تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - 15:28 - 01 October 2022
شهردار تهران مطرح کرد:

سقوط در صدور پروانه ساخت مسکن از سال 95 تا 1400

شهردار تهران با تاکید بر اینکه نرخ مسکن را باید تعدیل کنیم تا از شرایط کالای سرمایه‌ای خارج شود گفت: کاهش صدور پروانه در شهر تهران از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ یک سقوط و به معنی فرسوده‌تر شدن شهر و ایجاد مشکلات برای شهروندان بود.

سقوط در صدور پروانه ساخت مسکن از سال 95 تا 1400

تیرداد نیوز - علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم کلنگ زنی ۱۰ هزار واحد مسکونی اظهار داشت: اکنون خرید مسکن برای بسیاری از شهروندان به یک آرزو تبدیل شده و باید این آرزو که ۶۶ سال طول بکشد که یک نفر صاحب خانه شود یا ۶۵ درصد حقوق خود را برای مسکن هزینه کند، منتفی کرد و به جای آن تهیه مسکن به یک واقعیت دست یافتنی تبدیل شود.

وی با اشاره به بی‌توجهی به بافت‌های فرسوده در گذشته افزود: سرمایه‌گذاری در نقاط جدید در صورت نیاز خوب است اما اولویت اصلی ما بافت‌های فرسوده‌ای است که جان مردم را تهدید می‌کند ضمن اینکه در بافت فرسوده همه امکانات و اقتضائات ساخت وجود دارد و به ایمنی شهر نیز کمک می کند.

شهردار تهران ضمن قدردانی از وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای همکاری با مدیریت شهری گفت: این تعامل آنقدر خوب است که منجر به پیشبرد گشایش‌های جدی در سطح شهر می‌شود مثلا با تفاهم در پادگان جی امکان باز کردن یکی از گره‌های کور غرب تهران فراهم می شود. امروز نیز با تفاهم جدی در این نقطه از شهر، از ۱۷ هکتار مجموعه جنگ افزارسازی، ۱۱ هکتار آن به فضاهای عمومی اختصاص پیدا خواهد کرد و چهره دیگری از شهر در این نقطه به نمایش در خواهد آمد.

به گفته وی، ساخت ۲ هزار و ۶۰ واحد مسکونی در ۶ هکتار این مجموعه با تامین همه سرانه‌های هفتگانه اتفاق بزرگی است که نوسازی و الگوی گشایش برای منطقه خواهد بود.

زاکانی اضافه کرد: در آستانه بررسی موضوع مورد تفاهم در دوشان تپه در کمیسیون ماده پنج هستیم که آن اتفاق نیز بن بست‌های مرتبط با منطقه خیابان‌های پیروزی و دماوند را خواهد شکست که امیدواریم به سرعت زمینه رسیدگی به آن فراهم شود و بتوانیم این تحول خاص را در شرق تهران ببینیم.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های دوره جدید مدیریت شهری مسئولیت‌پذیری است، امری که اساس انقلاب و آموزه های دینی ما به عنوان یک بنیان در حوزه خدمت آن را مورد تاکید داشته گفت: بنابراین وقتی بسته موضوعات خدمتی که در هر شنبه افتتاح می شود و ۸۰ درصد آن اختتام طرح و ۲۰ درصد آن شروع است را می بینیم، متوجه می‌شویم که همه ابعاد نیازهای مردم را هدف گذاری کرده است.

جزئیات افزایش طبقات در بافت فرسوده

زاکانی گفت: تلاش ما معطوف به این شد که بتوانیم در ارائه مشوق‌ها و خدماتی که برای مردم جذابیت برای ساخت ایجاد می‌کند، نسبت به افزایش طبقات نیز توجه کنیم.

وی درباره ماده ۱۵ و افزایش طبقات در بافت‌های فرسوده افزود: بین ۵۰ تا ۱۰۰ متر مجوز ساخت چهار طبقه داده می‌شود و بالای ۱۰۰ متر یک طبقه تشویقی و بالای ۴۰۰ متر به شرط تامین معبر هشت متری، دو طبقه تشویقی داده خواهد شد.

به گفته شهردار تهران، اگر مجموعه‌ای در یک معبر بن بست به ساخت اقدام کند آن فضا به محیط ساخت آنها اضافه می‌شود و ناظر به سرانه‌های تأمینی در بافت فرسوده نیز یک توجه ویژه‌ای می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه امروز مسیر کار را هموار و دقیق می‌بینیم گفت: مشارکت در ساخت با همکاری همه اجزای مرتبط نکته دیگری در این موضوع بود. کاهش صدور پروانه در شهر از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ یک سقوط و به معنی فرسوده تر شدن شهر و ایجاد مشکلات برای شهروندان بود؛ بنابراین باید این گره‌ها باز و تشویق‌ها ارائه و این مسیر هموار شود.

رئیس شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: باید در موضوع ساخت و ساز و نوسازی از طریق اعطای وام‌های کم‌بهره و تسریع در صدور پروانه به مردم کمک شود؛ بیشتر از سهم ۱۰ درصدی در نوسازی تلاش شده است اما به دلیل گسترش بافت فرسوده نیاز به تلاش بیشتر در این زمینه داریم.

مهدی چمران با بیان اینکه باید حرکت سازنده‌ای که در تهران آغاز شده سرعت بیشتری به خود گیرد، افزود: در موضوع صدور پروانه به جایی که باید نرسیدیم و باید به جایی برسیم که صدور پروانه مشکلی برای سازندگان ساختمان به وجود نیاورد و این پروانه‌ها با سرعت مطلوب صادر شود.

وی با بیان اینکه ما در ایران در زمینه معماری حرف برای گفتن داشتیم و داریم خاطرنشان کرد: ما مبدع مواردی مانند گنبد و طاق‌های طولانی و تاسیساتی مثل قنات بودیم؛ بنابراین باید بتوانیم مردم را تشویق و ترغیب به ساخت و ساز کنیم و کار را برای آنها تسهیل کنیم.

 شهردار تهران امروز شنبه نهم مهر مراسم کلنگ زنی بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در مجموعه جنگ افزارسازی منطقه ۱۳ برگزار شد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور

سقف برداشت از حساب های بانکی افزایش یافت

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است