تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - 18:36 - 20 November 2022

مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر آغاز شد

مراسم افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه البیت شهر دوحه برگزار می‌شود.

به گزارش تیرداد نیوز، رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی از ساعت ۱۹:۳۰ یکشنبه (به وقت ایران) در ورزشگاه البیت آغاز می‌شود که یک ساعت پیش از شروع بازی تیم‌های ملی قطر و اکوادور، مراسم افتتاحیه این مسابقات برگزار خواهد شد. مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود.

جام‌جهانی ۲۰۲۲ فوتبال به میزبانی قطر برگزار می‌شود و این کشور با قدرت در حال فراهم کردن شرایط برای برگزاری هر چه بهتر این فستیوال بزرگ بین‌المللی است. این کشور هزینه‌های فراوانی برای برگزار شدن هر چه مجلل‌تر مسابقات انجام داده و در کنار بازسازی و به‌روزرسانی استادیوم‌های قدیمی، ورزشگاه‌های جدید و مُدرنی را نیز ساخته است.

استادیوم البیت قطر که توسط بنیاد خیریه «اسپایر زون» ساخته شده، گنجایش ۶۰ هزار میزبان را خواهد داشت. این استادیوم منحصر به‌فرد قطر، دارای یک سقف جمع شونده پیشرفته و ۴۰۰ هزار متر مربع فضای سبز است برای آشنایی بیشتر با این ورزشگاه بر روی اینجا کلیک کنید.

این ورزشگاه میزبان افتتاحیه و فینال عرب کاپ در سال ۲۰۲۱ نیز بود که در آن دیدار الجزایر توانست با پیروزی ۲ بر صفر مقابل تونس، به عنوان قهرمانی دست یابد.

علاوه بر جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا که مدتی است در قطر حضور دارد و در مراسم افتتاحیه جام جهانی حضور خواهد داشت، قرار است شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر این کشور نیز در ورزشگاه البیت حاضر شود.

بر اساس پیش بینی‌ها، حدود ۳ میلیارد بیننده تلویزیونی تماشاگر مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهند بود.

فیفا روز یکشنبه اعلام کرد که ستاره پاپ کره جنوبی و خواننده قطری فهد الکوبیسی در طول این نمایش ۳۰ دقیقه ای، آهنگ "Dreamers" از موسیقی متن رسمی جام جهانی را اجرا خواهند کرد.

بازی افتتاحیه بین کشور میزبان قطر و اکوادور که از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت ایران در استادیوم البیت در الخور در ۵۰ کیلومتری شمال دوحه برگزار می‌شود.

فیفا در بیانیه ای اعلام کرد: «مراسم افتتاحیه جام جهانی، گردهمایی برای تمام بشریت است که از طریق انسانیت و احترام تفاوت‌ها را از بین می برد. فوتبال به ما اجازه می‌دهد تا به عنوان یک قبیله دور هم جمع شویم و زمین چادری است که همه ما در آن زندگی می‌کنیم. این نمایش هفت پرده ادای احترام به تمام ۳۲ کشور شرکت کننده، میزبانان قبلی جام جهانی و داوطلبان خواهد بود. غانیم المفتاح سفیر جام جهانی فوتبال و دانا خواننده قطری نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

۱۸:۳۵ / شروع مراسم افتتاحیه با نمایش مورگان فریمن بازیگر سرشناس سینمای دنیا و یک جوان قطری

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد