تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - 23:54 - 03 August 2022
مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران عنوان کرد:

تولید نامحدود محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری در صنایع شیر ایران

تمامی ۱۷ کارخانه صنایع شیر ایران بدون محدودیت ۴قلم کالای پرمصرف مشمول قیمت گذاری را تولید وعرضه می کنند.

به گزارش تیرداد نیوز - علی اصغر محمد پور مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران در یک نشست خبری درباره مصوبه تنظیم بازار مبنی بر الزام کارخانجات لبنی برای تولید اقلام پرمصرف لبنی به میزان ۵۰ درصد ظرفیت تولید اظهار داشت: تمامی ۱۷ کارخانه صنایع شیر ایران بدون محدودیت ۴قلم کالای پرمصرف مشمول قیمت گذاری را تولید و در بازار عرضه می کنند.

او تصریح کرد: قیمت گذاری دستوری این ۴ محصول لبنی باعث شده تا تولید با حداقل سود ممکن انجام شود و یک قلم کالا با قیمت مصوب نیز زیانده است.

محمد پورگفت: مصرف لبنیات با سلامت مردم گره خورده است و با کاهش مصرف لبنیات بیماری هایی از جمله پوکی استخوان خود را نشان می دهد که متأسفانه براساس آمار موجود سن پوکی استخوان در کشور به حدود42 سال رسیده است.

او افزود: براساس آمار رسمی سرانه مصرف لبنیات در کشور 75 کیلوگرم اعلام شده است اما در واقع براساس آمار تولید سرانه مصرف 60 کیلوگرم در سال است که بعد از طرح اصلاح یارانه ها و مردمی سازی آن شاهد کاهش دوباره مصرف این محصول هستیم.

محمد پور گفت : این در حالی است که در کشورهای پیشرفته مصرف سرانه شیر تا 450 کیلوگرم وجود دارد اما درکشور ما آمار مصرف شکر، سیگار ونوشابه که کالای ناسالم برای سلامت افراد به حساب می آید، بالاتر از میانگین های جهانی است.

او با اشاره به حاشیه سود اندک صنایع لبنی در قیاس با سایر صنایع تولیدی در کشور گفت: بر اساس بررسی های انجام شده حاشیه سود صنایع لبنی حدود ۳.۶ درصد و حاشیه سود مجموعه صنایع شیر ایران حدود ۴.۲ درصد است در حالی که حاشیه سود فلزات اساسی ۵۲ درصد، سیمان و گچ ۳۲درصد و کشاوری و دامپروری ۲۱ درصد است.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران اظهار داشت: بعد از آزاد سازی یارانه کالاهای اساسی مصرف فرآورده های لبنی از 60 کیلوگرم موجود 28 درصدکاهش یافت اما در حال حاضر مصرف کمی افزایش یافته است و با این وجود در مقایسه با قبل از اردیبهشت ماه سال جاری شاهد 17 درصد کاهش مصرف هستیم.

محمد پور تصریح کرد: بعد از اصلاح یارانه ها سهم صادرات شیرخشک و کره در مقایسه با فرآورده های لبنی نهایی افزایش یافته است که این امر در کاهش اشتغال در کشور تاثیر دارد و باید بتوانیم سهم صادرات کالای نهایی خود را دوباره افزایش دهیم.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد