تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - 17:15 - 15 October 2019

بررسی سریال «Treadstone»؛ سری اکشن جدید تلویزیون در حد فرانچایز «بورن»

در حالیکه فرانچایز شکل گرفته پس از انتشار هویت بورن The Bourne Identity ساخته رابرت لادلام، بدنبال عدم موفقیت اسپین آف میراث بورن The Bourne Legacy با بازی جرمی رنر، با توقفی موقتی و بازگشت مت دیمون به این نقش همراه بود.

تیردادنیوز - استودیو یونیورسال سخت در تلاش است تا با تغییر مسیر از یک بلاک باستر سینمایی به یک سریال تلویزیونی، این فرانچایز را همچنان زنده نگه دارد. بدین ترتیب سریالی با عنوان «Treadstone» ساخته شد که اگر چه ظاهراً شبیه به میراث بورن رنر به نظر می رسد اما این سریال جدید چیزی فراتر از صرفاً ادامه ماجرای بورن بدون جیسون بورن بوده و بیشتر یک روایت بزرگ و به وسعت یک نسل است که سرمنشأ برنامه فاجعه بار دولت برای تبدیل کردن افراد به ماشین های قاتل قابل را روایت می کند و همزمان داستان را به سمت روزگار کنونی می کشاند.

سریال Treadstone سریالی اکشن است که اسپین آفی از مجموعه فیلم های بورن (Bourne) بوده و از همه جهات به بهترین فیلم های این فرانچایز نزدیک است.

اینکه انتظار داشته باشیم مخاطبان به داستانی جلب شوند که در دنیای بورن شکل گرفته اما در آن خبری از جیسون بورن نیست بسیار دشوار است. اما «Treadstone» در این زمینه یک برگ برنده در آستین خود دارد. به جای تلاش برای جایگزین کردن شخصیت غیرقابل جایگزینی جیسون بورنِ مت دیمون با یک شخصیت شبه بورن دیگر، این سریال توجه خود را به یک دنیای پیچیده و رازآلود جاسوسی معطوف می کند که نه تنها شخصیت های داستان را جذاب بلکه قابل جایگزینی می سازد و این مهم ترین نکته در مورد شخصیت های سریال «Treadstone» است. همچنین به جای روایت داستان های متمرکز بر شخصیت جیسون بورن، این سریال واقعیت برنامه معروف دولتی را در اختیار مخاطب قرار می دهد، برنامه ای که علیرغم تلاش ظاهری برای ملغی کردن آن، هنوز هم در دنیای مدرن وجود دارد.

سریال Treadstone سریالی اکشن است که اسپین آفی از مجموعه فیلم های بورن (Bourne) بوده و از همه جهات به بهترین فیلم های این فرانچایز نزدیک است.

بررسی سریال «Treadstone»؛ سری اکشن جدید تلویزیون در حد فرانچایز «بورن»

با تغییر تمرکز داستان بدین شکل، سریال «Treadstone» می تواند براحتی در نقش یک داستان چند شخصیتی شکل گیرد، داستانی که در اوایل دهه ۷۰ با تبدیل شدن یک مامور سیا به نام رندولف بنتلی (جرمی ایروین) به اولین سوپرجاسوس، بدون قصد قبلی، آغاز می شود، البته شخصیتی که توسط ایالات متحده در دوران جنگ سرد شکل می گیرد. بدین ترتیب این سریال بسیاری از ویژگی ها و شاخصه های مهمی که فرانچایز بورن با آن ها شناخته می شود را در جذاب ترین شکل ممکن ارائه می دهد: سکانس های مبارزه بسیار جذاب و قابل باور، بدلکاری های حیرت انگیز، تعقیب و گریز روی سقف، لوکیشن های بین المللی، ماموران دولتی که در اتاق های کنترل بسیار پیشرفته بر سر یکدیگر فریاد می زنند، روزنامه نگارانی که توطئه های بزرگ را افشا می کنند و غیره.

 

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد