تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - 18:23 - 06 March 2022

کدام دارو موجب بروز بیماری قلبی می شود

داروهای رایجی که ما استفاده می کنیم ممکن است عوارض متعددی برای سلامت ما داشته باشند.

به گزارش تیرداد نیوز ،یک مطالعه جدید نشان داده است که وقتی صحبت از بیماری قلبی به میان می‌آید، عادت‌های سبک زندگی در صدر فهرست علل افزایش خطر قلبی قرار دارند. این مطالعه همچنین تاکید کرده که بیماری قلبی همچنان عامل اصلی مرگ محسوب می‌شود، زیرا سالانه باعث مرگ میلیون‌ها نفر در جهان می‌شود.

بر اساس مطالعه منتشر شده در "European Journal of the Heart"، "پاراستامول جوشان" یکی از علل سکته قلبی است و به دلیل وجود آن در اکثر داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌های جهان خطرناک تلقی می‌شود. این مطالعه توضیح داده که این مسکن در اشکال مختلف موجود است، اما نسخه "گاز" آن خطر آسیب قلبی را افزایش می‌دهد. این نوع مسکن را می‌توان در آب حل کرد و به عنوان جایگزین برای افرادی که بلعیدن قرص‌ها برایشان مشکل است، استفاده کرد.

دلیل اینکه یک مسکن بی خطر با عوارض جانبی بیماری قلبی همراه شده، محتوای نمک آن است و به عنوان یکی از اجزای اصلی نمک، گاهی اوقات از سدیم برای کمک به حل شدن و متلاشی شدن داروها در آب استفاده می‌شود.

یک قرص ۰.۵ گرمی پاراستامول محلول حاوی حدود ۰.۴۴ تا ۰.۳۹ گرم سدیم است. اگر دز روزانه دو قرص از این قرص‌ها را هر شش ساعت مصرف کنید، به این معنی است که حدود سه گرم نمک می‌خورید؛ که بسیار بیشتر از میزان توصیه شده توسط پزشکان است و وزارت بهداشت انگلیس با اشاره به اینکه بزرگسالان نباید بیش از ۲.۴ گرم سدیم در روز مصرف کنند، هشدار داد که مصرف بیش از حد نمک یا سدیم یک عامل خطر شناخته شده برای بیماری قلبی است، زیرا فشار خون را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

این مطالعه نشان داد که "با نگاهی به نزدیک به ۳۰۰۰۰۰ بیمار مصرف منظم این نوع پاراستامول خطر حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی و به ویژه مرگ را افزایش می‌دهد. سن شرکت کنندگان در این تحقیق بین ۶۰ تا ۹۰ سال بوده و نیمی از آن‌ها از فشار خون بالا رنج می‌برند که یکی دیگر از عوامل خطر بیماری قلبی است.

علاوه بر این، محققان دانشگاه مرکزی جنوبی در چین دریافته‌اند که پاراستامول حاوی سدیم می‌تواند خطر ابتلا به این شرایط را بدون توجه به میزان فشار خون افزایش دهد

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

سقف برداشت از حساب های بانکی افزایش یافت

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست