تیرداد نیوز

کد خبر: ۳۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - 15:42 - 23 October 2021
توسط صندوق توسعه ملی صورت گرفت؛

تامین مالی 11 هزار میلیارد ریالی برای 9 هزار طرح در استان اردبیل

صندوق توسعه ملی تاکنون 11هزار میلیارد ریال برای تأمین مالی نزدیک به 9 هزار طرح در بخش های مختلف اقتصادی به استان اردبیل تخصیص داده است.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از صندوق توسعه ملی، استان اردبیل با توجه به موقعیت جغرافیایی خود در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری دارای پتانسیل‌های بالقوه‌ای می‌باشد که در صورت توجه به ظرفیت های رو به رشد اقتصادی آن، می تواند شرایط اقتصادی بهتری را برای این استان ایجاد کرد. به همین دلیل با توجه به نقش صندوق توسعه ملی در ایجاد ثروت های ماندگار، این صندوق تاکنون حدود 11هزار میلیارد ریال برای تأمین مالی نزدیک به 9 هزار طرح در بخش های مختلف اقتصادی در استان اردبیل تخصیص داده است.

همچنین حدود 1/3 میلیارد دلار نیز برای طرح های ملی آب و خاک و 5 طرح تولیدی، توسط این صندوق تأمین مالی ارزی شده است.

لازم به ذکر است؛ سهم استان اردبیل از منابع ریالی تخصیص داده شده به طرح های تولیدی و خدماتی کشور تاکنون، حدود 2 درصد از کل منابع ریالی تخصیص‌داده شده‌ی صندوق توسعه ملی برای ایجاد و توسعه طرح های تولیدی و خدماتی کشور بوده است؛ و با توجه به پتانسیل بالای اجرای طرح های صنعتی، کشاورزی و گردشگری در این استان، صندوق توسعه ملی آمادگی دارد با همکاری بانک های عامل، منابع ارزی و ریالی بیشتری را به این استان تخصیص دهد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد