تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - 21:54 - 10 June 2021

نشست همکاری های مشترک صنعت و دانشگاه در مجمع صنعتی چادرملو

توافقنامه همکاری میان دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشگاه اردکان و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و تاسیس مرکز نوآوری با حضور رییس، اعضای هیات علمی و جمعی از معاونین و استادان دانشگاه امیر کبیر به بررسی راه های توسعه همکاری فی مابین پرداختند.

به گزارش تیرداد نیوز - در این نشست مهندس ناصر تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ارائه گزارشی از موفقیت های سال گذشته این شرکت در زمینه تولید، افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و مصرف انرژی و اجرای ضوابط زیست محیطی و تدابیر کاهش دهند آسیب های ناشی از کرونا، مهمترین استراتژی های چادرملو را که مرتبط با توان و قابلیت های دانشگاهیان و مراکز علمی و تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان میباشد ، هوشمند سازی فرایند اکتشاف، استخراج و تولید جهت ارتقای بهره وری، کاهش مصرف انرژی و داخلی سازی قطعات صنعتی و ماشین آلات عنوان کرد وگفت: در حال ورود به اکتشاف در معادن عمیق هستیم و قطعاً در این راه نیازمند بهر گیری از فناوریها و نوآوریهای به روز می باشیم لذا این همکاری دانشگاه با صنعت، گام عملی و بزرگی است برای نزدیک کردن نگرش های آکادمیک و خلاق با نگرش های صنعتی و تولیدی، که می تواند تحولات عظیمی را در بستر مراکز علمی و تولیدی کشور به ارمغان آورد.

مدیر عامل چادرملو تاکید کرد دربهای این شرکت به روی تمامی محققان، نوآوران و متخصصان فنی و تخصصی باز است و از هر گونه پیشنهاد های عملی و اثربخش در تحقق اهدافمان استقبال میکنیم. مهندس تقی زاده ۲ اولویت دیگر این شرکت را که در دستور کار قرار گرفته است، ساخت سلولهای خورشیدی و ممبرانهای اب شیرین کن عنوان کرد و افزود: اماده هر گونه سرمایه گذاری در این زمینه هستیم.

دکتر معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با اعلام اینکه در برنامه راهبری دانشگاه، بدنبال حل مشکلات بخشهای تولید و صنعت و مهارت افزایی هستیم اظهار امیدواری کرد: دستاورد این بازدید ارائه طرح ها و برنامه های کاربردی و عملیاتی برای تداوم همکاری عملی و تنگاتنگ صنعت و دانشگاه باشیم . خانم دکتر بهجتی رییس دانشگاه اردکان نیز با ابراز تمایل برای تطبیق گرایشهای تحصیلی این دانشگاه با نیازهای صنعت گفت: خوشبختانه دیوار های بی اعتمادی مابین صنعت و دانشگاه برداشته شده و تلاش داریم با بهره گیری از ظرفیت و توان علمی و دانشجویان در خدمت رفع نیازهای صنعت باشیم.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور