تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - 15:57 - 28 February 2023

پیروز چرا مرد

بررسی جزئیات علت مرگ تنها بازمانده "ایران"

پیروز چرا مرد

به گزارش تیرداد نیوز، تلاش پزشکان در اتاق عمل بیمارستان دامپزشکی بی‌نتیجه ماند و پیروز؛ بامداد امروز و در ۱۰ ماهگی بر اثر نارسایی کلیوی تلف شد.

براساس اظهارنظر دامپزشکان، پیروز از ابتدا دچار عوارض و نارسایی های مادرزادی بود و در طی این 11 ماه گذشته مشکلاتی داشت اما مشکلاتش به این شدت نبود. در روزهای گذشته این مشکلات حادتر شد و برای سپری کردن دوره درمان، به بیمارستان منتقل شد.

غلامرضا ابدالی؛ سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش؛ دیروز در گفت‌وگو توضیح داد: بیماری کلیوی، حادترین دلیل بروز مشکل در سلامت پیروز است که این مشکل به طور ناگهانی و بروز نکرده است، بلکه از همان ابتدا که پیروز با عمل سزارین به دنیا آمد با مشکلاتی روبه‌رو شد که تحت مراقبت ویژه و مداوم پزشکان بود، اما اکنون وضعیت آن حادتر شده است.

پیروز؛ در پی مشکلات گوارشی و یبوست مزمن، با علائم مشکوک به انسداد روده در ساعات بامدادی روز جمعه پنجم اسفند به بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران منتقل شد. پس از بررسی‌های اولیه و انجام آزمایش‌های رادیولوژی و سونوگرافی دامپزشکان تشخیص دادند که این حیوان انسداد روده ندارد، با این حال با مشکلات جدی سلامت روبه‌رو است.

یازدهم اردیبهشت امسال بود که «ایران»، یوزپلنگ ماده ایرانی، سه توله خود را در پارک ملی توران به دنیا آورد. دو توله اول در روزهای اول تلف شدند؛ اما توله سوم با تلاش متخصصان زبردست کشورمان زنده ماند و پیروز نام گرفت. براساس اظهارنظر برخی کارشناسان، از ابتدا هم این نتیجه را پیش‌بینی می شد که پس از عدم پذیرش توله‌ها توسط مادرشان، این یوزها دچار مشکلات جدی شوند. یوزپلنگ آسیایی یا همان یوز ایرانی تنها گونه خاص از این گربه‌سان است که فقط در زیست‌گاه‌های ایران یافت می‌شود.

این تیزپای ایرانی که در معرض انقراض قرار دارد، چالش‌های بسیاری را برای بقا پشت سر گذاشته و چند سالی‌ است در کشورمان مورد توجه قرار گرفته است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد