تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - 18:44 - 15 March 2022

حس چشایی در مردان و زنان متفاوت است

تحقیقیات ثابت کرده است به حس چشایی خانم ها چند برابر مردان می‌توان اعتماد کرد.

به گزارش تیرداد نیوز ،شاید هنگام مزه کردن غذا بین دو سلیقه متفاوت مانده باشید. باید به شما بگویم در این موارد باید به خانم‌ها اعتماد کنید زیرا طبق تحقیقات تازه منتشر شده، تعداد پرزهای چشایی زنان از مردان بیشتر است و به همین دلیل مزه غذاها را بهتر تشخیص می‌دهند.

محققان دانمارکی پس از بررسی ۹ هزار دختر و پسر دانش‌آموز و دانشجو و بررسی عادات غذایی و قدرت چشایی آن‎ها متوجه شدند قدرت چشایی دختران بسیار قوی‌تر و پیشرفته‌تر از قدرت چشایی پسران است.محققان دانمارکی به دانش‌آموزان کیت‌هایی شامل نمونه‌های غذایی دادند.

در آزمایش اول ۱۰ نمونه نوشیدنی شیرین و ترش به دانش‌آموزان و دانشجویان داده شد که آنان ‌باید با چشم بسته آن‌ها را بر اساس میزان شیرینی و ترشی طبقه‌بندی می‌کردند.در آزمایش دیگر جوانان باید زبان خود را با کاغذ رنگی آبی مزه‌دار می‌کردند تا محققان میزان مزه جذب شده توسط پرزهای چشایی آنان را اندازه بگیرند.نتایج تحقیقات نشان داد دختران بسیار بهتر از پسران موفق به شناسایی میزان شیرینی نوشیدنی‌ها شدند.

به گفته میشل بوم فروست، محقق دانشگاه کپنهاگ این تفاوت به نحوه دریافت اطلاعات چشایی در زنان و مردان بازمی‌گردد. در واقع تعداد پرزهای چشایی در زنان و مردان به یک اندازه است اما پرزهای چشایی زنان و مردان به یک شکل و یک میزان پیام به مغز مخابره نمی‌کند و نوع برخورد هر دو جنس با مزه‌ها متفاوت است.

علاوه بر آن، زنان در دوران بارداری،مزه‌ها را با شدت بیشتری از حد معمول احساس می‌کنند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد