تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - 18:56 - 21 February 2022

کتاب زنده یاد جمشید مشایخی در موزه سینما رونمایی می شود

کتاب «جمشید مشایخی در گفت وگو با زاون قوکاسیان و ویدا مشایخی» با حضور فعالان فرهنگی و هنری و اهالی رسانه در موزه سینما رونمایی می‌شود.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از موزه سینما، آیین رونمایی از کتاب جمشید مشایخی در گفت و گو با زاون قوکاسیان و ویدا مشایخی با حضور نادر مشایخی و جمعی از چهره های تئاتر و سینما یکشنبه هشت اسفندماه برگزار می‌شود.

این برنامه توسط مدرسه موسیقی مشایخی، انتشارات مرغابی و با همکاری موزه سینمای ایران ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن فردوس موزه سینما برپا خواهد شد.

زنده یاد جمشید مشایخی در سال ۱۳۱۳ در تهران متولد شد. او اصالتاً اهل شهرستان تنکابن در استان مازندران و دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر بود.

مشایخی سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیردولتی آغاز کرد؛ اولین فعالیت هنری وی بازی در تله‌تئاتر بعد از سی سال به کارگردانی علی نصیریان در سال ۱۳۳۹ بود.

جمشید مشایخی از سال ۱۳۹۵ با بیماری گوارشی دست و پنجه نرم می‌کرد تا سرانجام پس از تحمل یک دوره این بیماری در ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ در سن ۸۴ سالگی در بیمارستان عرفان درگذشت.

زنده یاد مشایخی در طول سال های هنری خود در فیلم هایی از جمله گاو، قیصر، کمال الملک، آوار، گل های داوودی، یک بوس کوچولو بازی نقش آفرینی کرده است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد