تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - 13:41 - 27 August 2022
وزیر بهداشت :

صادرات اولین محموله واکسن کرونا به ونزوئلا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون اولویت اصلی دولت سیزدهم بود که همراهی مردم بویژه جوانان در انجام این امر مهم باعث افتخار در مجامع بین المللی شد.

به گزارش تیرداد نیوز، بهرام عین اللهی در همایش ملی «خدمت ماندگار» صبح امروز (شنبه) و همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، در سالن اجلاس سران کشور افزود: حضور جامعه پزشکی نشان دهنده حمایت از دولت است و روز پزشک و روز داروساز را گرامی می داریم و از خدمات کادر سلامت قدردانی می کنیم، شروع کار دولت با آمار بالای کرونا و مرگ و میر همراه بود اولین فرمان مقام معظم رهبری بحث کنترل کرونا بود، با شروع کار دولت با اقدام جهادی رییس جمهور و معاون اول و مساعدت و همکاری همه ارگانهای دولت و نظام، سیل واکسن به کشور وارد شد و به عنوان اولویت اول مورد نظر قرار گرفت.

اولین محموله واکسن های ایرانی کرونا به ونزوئلا صادر شد

وی اظهارداشت :همراهی همه مردم بوِیژه جوانان در اجرای واکسیناسیون باعث شد این افتخار را در مجامع بین الملی داشته باشیم، ۶ مرکز تولید واکسن با کمک دانشمندان ایرانی وارد عرصه شد، در مقایسه با سال گذشته که با کمبود شدید واکسن کرونا مواجه بودیم، امروز تولید انبوه واکسن داریم و آماه صادرات به کشورهای مختلف هستیم و اولین محموله نیز به ونزوئلا ارسال کردیم.

پوشش همگانی بیمه سلامت

عین اللهی ادامه داد: پوشش همگانی بیمه سلامت که با مساعدت مجلس ۶ هزار میلیارد تومان به آن بودجه اختصاص داده شد، ۶ میلیون نفر با سه دهک پایین بصورت رایگان بیمه شدند.

وزیر بهداشت تصریح کرد:صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان توسط مجلس به سرانجام رسید و دو هفته پیش تشکیل این صندوق در هیات دولت به تصویب رسید تا خدمت شایسته ای به بیماران نیازمند ارایه شود.

به گفته عین اللهی، تصویب و اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۵ سال به تصویب رسید و تا آخر شهریور مبالغ مورد نظر به دست پرستاران می رسد، تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت نیز ابلاغ و اجرای آیین نامه مربوطه با برگزاری جلسات مرتب با مسوولان انجام شده و با توجه به اینکه ۶ تا هفت سال به عنوان پنجره جمعیت هدف گذاری شده، امیدواریم با برنامه های اساسی کاهش وحشتناک جمعیت را جبران کنیم.

وی ادامه داد: پوشش بیمه درمان ناباروری نیز از مهمترین برنامه های دولت بوده که ۹۰ درصد هزینه ها در بخش دولتی و ۷۰ درصد در بخش خصوصی را بیمه پرداخت می کند و شبکه درمان ناباروری را پایه گذاری می کنیم تا با کمک بخش خصوصی و دولتی سه و نیم نفر افراد نابارور را درمان کنیم.

وزیر بهداشت به اجرای طرح دارویار اشاره کرد و گفت: اجرای طرح دارویار از کارهای انقلابی بوده و جوانان دانشمند و جهادی کار کردند بسته های سخت افزاری و نرم افزای را ایجاد کرده و ۲۳ تیر این طرح به اجرا در آمد و هزینه دارو از طریق نسخه الکترونیک پرداخت می شود و داروها هیچ افزایشی نداشته و حتی برخی از آنها کاهش یافته است.

عین اللهی تصریح کرد: هدف ما در اجرای این طرح برداشتن تعارض منافع بود، اختلاف ارز ترجیحی وآزاد، قاچاق دارو از معضلات بود، علاوه بر اینکه ما به ۸۰ میلیون جمعیت کشور دارو ارایه می دادیم، قاچاق دارو نیز به کشورهای منطقه صورت می گیرد و آنها داروهای ایرانی را صادر می کردند و بطور ملی به ۴۰۰ میلیون نفر خدمات دارویی ارایه می دادیم.

وزیر بهداشت، تصریح کرد: رفع کمبود دارو از برنامه های اصلی است و سرمایه گذاران بخش خصوصی، کارخانه های تولید دارو مساعدت کنند تا با افزایش تولید دارو، صادرات هم داشته باشیم.

عین اللهی، افزایش پوشش بیمه ای دارو، تلاش جامعه داروسازی کشور جهت خودکفایی کشور، رونمایی از ۲۳ محصول دانش بنیان در ایران هلث، حمایت از تولید و ایجاد زیر ساخت های فناوری پارک ها و مراکز فناوری رشد، تشویق شبکه های تحقیقاتی برای تولید محصول محور با توجه به اینکه ، ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی در کشور داریم، افزایش حقوق دستیاران پزشکی، افزایش ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش پزشکی، توجه به خوابگاههای دانشجویی، تقویت شبکه های بهداشتی، تبدیل وضعیت ۶۷ هزار نیرودر قالب ایثارگران، افزودن ۲۱ مولکول جدید به خدمات دارویی کشور، پایان فاز ۲ طرح ملی ارتقای سلامت فاز و آغاز فاز ۳، شروع تجهیز آزمایشگاهها، بروز رسانی آخرین نسخه فارماکوپه که بعد از ۶ سال به روز شده، ثبت بیش از ۳۰ مولکول، انتشار دارونامه طب سنتی و طبیعی بصورت کتاب، فعال دیپلماسی سلامت و ارتباط با وزرای بهداشت کشورهای مختلف بویژه برای اعزام بیمار و توریسم سلامت، اعزام اساتید به ایران از اهم اقدامات وزارت بهداشت در یکسال اخیر برشمرد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد