تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - 18:39 - 04 December 2022

کدام استان ها بارش برف خواهند داشت

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به بارش برف و باران در ۱۳ استان و احتمال آب‌گرفتگی و کولاک برف از ورود سامانه بارشی جدید به کشور ‌خبر داد.

به گزارش تیرداد نیوز، بر‌اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی‌ در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی،‌ سمنان، شرق تهران، خراسان جنوبی، یزد،‌ اصفهان، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش برف و باران، وزش باد شدید موقتی،‌گاهی رعدوبرق و در استان‌های بوشهر و هرمزگان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

همچنین بر‌اساس اعلام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در زمان حاضر تردد وسایل نقلیه در محورهای چالوس ، هراز ، فیروزکوه ، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان بوده و این محورهای دارای بارش برف و باران هستند.

در آزادراه کرج - قزوین حدفاصل گلشهر تا پلیس راه مهرشهر، آزادراه قزوین - کرج محدوده امامزاده طاهر و حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس، آزادراه کرج - تهران محدوده گرمدره و محور شهریار - تهران حدفاصل شهریار تا شهرقدس ترافیک سنگین است.

سازمان راهداری از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان و مرکزی خبر داده است. محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود.

بارش برف در ارتفاعات شمالی استان فارس

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار در شیراز، با اشاره به اطلاعیه سطح نارنجی، اظهار داشت: سامانه بارشی از امشب از سمت شمال غربی وارد استان خواهد شد که رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، بارش برف در ارتفاعات شمالی استان را در پی خواهد داشت.

وی از تشدید فعالیت سامانه بارشی به مدت چهار روز در استان خبر داد و افزود: این سامانه بارشی برای دوشنبه 14 آذرماه در نیمه شمالی و بخش‌هایی از مرکز استان فعال است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس بیان کرد: همچنین سه شنبه و چهارشنبه 15 و 16 آذرماه نیز این سامانه بارشی با شدت بیشتر در نیمه شمالی و مناطق مرکزی و به صورت پراکنده در برخی نقاط جنوبی ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده‌ها به ویژه در نواحی کوهستانی، آبگرفتگی محدود در معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها نیز وجود دارد و به همشهریان توصیه کرد: احتیاط در تردد به دلیل لغزندگی جاده ها، پرهیز از سفر‌های برون شهری، عدم تردد و یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، پاکسازی و لایروبی کانال‌ها و آب راه‌ها و عدم پارک خودرو زیر درختان فرسوده را مدنظر داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی فارس ادامه داد: بعد از عبور این سامانه بارشی در آخر هفته، اوایل هفته آینده نیز سامانه بارشی جدید دیگری استان فارس را در بر خواهد گرفت.

بارش برف و باران در خراسان رضوی

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار داشت: بر اساس اعلام راهداران و سامانه های نظارتی، در پی بارش‌ برف و باران در جاده های اصلی و فرعی در مناطق شمالی استان سطح این جاده‌ها لغزنده گزارش شده است.

وی افزود: بارش برف در جاده درگز-قوچان در محدوده گردنه تیوان و بزرگراه های باغچه - نیشابور در محدوده گردنه شریف آباد و تربت حیدریه - باغچه محدوده گردنه خماری و آزادراه باغچه - مشهد در محدوده پیچ ایرانسل سطح این مسیرها را لغزنده کرده است همچنین بارش باران در جاده های قوچان، سبزوار، جوین، جغتای و نیشابور نیز رفت و آمد در این مسیرها را تحت تاثیر قرار داده است.

گفتنی است، براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با استقرار سامانه بارشی در استان، بارش‌های پراکنده ای همراه با کاهش دما در مناطق شمالی استان خراسان رضوی روی خواهد داد و این روند به صورت متناوب ادامه دارد.

سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار در مشهدمقدس اظهارداشت: باتوجه به برودت هوا و بارش برف در استان، مدارس ابتدایی مشهد در نوبت عصر تعطیل شد. مدارس ابتدایی در مناطق و شهرستان های مشهدمقدس، تبادکان، نیشابور، رضویه و احمدآباد و همچنین کلیه مراکز استثنایی در مناطق یادشده، در نوبت عصر روز یکشنبه 13آذر1401 تعطیل می باشد.

شوشتری با بیان اینکه با توجه به برودت هوا و بارش برف از صبح امروز تمامی مدارس مقطع ابتدایی در نوبت عصر بخش رضویه امروز تعطیل خواهند بود ادامه داد:همچنین به سبب بارش برف مدارس ابتدایی نیشابور نیز در نوبت عصر تعطیل شده است.

برف و سرما اردبیل را فرا گرفت

بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استمرار هوای سرد، آسمان ابری و مه‌آلود تا پایان این هفته در استان اردبیل است که از عصر روز شنبه با تقویت ناپایداری‌های جوی دمای هوا به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.اداره کل هواشناسی استان اردبیل به مردم توصیه کرد هشدار هواشناسی سطح زرد شماره 26 استان را مورد توجه قرار داده و کوهنوردان هم تا اطلاع ثانوی از صعود به ارتفاعات تا پایان سامانه بارشی و ناپایدار جوی در منطقه خودداری کنند.

پلیس راه استان اردبیل هم با اشاره به شروع بارش برف در بسیاری از جاده‌های استان به رانندگان توصیه کرد به هشدار‌های پلیس راه توجه کنند و ضمن رعایت توصیه‌های ایمنی رانندگی در شرایط برفی و بارانی زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی زمستانی همراه داشته باشند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.بارش باران در پارس آباد باعث تعطیلی برداشت پنبه و سویا شد اما خوشحالی کشاورزان و دامدارن را به دنبال داشت.

بارش برف در استان البرز

با ورود سامانه جدید بارشی به استان البرز، از شب گذشته بارش برف در این استان و در مناطق مختلف از جمله کرج آغاز شده است. براساس پیش‌بینی هواشناسی این بارش‌ها تا 14 آذرماه ادامه خواهد داشت و به همین دلیل راهداران البرز و عوامل خدمات شهری در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

بر‌اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان البرز این سامانه بارشی در استان فعال است و پیامد این سامانه بارشی بارش برف، وزش باد شدید، و در پاره ای مناطق مه غلیظ و در مناطق کوهستانی کولاک برف خواهد بود.جاده ها و راه های مواصلاتی استان البرز نیز متاثر از این بارش ها لغزنده خواهد بود و رعایت قوانین از سوی رانندگان الزامی است.

مهدوی فرماندار طالقان گفت: بارش برف در شهرستان طالقان از ساعاتی قبل آغاز شده و با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر تداوم این بارش ها، امروز یکشنبه کلیه مدارس شهرستان تعطیل و آموزش به صورت غیر حضوری است.گفتنی است بارش برف در ارتفاعات بالا طالقان به بیش از بیست سانتی‌متر رسیده است.

خدری بخشدار آسارا نیز گفت: با توجه به بارش برف برگزاری کلاس‌های کلیه مدارس بخش در مقاطع مختلف غیر حضوری اعلام شد.

علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ترافیک در آزادراه کرج ـ تهران از کرج تا کیلومتر بیست و پنج این محور، نیمه سنگین؛ از این نقطه تا عوارضی قدیم تهران، نیمه سنگین و از این نقطه تا تهران نیز به همین صورت است.

زندی‌فر افزود: ترافیک در آزادراه کرج ـ قزوین از ترمینال شهید کلانتری تا گلشهر، سنگین و عکس آن هم به همین صورت است. همچنین ترافیک در مسیر رفت و برگشت بین آبیک و طالقان روان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: محور جدید هشتگرد ـ طالقان به دلیل کولاک مسدود شد و تا اطلاع ثانوی مسدود است. راهداران در این جاده مشغول برف‌روبی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: اکنون شاهد بارش خفیف برف در محور قدیم طالقان -آبیک و بارش شدید برف در محور جدید هشتگرد-طالقان هستیم.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
دانش بنیان شدن کشاورزین قش محوری در استقلال و توسعه کشور است

دانش بنیان شدن کشاورزین قش محوری در استقلال و توسعه کشور است

تولید کود و سموم زیستی از پسماند نخلستان ها

تولید کود و سموم زیستی از پسماند نخلستان ها

افزایش سقف و تعریف سطح بندی شده حمایت های بنیاد ملی علم

افزایش سقف و تعریف سطح بندی شده حمایت های بنیاد ملی علم

شناسایی کارگزار تخصصی برای ایجاد کاهش آلایندگی نیروگاه شارند اراک

شناسایی کارگزار تخصصی برای ایجاد کاهش آلایندگی نیروگاه شارند اراک

بردن آزمایشگاه به روستاها با میز آزمایشگاه سیار

بردن آزمایشگاه به روستاها با میز آزمایشگاه سیار

پیشنهاد روز

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد

آغاز ثبت نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا

تشریح جزئیات طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاری

هشدار سازمان سنجش به عضویت داوطلبان در گروه های مدعی تقلب

آغاز ثبت نام متقاضیان ترمیم نمره اول اردیبهشت

بانک ها پنجشنبه ها تعطیل می شوند

پرواز همه فرودگاه های کشور برقرار شد