تیرداد نیوز

کد خبر: ۳۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - 18:05 - 09 October 2021

عزت الله مهرآوران دوشنبه 19 مهرماه در بهشت زهرا تشیع می شود

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت درباره مراسم تشییع و تدفین زنده‌نام عزت‌الله مهرآوران، گفت: پیکر این هنرمند روز دوشنبه (۱۹ مهر ماه) درقطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده خواهد شد.

تیرداد نیوز - عزت‌الله مهرآوران کارگردان و بازیگر شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون که از پنجم مهر ماه ۱۴۰۰ به سبب ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود شامگاه گذشته (جمعه ۱۶ مهر ماه) بعد از ۱۱ روز مبارزه با این بیماری دار فانی را وداع گفت.

در همین ارتباط نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسه هنرمندان پیشکسوت به خبرنگار فرهنگی ایرنا، گفت: مراسم تشییع و تدفین این بازگر فقید روز دوشنبه (۱۹ مهرم ماه) با حضور اعضای خانواده و تعدادی از دوستان و همکاران این هنرمند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ساعت ۱۱ صبح در قطعه هنرمندان و نام‌آوران بهشت زهرا(س) انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل موسه هنرمندان پیشکسوت درباره دلیل فوت این هنرمند با وجود تلاش مستمر کادر درمان گفت: ایست قلبی و عارضه ریوی به سبب کرونا به عنوان دلیل فوت این هنرمند از سوی کادر درمان اعلام شده است.

عزت‌الله مهرآوران دوشنبه ۱۹ مهرماه در بهشت زهرا(س) می‌گیرد

عزت‌الله مهرآوران از پنجم مهر ۱۴۰۰ به علت ابتلا به کرونا و درگیری بالای ۹۰ درصد ریه در بیمارستان آتیه بستری بود و مدتی را بنا به نظر پزشکان با توجه به شرایط درگیری ریه در خواب مصنوعی به سر برد. وی متولد زادهٔ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸، بازیگر شناخته شده تئاتر، ‌سینما و تلویزیون است. شروع کار این هنرمند با درخشش در ادوار ابتدایی جشنواره تئاتر فجر بوده در مقام کارگردان، نمایشنامه‌نویس و بازیگر بود.

مهرآوران در حوزه تئاتر با مریم معترف و زنده‌یاد انوشیروان ارجمند بیشترین همکاری را داشته است.

وی همچنین سابقه بازی و درخشش در آثاری چون سایه ماه به کارگردانی انوشیروان ارجمند، مرگ یزدگرد به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه، دلدار به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری و واقعه‌خوانی جهاز جادو به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی آتیلا پسیانی را در کارنامه خود دارد.

بازی در فیلم‌های سینمایی خوابم می‌آد،‌ آتیش بازی،‌ بانوی من، مومیایی ۳، سیب سرخ حوا، آژانس شیشه‌ای، تارهای نامریی و سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی چون لیسانسه‌ها، ایراندخت، ناخونک، هیولا، ریکاوری، فوق لیسانسه‌ها، زیر همکف، پدر پسری، خوب، بد، جلف: رادیواکتیو، می‌خواهم زنده بمانم، بچه مهندس ۴، زن زندگی مرد زندگی، ساخت ایران ۳ از دیگر فعالیت‌های این بازیگر پُر کار و خوش‌نام کشورمان بود.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور