تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 17:14 - 21 April 2021

توقف ارائه خدمات غیر حضوری به مشتریان دارنده سیم کارت با مالکیت غیر

تمام مشتریان بانک سامان که از سیم‌کارت‌های با مالکیت غیر برای دریافت خدمات بانکی غیرحضوری استفاده می‌کنند، موظف به تملک و به نام زدن سیم‌کارت‌های خود شدند.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از بانک سامان، بر اساس قوانین جدید، تمامی بانک‌های کشور ازجمله بانک سامان، برای افزایش امنیت تراکنش‌های برخط و همچنین کاهش موارد جعل و کلاه‌برداری، ملزم به توقف ارائه سرویس‌های بانکی برخط برای آن دسته از مشتریانی شدند که از سیم‌کارت با مالکیت غیر برای دریافت خدمات بانکی استفاده می‌کنند. ازاین‌رو، این دسته از مشتریان در آینده نزدیک هنگام دریافت خدمات برخط بانکی، نظیر انتقال وجه کارت به کارت، حساب به حساب، پایا، ساتنا، پرداخت قبوض و خرید شارژ و همچنین دریافت رمز یک‌بارمصرف و پیامک واریز و برداشت وجه با مشکل روبرو خواهند شد.

بر این اساس، بانک‌ها موظف هستند که در هنگام انجام این تراکنش‌ها نسبت به تطبیق کد ملی صاحب حساب با مشخصات صاحب سیم‌کارت از طریق سامانه شاهکار اقدام کنند و در صورت وجود مغایرت، ارائه خدمات غیر حضوری به این دست از مشتریان تا زمان اصلاح مشخصات هویتی سیم‌کارت متوقف خواهد شد.

لازم به ذکر است که این دسته از مشتریان باید در اولین فرصت با در دست داشتن مدارک هویتی خود به همراه مالک اصلی سیم‌کارت به یکی از دفاتر خدمات پیشخوان دولت و یا مرکز ارائه سرویس تلفن همراه در سراسر کشور مراجعه و نسبت به تملک سیم‌کارت خود اقدام کنند.

همچنین اگر امکان تغییر مالکیت سیم‌کارت برای این دسته از مشتریان وجود ندارد، آن‌ها می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایلت بانک سامان و همچنین مراجعه به یکی از شعب بانک سامان، نسبت به تغییر شماره تلفن همراه و ثبت شماره جدید تحت مالکیت خود اقدام کنند.

در همین ارتباط مرکز سامان ارتباط با شماره تماس 0216422 داخلی 2 در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده پاسخگویی به پرسش‌های احتمالی مشتریان است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد