تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - 19:19 - 23 May 2021

ماجرای بسته های اینترنت رایگان انتخاباتی چیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که به منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی، بسته‌های اینترنت یک ماهه رایگان به همه مردم ایران عرضه می‌شود.

تیرداد نیوز - محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- امروز در توئیتر نوشت: با تجویز و تصویب ستاد ملی کرونا و با همکاری دکتر نوبخت، به منظور ترویج تبلیغات انتخابات در فضای مجازی به جای تجمعات خیابانی و میدانی، بسته‌های اینترنت یک ماهه رایگان به همه مردم ایران عرضه می‌شود. جزئیات این طرح به زودی اعلام می‌شود.

این درحالی است که آذری جهرمی پیش از این هم درباره انتشار اخباری مبنی‌بر ارائه اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست جمهوری، توضیح داده بود: تخصیص اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست جمهوری به معنای ارائه بسته اینترنت رایگان مصرفی نیست. منظور ارائه بسته امکانات تبلیغاتی در فضای مجازی اعم از ارتباط ویژه با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی داخلی، تسهیلات ارتباطی، خدمات صوت و تصویر فراگیر و.. است که به کاندیدهای تائید صلاحیت‌شده شورای نگهبان اختصاص پیدا می‌کند تا بتوانند از ظرفیت‌های کمپین‌های فضای مجازی برای تشریح برنامه‌های خود استفاده کنند.

با شیوع ویروس کرونا در کشور از اسفند ۱۳۹۸، به دلیل لزوم استفاده از اینترنت در فرآیند دورکاری و آموزش‌های آنلاین، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقاطع مختلف اقدام به ارائه اینترنت رایگان کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همان زمان از ارائه یک بسته ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت رایگان توسط ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ثابت خبر داد، همان زمان تلویزیون‌های اینترنتی فیلم‌ها و سریال‌های خود را برای مدتی به‌صورت رایگان عرضه کردند و همچنین به‌صورت مقطعی، بسته‌های اینترنتی به دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاهی تعلق گرفت.

با وجود این، حضور افراد در منازل و افزایش ۱۰۰ درصدی استفاده مصرف دیتای کشور، موجب کاهش کیفیت شده بود که اعلام شد اپراتورها به‌دلیل افزایش استفاده تعداد کاربران برای ارائه سرویس هم در لایه‌ی شبکه هم در لایه‌ی فرکانس آماده نبودند. حالا باید دید بسته‌های اینترنتی که وزیر ارتباطات به‌منظور تبلیغات انتخاباتی در نظر گرفته،‌ چه جزئیاتی دارد و آیا باز هم منجر به کاهش کیفیت می‌شود یا خیر.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور

سقف برداشت از حساب های بانکی افزایش یافت

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است