تیرداد نیوز

کد خبر: ۳۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - 16:45 - 14 September 2021
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

استفاده از شبکه شاد امسال هم رایگان است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از دانش آموزان مهر را با شبکه شاد آغاز می کنند، گفت: معلمان و دانش آموزان امسال هم رایگان و بدون پرداخت هزینه اینترنت می توانند از شاد استفاده کنند.

تیرداد نیوز - علیرضا کاظمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، افزود: برگشت به شرایط قبل از کرونا متصور نیست.

وی ادامه داد: در صورت بازگشایی تمام مدارس، شبکه شاد به عنوان شبکه دانش آموزی جزو ارکان نظام تعلیم و تربیت و بخشی از فعالیت های آموزشی است و ممکن است به یکی از سه حالت مکملی، مقومی یا اصلی برای دانش آموزان ارائه شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: هر چند ممکن است مناطق کم جمعیت و دوردست تحت پوشش آموزش های مجازی نباشند و آموزش ها حضوری ارائه شود، اما حدود ۷۰ درصد از دانش آموزان مهر را با شبکه شاد آغاز می کنند.

کاظمی با تشکر از همراه اول به خاطر همکاری با آموزش و پرورش در استمرار آموزش ها در دوران کرونا و تولید یکی از بزرگ ترین دستاوردها در دو سال اخیر، تاکید کرد: هدف از این بازدید تجلیل از دست اندرکاران همراه اول در بخش پشتیبانی شاد است و از تلاش های شبانه روزی همراه اول برای راه اندازی پلتفرم جدید شاد، تقدیر می کنم.

نسخه جدید شاد به زودی رونمایی می شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نسخه جدید شاد که دارای ظرفیت های متفاوتی است به زودی رونمایی خواهد شد،‌ اظهار داشت: ظرفیت هایی که با هدف دسترسی دانش آموزان به فضای امن اطلاعات در فضای مجازی، طراحی شده، بسیار قابل توجه و درخور تقدیر است.

وی گفت: در نسخه جدید شاد ظرفیت های بسیار خوبی برای استفاده معلمان و دانش آموزان ایجاد شده است تا تجارب ارزنده معلمان سراسر کشور در دسترس قرار گیرد و معلمان مجرب نیز توانمندی های خود را به جامعه عرضه کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: فراهم کردن امکان دسترسی دانش آموزان به آموزش های برتر و با کیفیت، رویکردی است که در توسعه عدالت آموزشی به ما کمک می کند.

وی تصریح کرد: امروز، دانش آموزان در محروم ترین استان ها نیز از آموزش های برتر و با کیفیت برخوردار هستند و به بهترین تدریس ها، دسترسی دارند. این مسیری برای دستیابی به نصیب آموزشی برابر است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید کردند.

کاظمی افزود: تلاش داریم با تهیه تبلت و دیگر ابزار مناسب، هم ضریب نفوذ بهره برداری دانش آموزان را در شبکه شاد توسعه دهیم و هم با ایجاد زیرساخت های فناورانه در اقصی نقاط کشور، اقداماتی توسعه ای انجام دهیم.

وی ادامه داد: ممکن است برخی از مناطق کشور تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات نباشد، در این راستا جلسه ای با وزیر ارتباطات و فناوری داشتیم و موضوع شاد نیز همین امروز به عنوان اولین موضوع در دستور جلسه شورای عالی فضای مجازی قرار دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که باوجود فشارها و محدودیت تلاش کردند امسال نیز همانند سال قبل اینترنت رایگان برای استفاده از شاد در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار گیرد،‌ تقدیر کرد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی