تیرداد نیوز

کد خبر: ۳۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - 18:05 - 14 October 2021
مدیر عامل شرکت کودیس خوراک پارس خبر داد:

تولید 300 هزار تن خوراک دام و طیور در شرکت کودیس خوراک پارس

مدیر عامل شرکت کودیس خوراک پارس گفت: این شرکت با تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع خوراک دام و طیور منطبق با فرمولاسیون و استاندارد کشور هلند و با شرایط اقلیمی ایران به دنبال سلامت دام و طیور کشور و در نهایت سلامت جامعه است.

تیرداد نیوز - بابک چراغچی در نشستی خبری با اشاره به این که کشور هلند بیش از ۱۰۰ سال سابقه تولید خوراک دام و طیور دارد افزود: نتایج بررسی های ما نشان داد که صنعت دام و طیور در ایران نیاز به یک تحول اساسی دارد و اگر بتوانیم تولید دام و طیور در کشور را با تکنولوژی روز دنیا همراه کنیم به هدفمان که همان تغذیه و سلامت جامعه است، خواهیم رسید.

وی ادامه داد: شرکت کودیس خوراک پارس زیر مجموعه شرکت کودیس هلند است که در بیش ۷۰ کشور دنیا حضور فعال دارد و ما در سال ۹۷ شرکت کودیس خوراک پارس را به صورت سرمایه‌گذاری مشترک در ایران به ثبت رساندیم که البته در آن زمان ۷۰ درصد سهام برای هلندی‌ها و ۳۰ درصد سهام مربوط بل شرکت گروه درنا و درنادان بود.

چراغچی گفت: حدود یک سال و نیم پیش شرکت کودیس خوراک پارس ۱۰۰ درصد هلندی شد و هلندی ها سهام شریک ایرانی را خریداری کردند که حدود ۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در ایران انجام شد و این کارخانه در بندر ماهشهر واقع شده که ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن خوراک دام و طیور را دارد.
.
وی افزود: زمانی که کارخانه را تحویل گرفتیم چون تکنولوژی هلندی بود اساس کار ما بر مبنای سلامت تغذیه جامعه قرار گرفت. در هلند همکاران من بر این باور هستند که اگر بخواهیم غذای سالمی را به افراد جامعه برسانیم در درجه اول باید تغذیه دام سالم باشد تا گوشت تولید شده نیز از سلامت کامل برخوردار باشند.

عضو انجمن تولید کنندگان نهاده های دام و طیور گفت: بر این اساس شرکت کودیس خوراک پارس زمانی که کارخانه را تحویل گرفت فرموله کردن خوراک را بر عهده تیم هلندی قرار داد و شرکت ما هیچ دخالتی در این امر ندارد این درحالی است که دستگاه‌های ما کاملاً توسط سیستم های کنترل فرآیند (PCS) از کشور هلند کنترل میشود و ما در ایران به صورت مانیتورینگ مورد بررسی فرایند کار قرار داریم و این یک مزیت نسبت به کارخانجات دیگر است.

وی افزود: همچنین تولیدات ما کاملاً منطبق بر شرایط اقلیمی ایران است یعنی ما در داخل کشور دو نوع خوراک را در هر قسمتی دامی یا طیور تولید می کنیم یکی برای نقاط مرتفع ایران یکی هم برای نقاط هم سطح دریا و با ارتفاع پایین به خاطر اینکه کاملاً شرایط نگهداری طیور و دام متفاوت است.

چراغچی گفت: همچنین دستگاه NIR برای آنالیز مواد در تولیدات ما مورد استفاده قرار گرفته که تولیدات ما را از سایر شرکت ها متمایز می کند، این دستگاه مواد اولیه و محصول نهایی را در چندین پارامتر کیفیت سنجش می کند.

وی افزود: ما از دولت و مسئولان دو موضوع را انتظار داریم یکی اینکه خوراک دام و طیور از صادرات ممنوع خارج شود. البته می دانم به دلایل صحیح صادرات ممنوع است، چون از نهادهای دولتی مصرف می‌شود و صادرات آن صحیح نیست این موضوع را درک می‌کنیم اما ما یک شرکت بین‌المللی هستیم که در ایران مستقر شدیم تا نیاز کشورهای اطراف را از طریق کارخانه ایران تامین کنیم.

چراغچی گفت: دوم اینکه در مورد توزیع نهاده ها، وزارت جهاد سازندگی از تامین کنندگان واقعی و صلاحیت‌دار استفاده کند. مشکلی بعدی که وجود دارد اینکه مبلغ خرید را پرداخت می‌کنیم نهاده را به ما تخصیص می‌دهند، اما به جای اینکه یک هفته‌ای به دست ما برسد شده تا ۴۵ روز هم طول می‌کشد و تولید متوقف می‌شود و مرغداران و دامداران دچار ضرر می شوند و ما هم دچار ضرر می شویم.

مدیر فروش شرکت کودیس خوراک پارس نیز با اشاره به این که نیاز کشور در زمینه خوراک دام و طیور ۲۱ میلیون تن در سال است گفت: مواد اولیه که باید برای خوراک دام و طیور تولید شود شامل ذرت ، سویا ، سبوس ، گندم ، جو و … است، اما خیلی از این اقلام به دلیل کمبود تولید و به دلیل عدم کیفیت مناسب در داخل کشور برای کارخانجات دام و طیور قابل استفاده نیست.

علی قباخلو با اشاره به این که عمده واردات ذرت از کشورهای برزیل و اوکراین انجام می شود، هر چند در حال حاضر از کشورهای صربستان و هند نیز خوراک دام و طیور وارد کشور می شود.

مدیر فروش شرکت کودیس خوراک پارس ادامه داد: ذرت که در کشور تولید می شود باید کیفیت و پروتئین لازم را برای خوراک دام داشته باشد که می تواند در زمان تولید درصد آن کم یا زیاد شود. به طور مثال پروتئین ذرتی که از کشور برزیل وارد می شود درصد بیشتری دارد، در صورتی که پروتئین ذرت که در ایران تولید می شود به سختی به ۵ درصد می رسد؟

وی گفت: شرکت کودیس خوراک پارس در حال حاضر برای تولید محصولات خود از ذرت برزیل استفاده می کند که از لحاظ بافت و ظاهر و میزان پروتئین برای تولید انواع خوراک دام و طیور مناسب است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد