تیرداد نیوز

کد خبر: ۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - 19:42 - 29 September 2019
مدیر مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی پارک علم و فناوری خراسان:

استارتاپ نیاز را به تقاضا تبدیل می‌ کند

مدیر مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به تعریف صحیح استارتاپ، گفت: استارتاپ نیاز را به تقاضا تبدیل می‌کند و به سراغ رفع آن با روش‌های جدید می‌رود.
تیرداد نیوز - جاوید عربشاهی  در نشستی خبری نقش استارتاپ در توسعه کسب و کارهای دانشجویی در محل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، عنوان کرد: اکنون دانشجو ناچار به تولید شغل و رفتن به سمت استارتاپ است بنابراین باید در زمان تحصیل، تبدیل ایده به ثروت و کار تیمی را تجربه کند و خود را در فضای فراتر از ریسک پذیری قرار دهد.
به اعتقاد وی با اینکه دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم پیش می‌روند اما هنوز ساختار سنتی دارند و نتوانسته‌اند دانشجو را به فضای کارگاهی و آزمایشگاهی سوق دهند.
عربشاهی اظهار داشت: دانشجویان ورودی دانشگاه‌ها علاقه به جذب در دستگاه‌های دولتی دارند و توجه زیادی به خلق فناوری ندارند اما با وجود پارک ها تا حدودی توانسته ایم علم را به فناوری تبدیل کنیم، در پارک و مراکز رشد دانشجو به مدت سه سال در فضای کسب و کار و بازار قرار می‌گیرد و تا حدودی ریسک پذیری را تجربه می کند، به طور کلی فضای پارک و مراکز رشد فضای ضعیف شده بازار است.
مدیر مرکز رشد فناوری های فرهنگی پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد: باید ابتدا هدف دانشجو مشخص شود و اگر دانشجو به دنبال کسب درآمد است نباید به استارتاپ جذب شود زیرا کسب و کارهای سنتی درآمد اولیه دارد اما استارتاپ برای رسیدن به هدف نیاز به تیم متخصص دارد.
وی تصریح کرد: بهترین راه برای دانشجویان این است که در ابتدا دانشجویان به بازار سنتی وارد شوند، با کارهای اقتصادی و موضوعات مالی آشنایی پیدا کنند و سپس به استارتاپ وارد شوند.
عربشاهی تصریح کرد: دانشجویان به حوزه استارتاپ‌ها بدون تجربه وارد می شوند در حالی که ایده خلاقانه ۱۰ درصد استارتاپ است و موضوع تامین مالی، توسعه تیم متخصص کاری (که مهمترین بخش استارتاپ است) و روش های تامین مالی بخش های مهم آن است در غیر این صورت استارتاپ شکست می‌خورد.
در ادامه حامد تاج الدین مدیر یک شرکت دانش بنیان نیز گفت: کار آفرینی یکسری ویژگی های شخصیتی دارد و تمامی دانشجویان نمی توانند به سمت کار آفرینی بروند.
وی ادامه داد: دانشگاه مولد علم است و باید با استفاده از علم، توسعه در کشور انجام شود و بخشی از علم را نیز در اختیار صنعت قرار دهد. نیاز است دانشجویان زمانی که وارد فضای کار می‌شوند با برخی شاخصه‌ها و روش های اقتصادی آشنایی داشته باشند.  
وی اظهار داشت: استارتاپ با سایر مدل‌های کارآفرینی و مشاغل سنتی تفاوت دارد، به این صورت که عرضه و تقاضا در سیستم آن نامعلوم است و در برخی موارد می‌تواند رشد سریعتری داشته باشد.
 
 
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور