تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - 19:51 - 08 September 2019

آزمون وکالت 29 آذر ماه برگزار می شود

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از برگزاری آزمون وکالت در ۲۹ آذر ماه به صورت ملی خبر داد.
علی بهادری جهرمی روز یکشنبه در نشستی خبری با اشاره به انتشار آگهی آزمون وکالت در پایگاه اطلاع رسانی مرکز وکلا گفت: ثبت نام داوطلبان از اول آبان آغاز می شود ولی تفاوت هایی در آزمون امسال لحاظ شده است.
وی افزود: این آزمون مطابق آیین نامه مرکز وکلا برگزار می شود و آزمون های کارشناس رسمی و مشاور خانواده نیز تا پایان سال برگزار خواهد شد.
بهادری جهرمی از تفاوت های آزمون امسال سخن گفت و با استناد به ماده پنج آیین نامه مرکز وکلا، گفت: امسال احراز شرایط داوطلبان را به عهده خودشان گذاشته ایم. چون با توجه به حضور 70 هزار متقاضی در این آزمون ضرورتی ندارد که داوطلبان مدارک خود را بارگذاری کنند و از طرف دیگر ما توانایی کنترل تمامی مدارک را نداریم. به همین دلیل بعد از برگزاری آزمون، راه یافتگان به مرحله دوم باید مدارک موردنیاز را بارگذاری کنند. 
وی افزود: در گذشته یکی از شرایط شرکت در آزمون وکالت داشتن برگه پایان خدمت یا معافی برای آقایان بود که البته این مدرک برای گرفتن پروانه است و بر همین اساس برای آزمون نیازی به بارگذاری این مدرک نیست ولی داوطلبان نباید مشمول غایب باشند. ما مذاکراتی با ستاد کل نیروهای مسلح داشته ایم و برنامه ای ویژه برای کسانی داریم که کارت پایان خدمت ندارند.
این حقوقدان حقوق عمومی افزود: ارائه مدرک کارشناسی نیز در سال های گذشته صورت می گرفت ولی چون این شرط نیز برای اخذ پروانه وکالت است، این مدرک را نیز حذف کردیم تا در زمان کارآموزی مورد بررسی قرار گیرد و بر همین اساس دانشجویان ترم آخر نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند. 
به گفته بهادری جهرمی نحوه اعلام منابع درسی آزمون امسال از دیگر تفاوت های درنظر گرفته شده است تا منابع به صورت کاربردی لحاظ شود و سوالات پرکاربرد برای داوطلبان مطرح شود و دلیل این کار نیز توقع نداشتن از وکلای تازه کار برای حل مسائل خاص و استثنایی در زمینه های مختلف حقوق است. 
وی به دو مرحله ای شدن آزمون نیز اشاره ای کرد و گفت: قبلا نیز آزمون های وکالت دو مرحله ای شامل مرحله تستی و مصاحبه شفاهی بود ولی این آزمون به صورت ملی برگزار می شود و ضرورتی ندارد که داوطلبان اقدام به انتخاب حوزه قضایی کنند بلکه فقط حوزه امتحانی خود را برمی گزینند.
بهادری گفت: بعد از مشخص شدن نتیجه آزمون هر داوطلب می تواند تعدادی از حوزه های قضایی مورد علاقه و توانایی خود را مشخص می کند و ما مجوز انتخاب محل حوزه قضایی را به داوطلبان می دهیم.
وی انتخاب این سیاست یعنی برگزاری آزمون به صورت ملی را در راستای مبارزه با بی عدالتی در سال های گذشته برشمرد که از سوی مرکز وکلا یا کانون وکلا صورت می گرفت و داوطلبانی که گاهی نمرات بهتر کسب می کردند از پذیرفته شدن در برخی استان ها محروم می شدند.
 
 
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی