تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - 03:24 - 24 June 2022

رونمایی از دیوارنگاره شمس الشموس در مترو تهران

به مناسبت روز زیارت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) مراسم رونمایی از دیوارنگاره «شمس الشموس» در ایستگاه مترو شهید کلاهدوز برگزار شد.

تیرداد نیوز -  سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در این باره گفت: به مناسبت ۲۳ ذی‌القعده و همزمان با فرارسیدن روز زیارت مخصوص حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) از این اثر هنری رونمایی به عمل آمد.

سید محمد نقیب افزود: به منظور تکریم و تعظیم شعائر دینی و مذهبی و در راستای هویت بخشی به ایستگاه‌های مترو، این اثر هنری در قالب کاشی چهار رنگ در ابعاد دو در پنج متر مربع طراحی و نصب شد.

وی تصریح کرد: برای نصب این اثر ارزنده که متبرک به نام نامی ثامن‌الحجج حضرت امام رضا (ع) است، از مشارکت شهروندان استفاده شده‌ است.

نقیب دلیل انتخاب ایستگاه مترو شهید کلاهدوز برای نصب این دیوارنگاره گفت: ایستگاه مترو شهید کلاهدوز در واقع به عنوان ابتدای مسیر عبوری زائران حرم مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) به سمت شهر مشهد مقدس انتخاب شد و از همین‌جا و در این روز مبارک از زائران بارگاه مطهر رضوی التماس دعا داریم.

در مراسم رونمایی دیوارنگاره «شمس الشموس» چند تن از هنرمندان کشور از جمله عنایت بخشی بازیگر پیشکسوت سینما ، تئاتر و هادی جان‌فدا عضو هیات رییسه مجمع شاعران اهل‌بیت (ع) و مدیران شهرداری حضور داشتند.

ایستگاه شهید کلاهدوز در خط چهار مترو و در شرق تهران قرار دارد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز