تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - 17:52 - 02 October 2022
از فردا در کشور رقم می‌خورد؛

میزبانی تهران شیراز و تبریز از هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران

در ادامه توافق مسئولان فرهنگی و هنری ایران و جمهوری تاجیکستان، هفته فرهنگی این کشور، همزمان در شهرهای تهران، شیراز و تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش تیرداد نیوزبه نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری وزارتخانه های فرهنگ ایران و جمهوری تاجیکستان و سفارتخانه آن و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران (۱۱ تا ۱۶ مهرماه) در شهرهای تهران، شیراز و تبریز برگزار می‌شود.

این رویداد فرهنگی شامل اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری از جمله گروه نمایش، گروه موسیقی، قرائت شعر توسط شعرای تاجیکستانی و برگزاری نمایشگاه نقاشی، عکس، هنرهای دستی و لباس‌های ملی آن کشور می‌شود.

مراسم افتتاحیه «هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران» روز دوشنبه ۱۱ مهرماه ساعت ۱۶ با حضور وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شخصیت‌های فرهنگی و هنری داخلی و خارجی در منطقه فرهنگی گردشگری اراضی عباس‌آباد تهران برگزار خواهد شد.

پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی

به گزارش ایرنا، نظام‌الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در ایران در دیدار ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ خود با حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران را مطرح کرد.

وی سفر رییس جمهوری ایران به تاجیکستان را نشانه اهمیت گسترش روابط و برنامه‌ریزی برای توسعه همکاری‌ها دانست و گفت: به نظر می‌رسد با اقدامات مشترک ۲ کشور، ظرفیت‌های موجود جهت توسعه روابط تاجیکستان و ایران در همه حوزه‌های مورد اهتمام در آینده نیز مورد استفاده ثمربخش قرار گیرد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این دیدار به نقش فرهنگ و هنر در دوستی و پیوند ملت‌ها اشاره کرد و گفت: ایران و تاجیکستان با توجه به اشتراکات فراوان فرهنگی، هم زبانی، آداب و رسوم و دیدگاه‌های مشترک، گام‌های بسیار ارزشمندی را برای توسعه همه‌جانبه برداشته‌اند.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور با تأکید بر اینکه روابط با همسایگان در اولویت ما قرار دارد، بیان کرد: اشتراکات فرهنگی بسیار فراوان ایران با تاجیکستان به عنوان بسترهای توسعه روابط فرهنگی، فرصت مناسبی برای گسترش روابط در دیگر زمینه‌ها فراهم کرده است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد