تیرداد نیوز

کد خبر: ۳۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - 17:24 - 25 July 2021
در بازدید معاون وزیر صمت از گروه سایپا مطرح شد:

افزایش تولید با وجود توقف تولید پراید نماد تحول در سایپا

معاون وزیر صمت و رییس ایدرو در بازدید از گروه خودروسازی سایپا اجرای جسورانه توقف تولید پراید و افزایش روزانه بیش از ۱۳۰ درصدی به نسبت سال ۹۷ را نمونه ای از قابلیت پویایی و انعطاف پذیری صنعت خودرو و تحول جدی در سایپا برشمرد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از سایپا، محسن صالحی نیا همچنین کاهش ۹۰ درصدی تعهدات معوق خودروهای فاقد شرکای خارجی از سال ۹۸ تا کنون را نیز بسیار مهم ارزیابی و بر رعایت حداکثری حقوق مصرف کنندگان با ایفای به موقع تعهدات و افزایش کیفیت محصولات تاکید کرد .

صالحی نیا توسعه محصولات سایپا از ۴ گونه در سال ۹۷ به ۷ گونه با کیفیت تر در سال جاری را نیز نشانه ای از تلاش صنعت خودرو برای کسب رضایت بیشتر مشتریان برشمرد که اگرچه قابل تقدیر است اما باید روند بهبود خود را با شیب بیشتر دنبال کند.

معاون وزیر صمت گفت : علی رغم تکانه اولیه آغاز تحریم ها در سال های ۹۸ و ۹۹ صنعت خودرو کشور با تکیه بر تجربیات همکاری های بین المللی و تمرکز بر داخلی سازی قطعات به سطح بالاتری از توانمندی دست یافت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این بازدید و دیدار، حمایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت به ویژه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را یکی از عوامل اصلی تحولات و پیشرفت های صنعت خودرو کشور و گروه سایپا در دو سال اخیر دانست و افزود: در پایان سال ۹۷ و در نتیجه تحریم های ظالمانه، تولید خودرو به حدود ۶۰۰ دستگاه در روز رسیده بود اما پس از استقرار تیم فعلی با تلاش شبانه روزی مدیران و کارگران سایپا، در فاصله ای کمتر از دو ماه، شرایط مطلوب رقم زده شد و موفق به تولید روزانه حدود ۲۰۰۰ خودرو در سایپا بودیم.

سیدجواد سلیمانی ادامه داد: درست در همان شرایط سخت و در حالی که نزدیک به ۳۰ درصد تولیدات مشترک سایپا به دلیل قطع همکاری شرکای خارجی از چرخه تولید خارج شده بود، تصمیم به توقف تولید پراید با سهم بیش از ۷۰ درصدی از چرخه تولید گرفتیم.

سلیمانی افزود: نگرانی از اجرای این تصمیمات، علاوه بر مدیران، در بین جامعه کارگری سایپا نیز مشهود بود و برخی منتقدان نیز با اشاره به وعده‌های مدیران قبلی، توقف تولید پراید را شعاری و غیرقابل اجرا می‌دانستند.

وی اظهار کرد: با وجود همه نگرانی ها و برخی انتقادها، تصمیم به این جراحی سخت در کالبد سایپا گرفتیم و با حمایت های وزارت صمت و سازمان گسترش، همراهی زنجیره تامین و تلاش مدیران و کارگران، موفق شدیم در سال بدون پراید، تحریم های بین المللی و محدودیت های کرونایی، تیراژ تولید در سایپا را حفظ کنیم و حتی افزایش هم بدهیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: توقف تولید پراید در واقع پایان تفکر پرایدی در سایپا بود و امروز سایپای نوین با تولید شاهین، به عنوان ایمن ترین و باکیفیت ترین خودرو داخلی تصمیم بر آن دارد تا تصویر ذهنی جامعه را نسبت به صنعت خودرو کشور تغییر دهد.

سلیمانی در پایان افزود: در حالی‌ که صنعت خودرو اعم از خودروسازان و قطعه‌سازان در تعطیلات تابستانی هستند، با تدابیر قبلی و ایجاد شیفت‌های کاری ویژه، خط تولید شاهین را فعال نگه‌داشتیم تا بتوانیم هرچه سریعتر خودروهای مشتریان محترم را تحویل دهیم و تعهدات خود را به‌روز کنیم.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
حمایت از کسب و کارهای دارای سطح بلوغ فناوری 3 یا بالاتر

حمایت از کسب و کارهای دارای سطح بلوغ فناوری 3 یا بالاتر

بررسی مهارکنندهای دارویی در درمان سرطان کولورکتال

بررسی مهارکنندهای دارویی در درمان سرطان کولورکتال

رونمایی از محصولات جدید شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت

رونمایی از محصولات جدید شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت

ایجاد بیش از دو هزار هکتار مجتمع گلخانه ای و شیلاتی

ایجاد بیش از دو هزار هکتار مجتمع گلخانه ای و شیلاتی

افزایش ماندگاری محصولات غذایی با پوشش های زیستی نانویی ایران ساخت

افزایش ماندگاری محصولات غذایی با پوشش های زیستی نانویی ایران ساخت

پیشنهاد روز

تشریح جزئیات طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاری

هشدار سازمان سنجش به عضویت داوطلبان در گروه های مدعی تقلب

آغاز ثبت نام متقاضیان ترمیم نمره اول اردیبهشت

بانک ها پنجشنبه ها تعطیل می شوند

پرواز همه فرودگاه های کشور برقرار شد

رگبار رعد و برق و وزش باد شدید کشور را در بر می گیرد

سر پل ذهاب لرزید