تیرداد نیوز

کد خبر: ۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - 20:21 - 01 October 2019

قرمزی چشم را جدی بگیرید

یک فوق‌تخصص سگمان قدامی چشم و گلوکوم گفت: قرمزی چشم علل مختلفی دارد که برخی از این علل بی‌اهمیت و تعدادی دیگر تهدیدکننده بینایی فرد و ساختار چشم هستند.

تیرداد نیوز - قاسم فخرایی فوق تخصص سگمان قدامی چشم و گلوکوم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره دلایل قرمزی چشم ‌اظهار کرد: قرمزی چشم‌ها علل مختلفی دارد که برخی از آنها بی‌اهمیت و تعدادی دیگر تهدیدکننده بینایی و ساختار چشم هستند؛ اگر قرمزی چشم‌ها بدون درد، احساس ناراحتی و یکطرفه باشد اغلب به علت خونریزی زیر ملتحمه یا سطح چشم است و به درمانی خاص نیاز ندارد. اما اگر قرمزی چشم‌ها همراه با تحریک، احساس درد، کاهش دید یا ترس از نور یا دوطرفه باشد، مراجعه به چشم‌پزشک ضروری است.
او بیان کرد: علل مختلفی در قرمزی چشم‌ها نقش دارند که از جمله این علل می‌توان به عفونت‌های ویروسی و باکتریایی، انگل‌هایی که در سطح چشم وجود دارند، خونریزی‌های سطح چشم، التهابات چشمی و انواع روماتیسم‌ها اشاره کرد، بنابراین برای رفع قرمزی چشم‌ها باید هر کدام از این علل جداگانه بررسی شود.

مهم‌ترین علت قرمزی چشم چیست؟
فوق تخصص سگمان قدامی چشم و گلوکوم افزود: از مهم‌ترین علل قرمزی چشم‌ها می‌توان به عفونت‌های ویروسی چشم مانند آدنوویروس اشاره کرد که به شدت واگیردار است و از علائم عفونت‌های ویروسی چشم می‌توان به خارج شدن ترشحات از چشم‌ها، قرمزی چشم‌ها و به هم چسبیدن پلک‌ها به ویژه صبح‌ها هنگام بیدار شدن اشاره کرد. عفونت‌های ویروسی چشم اغلب خودبه‌خود و بدون درمان خاص بهبود پیدا می‌کنند، ولی ممکن است برای کاهش دوره درمان، چشم‌پزشک دارو‌هایی را تجویز کند.
فخرایی تاکید کرد: از علل دیگر قرمزی چشم‌ها می‌توان به عفونت‌های باکتریایی اشاره کرد، این عفونت‌ها نسبت به عفونت‌های ویروسی کمتر شایع و واگیردار هستند، اغلب آنها به درمان نیاز دارند و باید جدی گرفته شوند. التهابات داخل چشم که شامل روماتیسم‌های چشمی (یووئیت) هستند می‌توانند از سطح چشم تا درون آن را درگیر کنند، از علائم التهابات داخل چشم می‌توان به درد، قرمزی و تاری دید اشاره کرد، این التهابات باید مورد توجه قرار گیرند. التهابات داخل چشم می‌توانند همراه با بیماری‌های روماتیسمی مانند آرتریت روماتوئید ایجاد شوند.
او یادآوری کرد: خونریزی‌های زیر ملتحمه یا سطح چشم اغلب هیچ علامتی ندارند، ولی ظاهری وحشتناک دارند. این خونریزی‌ها بر اثر وارد آمدن فشار به بدن یا مصرف دارو‌هایی مانند آسپرین ایجاد می‌شوند و اغلب یک طرفه هستند و همراه با درد، کاهش دید و ترس از نور نیستند؛ این خونریزی‌ها نگران‌کننده نیستند و اغلب خودبه‌خود خوب می‌شوند.

 
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور