تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - 14:28 - 05 October 2022

سفیر انگلیس در تهران برای دومین بار به وزارت خارجه احضار شد

سفیر انگلیس در تهران برای دومین بار ظرف دو هفته اخیر به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد.

تیرداد نیوز - در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات وزارت خارجه انگلیس، «سایمون شرکلیف» سفیر این کشور در جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه ۱۲ مهر ماه به وزارت امور خارجه احضار شد.

این دومین بار ظرف دو هفته اخیر است که شرکلیف به وزارت خارجه احضار می‌شود. او دوم مهر ماه و در پی فضاسازی‌های خصمانه رسانه‌های فارسی زبان به وزارت امور خارجه احضار و در این دیدار مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس به خاطر میزبانی این کشور از رسانه‌هایی که در روزهای اخیر تحریک و دعوت به اغتشاش و گسترش آشوب‌ها در جمهوری اسلامی ایران را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌اند، به وی ابلاغ شد.

مدیرکل اروپای غربی وزارت امور خارجه در دیدار روز سه شنبه ۱۲ مهر ماه خطاب به سفیر انگلیس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دخالت وزارت خارجه بریتانیا در امور داخلی ایران با توسل به تعابیر جعلی و تحریک آمیز را مردود دانسته و قویا محکوم می‌کند.

وی افزود: متاسفانه طرف بریتانیایی با صدور بیانیه‌های یکجانبه و گزینشی نشان می‌دهد که عملا در سناریوسازی‌های معاندینی که در این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، سهم دارد.

این مقام وزارت خارجه همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران گزینه‌های ممکن را در واکنش متقابل به هرگونه اقدام نامتعارف طرف بریتانیایی مدنظر قرار خواهد داد.

گفتنی است، جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس اخیرا در اظهاراتی مداخله جویانه درباره اوضاع داخلی ایران، گفته است: ما به همکاری با شرکایمان جهت پاسخگو کردن مقامات ایران به خاطر نقض فاحش حقوق بشر ادامه خواهیم داد.

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه جدید انگلیس همچنین چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه در اظهاراتی تلاش کرد از اعتراضات به مرگ «مهسا امینی» بهره‌برداری کرده و آن را به مذاکرات رفع تحریم‌ها ارتباط دهد. وی از مقامات ایران خواست «مسیری دیگر» را از جمله پذیرش توافق هسته‌ای انتخاب کنند. این مقام ارشد انگلیسی به خبرگزاری فرانسه در سازمان ملل گفت: مقامات ایران باید توجه کنند که مردم از جهتی که آن‌ها در پیش گرفته‌اند ناراضی هستند.

وی در ادامه با اتهام‌زنی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت «آن‌ها می‌توانند جاه‌طلبی‌های سلاح‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارند» و مدعی شد: «می‌توانند سرکوب صداها در داخل کشور خود را متوقف کنند. می‌توانند فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود را متوقف کنند».

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد