تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - 00:44 - 24 November 2022

فتح الله زاده استقلال را به جام جهانی ترجیح داد

مدیرعامل باشگاه استقلال که به قطر دعوت شده بود، ترجیح داده تا به جای حضور در مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد دنیای توپ گرد، در ایران مانده و به امورات باشگاهی بپردازد که به واسطه اشتباهاتی که به گذشته نسبت داده می‌شود، شرایط خوبی ندارد.

به گزارش تیرداد نیوز، علی فتح‌الله‌زاده در سخت‌ترین شرایط روی صندلی مدیریت باشگاه استقلال تکیه زده است. او در شرایطی به این باشگاه برگشته که به گفته وی، این باشگاه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد بدهی دارد.

مشکلات اقتصادی سد سخت در مسیر موفقیت فتح‌الله‌زاده است اما به نظر می‌رسد او با تلاش شبانه‌روزی به دنبال این است تا چالش‌ها و موانع موجود را برطرف کرده و کشتی به گِل نشسته استقلال را به ساحل نجات برساند.

پرداخت قسط محمد محبی

عدم پرداخت قسط دوم محمد محبی شرایط ویژه‌ای را برای باشگاه استقلال ایجاد کرده بود. وقتی فتح‌الله‌زاده سکان هدایت باشگاه استقلال را بر عهده گرفت، تنها چهار روز به پرداخت طلب ۲۳۰ هزار دلاری سانتاکلارا باقی مانده بود. در توافق‌نامه عجیبی که مصطفی آجورلو مدیرعامل وقت استقلال با مدیران باشگاه بلژیکی به امضا رسانده بود، در صورتی که استقلال ظرف ۱۰ روز طلب محبی را پرداخت نمی‌کرد، قرارداد بازیکنی که در این فصل یکی از بهترین و تاثیرگذارترین مهره‌های استقلال بوده، فسخ و او باید از جمع آبی‌پوشان تهرانی جدا می‌شد اما این مبلغ با پیگیری مدیریت استقلال تامین و به باشگاه سانتاکلارا پرداخت شد.

بدهی به بازیکنان استقلال

بدهی به بازیکنان استقلال چالش جدی و بزرگ دیگر فتح‌الله‌زاده بود. بازیکنانی که در ابتدای فصل پای میز مذاکره با مصطفی آجورلو نشسته بودند، موفق به دریافت مبالغ قراردادشان نشدند تا مدیرعامل جدید با شرایط ویژه‌ای روبرو شود.

فتح‌الله‌زاده در این مدت دو بار در محل تمرین استقلال حاضر شد. او همین چند روز پیش به مجموعه ورزشی انقلاب رفت، روبروی تیمش ایستاد و در واکنش به آنچه بازیکنان استقلال بدقولی مدیران وقت خواندند، گفت: من به همه شما قول می‌دهم تا در سریع‌ترین زمان ممکن مطالبات را پرداخت کنم. هم کنار شما هستم، زیرا همه ما یک خانواده هستیم، یک هدف داریم و آن موفقیت استقلال و شادی هواداران است و با هم برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنیم.

فتح‌الله‌زاده ساپینتو را سورپرایز کرد

استقلال قهرمان سوپر جام شده بود. ریکاردو ساپینتو قصد داشت چند روزی برای دیدار با خانواده‌اش ایران را ترک کند. سرمربی استقلال وقتی در فرودگاه قصد خداحافظی با مدیرعامل استقلال را داشت با یک سورپرایز بزرگ روبه‌رو شد. فتح‌الله‌اده با تلاش فراوان مبلغ قابل توجهی از قرارداد سرمربی و البته دستیارانش را آماده و به او پرداخت کرد تا آنها با دست پر به مسافرت بروند.

پرداخت پاداش‌های معوق

پاداش‌های عقب افتاده بازیکنان استقلال دیگر اقدام موثر مدیرعامل استقلال در روزهای گذشته بود. آبی‌پوشان سه پاداش پیروزی بر رقبا را دریافت نکرده بودند و فتح‌الله‌زاده آنها را به حساب‌های مربیان و بازیکنان استقلال پرداخت کرد تا آنها شارژ روحی و روانی شوند.

البته پاداش قهرمانی استقلال در سوپر جام ویژه و با تمام پاداش‌های گذشته تفاوت عمده داشت. مدیرعامل استقلال که تیمش اولین کاپ قهرمانی را با ریکاردو ساپینتو کسب کرده بود، به اعضای این تیم قول داده بود سه برابر پاداش‌های گذشته را به آنها پرداخت کند و به این وعده عمل کرد.

دردسر استراماچونی

تامین بودجه طلب آندره‌آ استراماچونی یکی دیگر از دغدغه‌های فتح‌الله‌زاده است. گفته می‌شود او که به خوبی می‌داند زمان چندان زیادی برای پرداخت پول مربی ایتالیایی اسبق و سمج استقلال ندارد گام‌ها و اقدامات موثری را در این مدت برداشته است و به طور حتم در هفته‌های آینده اخبار خوشایندی درباره این موضوع از اردوگاه آبی‌پوشان منتشر خواهد شد.

اشتباهی که پین را طلبکار کرد

اشتباه برخی از عوامل مالی اداری باشگاه استقلال منجر به این شد که گابریل پین، دستیار فرهاد مجیدی سرمربی وقت استقلال، به فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) شکایت کند. طبق قراردادی که این مربی ایتالیایی با باشگاه استقلال به امضا رسانده بود، باید مالیاتش را پرداخت می‌کرد اما گفته می‌شود در زمان مدیریت گذشته نامه‌ای به اداره مالیات فرستاده شد مبنی بر اینکه باشگاه استقلال این بدهی را پرداخت می‌کند! پین از استقلال شکایت کرده است و فتح‌الله‌زاده در تلاش است این مشکل را حل کند.

عدم پرداخت قسط اول و دوم قایدی

مهدی قایدی که در ابتدای فصل به صورت قرضی به استقلال پیوست، برای استقلال بار مالی زیادی را به همراه آورد. او دو سال پیش به امارات رفت تا استقلال با پول حاصل از فروش وی، بدهی استراماچونی را پرداخت کند اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه به صورت قرضی و با صرف هزینه چند ده میلیاردی به ایران بازگشت. احمد مددی، مدیرعامل اسبق استقلال مدتی پس از ترک این باشگاه، در مصاحبه‌ای اعلام کرد پول فروختن این بازیکن را برای آجورلو گذاشته است تا بدهی استراماچونی را پرداخت کند اما این پول به واسطه عدم جذب حامی مالی هزینه شد. قایدی در شرایطی به صورت قرضی به استقلال برگشت که مدیران وقت استقلال قول دادند در چند قسط مبلغ چند صد هزار دلاری را به باشگاه شباب الاهلی امارات پرداخت کند. دو قسط ابتدایی این توافق از سوی مدیرت گذشته استقلال پرداخت نشد تا فتح‌الله‌زاده این چالش را به چالش‌های خود اضافه کند.

فتح‌الله‌زاده ماندن با استقلال را به جام جهانی ترجیح داد

فتح‌الله‌زاده که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و چند نهاد بین‌المللی ورزشی برای تماشای مسابقات جام جهانی به قطر دعوت شده بود، در تهران مانده است.

مدیرعامل استقلال ترجیح داده تا به جای تماشای مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد دنیای توپ گرد از ورزشگاه‌های نوساز قطر، در ایران بماند و به گفته نزدیکانش، روزانه ۱۶ ساعت در ساختمان باشگاه استقلال حاضر شده و به امور تیمی بپردازد که به واسطه اشتباهات گذشته شرایط خوبی ندارد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور