تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - 21:42 - 14 September 2022
مدیرعامل صنایع شیر ایران:

تصمیمی برای افزایش قیمت محصولات لبنی نداریم

مدیرعامل صنایع شیر ایران گفت: هیچ بنایی بر افزایش قیمت محصولات لبنی نیست و شرکت های لبنی به ویژه مجموعه پگاه با همین شرایط فعلی کار را ادامه می دهند.

به گزارش تیرداد نیوز، علی اصغر محمدپور روز سه شنبه در جریان بازدید از شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان افزود: ما سال‌ها از اقتصاد کشور بهره مند بوده‌ایم، اتفاقی پیش نمی‌آید که امسال با مقداری حاشیه سود کمتر، ما به مردم کمک کنیم، بنابراین بنایی بر افزایش قیمت‌ها نداریم.

وی اظهار داشت: اگر قیمت نهاده‌ها و شیرخام بخواهد افزایش پیدا کند ممکن است شرایط فرق کند، ولی به عنوان کسی که مطلع هستم عرض می‌کنم که این اتفاق نخواهد افتاد و بنایی به چنین کاری نیست و ما قطعاً در راستای همراهی با مردم حضور داریم.

کاهش مصرف سرانه شیر به ۶۰ کیلوگرم در کشور

مدیرعامل صنایع شیر ایران گفت: سرانه مصرف شیر در کشور سابقا تا ۹۰ کیلوگرم بوده ولی بعد از هدفمندی یارانه‌ها به ۶۰ کیلوگرم هم کاهش پیدا کرده است.

تصمیم برای افزایش قیمت محصولات لبنی نداریم

محمدپور افزود: میانگین سرانه مصرف شیر در دنیا ۲۰۰ تا ۲۲۰ کیلوگرم است و این شاخص در کشوری مثل هلند به ۴۵۰ کیلو گرم هم می‌رسد.

وی ادامه داد: این سرانه بر اساس مجموعه مصرف لبنیات بر اساس واحد شیر است و صرفاً مصرف خود شیر مدنظر نیست و شامل مصرف سایر فرآورده‌های لبنی هم می‌شود.

مدیرعامل صنایع شیر ایران با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی یک قدم خیلی خوب برای کشور بود، اظهار داشت: ما یارانه‌هایی را داشتیم که بخش عمده‌اش به کشورهای همسایه حیف و میل می‌شد؛ در واقع حذف ارز ترجیحی پایان مفت فروشی بود.

وی ادامه داد: ما تازه داریم با دنیا و سایر کشورها رقابت می‌کنیم و حذف ترجیحی اقدام خوبی بود که جلوی حیف و میل منابع را گرفت.

لزوم تخصیص بن لبنیات به خانوارها

مدیرعامل صنایع شیر ایران با بیان اینکه با توجه به ۲ برابر شدن قیمت شیر، یک مقداری سبد خانوار در تأمین مواد لبنی ضعیف‌تر شده است، گفت: اگر سرانه مصرف شیر و مواد لبنی پایین بیاید، به همان میزان، سلامتی جامعه تحت الشعاع قرار می‌گیرد، از این رو لازم است بخشی از یارانه خانوارها به خرید لبنیات اخصاص پیدا می‌کند که این موضوع در دستور کار دولت است.

محمدپور با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سهام مجموعه پگاه از آن دولت است، گفت: از این رو ما در راستای پیاده سازی منویات دولت، چهار قلم اصلی محصولات شامل شیر ۹۰۰ گرمی، ماست دبه ای کم چرب، پنیر و شیر بطری را حتی با سود کم و گاهی با زیان، به صورت نامحدود تولید و عرضه می‌کنیم.

تصمیم برای افزایش قیمت محصولات لبنی نداریم

مدیرعامل صنایع شیر ایران با بیان اینکه روزانه نزدیک چهار هزار تن شیر از دامداران در کشور دریافت می‌کنیم، گفت: در زمان حاضر هم صادرات خوب و هم محصولات جدیدی هر سال و هر ماه در سبد تولیدات خود داریم.

اشتغال مستقیم ۱۰ هزار نفر در شرکت‌های صنایع شیر ایران

محمدپور از اشتغال مستقیم ۱۰ هزار در شرکت‌های زیر مجموعه صنایع شیر ایران خبر داد و گفت: بالغ بر ۴۰ هزار اشتغال غیر مستقیم نیز در اثر فعالیت این مجموعه‌ها در کشور ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حرکت صنایع شیر ایران به سمت تولید محصولات سلامت محور اشاره کرد و اظهار داشت: تولید محصولاتی مثل پنیر سخت و پنیر سیاهمزگی که صادراتی است در این راستا انجام می‌شود.

مدیرعامل صنایع شیر ایران از افزایش نزدیک ۱۰ درصدی صادرات محصولات پگاه پس از حذف ارز ترجیحی خبر داد و افزود: به عنوان مثال پگاه زنجان ۳۷ درصد بیشتر از میزان تعیین شده صادرات داشته و در حوزه عملکرد نیز این شرکت در پنج ماهه امسال به اندازه کل سال گذشته ۱۲۷ درصد رشد داشته است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور