکاران گروه انرژی پاسارگاد داشته باشیم و در مسیر آبادانی روزافزون میهن مان تلاش کنیم.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور