تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - 16:27 - 18 April 2021

جوابیه گروه سام به خبرعدم وجود خط تولید محصولات سامسونگ در ایران

گروه سام ضمن تاکید بر اینکه به عنوان یک بخش خصوصی ایرانی در تمام برنامه های تولیدی خود تابع سیاست های کلان اقتصادی کشور هستیم، اعلام می دارد درهای خطوط تولید سام، به روی بازدیدکنندگان گشوده است.

عدم وجود خط تولید محصولات سامسونگ در ایران

تیرداد نیوز، پیرو انتشار گزارشی از مجتبی ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم وجود خط تولید محصولات لوازم خانگی سامسونگ در ایران، گروه سام به منظور تکذیب این ادعا، تنویر افکار عمومی و شفاف شدن هرچه بیشتر ابعاد این موضوع، نکات ذیل را به استحضار می رساند.

بی شک پاسخ به هرگونه ادعایی در خصوص فعالیت شرکت سامسونگ در ایران، در حیطه اختیارات روابط عمومی همان شرکت است اما از آنجایی که گروه سام(سام الکترونیک، تکوین الکترونیک و سام سرویس) اولین و تنها نماینده رسمی تولید، توزیع و خدمات پس از فروش محصولات لوازم خانگی تحت لیسانس سامسونگ در ایران است و موضوع عدم وجود خط تولید این محصولات متوجه گروه تولیدی سام می شود، پاسخ به این موضوع توسط این مجموعه انجام می شود.

از دهه هفتاد که آرزوی هر خانواده ایرانی داشتن تلویزیون های رنگی سامسونگ بود و حجم اصلی تامین نیاز کشور در این زمینه از بخش واردات یا قاچاق تامین می شد، سام الکترونیک با گردآوری برترین نخبه های داخلی این صنعت، در اولین گام برای خروج از واردات از CBU(محصول کامل) به SKD(قطعات نیمه منفصل)، خط تزریق قالب های پلاستیکی محصول را راه اندازی کرد. در ادامه برای ورود به مرحله CKD(قطعات منفصل)، گام به گام نیروهای خود را آموزش داد و تا حد امکان تکنولوژی روز دنیا که در اختیار سامسونگ بود را به خطوط خود انتقال داد. وجود قالب های تولید از دهه هفتاد که در معرض دید کارشناسان قرار گرفته است، مهمترین سند در تایید ادعای ما است.

این گروه اولین خطوط مدرن SMD را برای تولید بردهای الکترونیکی محصولات لوازم خانگی راه اندازی کرد که بعد از سالها هنوز از حیث تعداد و تنوع رتبه نخست کشور را در اختیار دارد. (تصاویر مربوطه در گزارش تصویری بازدید خبرگزاری های رسمی موجود است)

در سال ۹۳ با راه اندازی خطوط عظیم تولید محصولات برودتی و شوینده، گام اصلی را برای تبدیل شدن به هاب منطقه و صادرات به کشورهای اطراف برداشتیم و در این راستا حتی بسترهای اولیه خطوط تولید کولرهای گازی نیز فراهم شد اما با شروع تحریم های دوم و خروج سامسونگ از ایران این اقدام به تعویق افتاد.

در خلال دو سال اخیر، مهندسان ایرانی آموزش دیده در کنار خطوط عظیم تولید که با سرمایه گذاری هنگفت بخش صد در صد خصوصی ایرانی شکل گرفته بود، موفق به تولید مجدد محصول با همان کیفیت قبلی اما این بار با نام برند ایرانی سام الکترونیک شدند. لازم به ذکر است علی رغم محدودیت های شدید و کم سابقه در تامین قطعات از کشور مادر، سام سرویس با تمام توان همچنان بر تعهد خود به خریداران محصولات لوازم خانگی سامسونگ که تولید داخل بوده اند، پایبند بوده و تا اتمام گارانتی آخرین محصول نیز به مسیر خود ادامه می دهد.

این گروه سالها است یک تنه نیاز بازار به ذائقه مشکل پسند ایرانی را پاسخ داده و حتی تا همین یکسال پیش بخش عظیمی از بازار مصرف بر این باور بودند که محصول سامسونگ با گارانتی سام سرویس وارداتی از کره جنوبی است. در حالی که این محصول با کیفیت و در طراز استاندارد بین المللی در پایتخت ایران و توسط نیروهای ایرانی تولید می شد. یعنی یک تیر با چند نشان. هم مصرف کننده راضی و خشنود از اینکه به زعم خود محصول خارجی خریده! هم اشتغالزایی گسترده ایجاد کردیم و هم مانع از خروج ارز برای کالاهای وارداتی و قاچاق شدیم.

اما در این اثنا رقبا به خصوص یک گروه خاص که با سفسطه گری و شانتاژ خبری به جای تلاش برای ارتقا کیفیت تولید خود، همواره سعی داشته ما را درگیر حاشیه های بی ربط کند، از هر اهرمی استفاده کرد تا این سرعت گیرها را بیشتر کند. در این رقابت غیر اخلاقی به مجلس و دولت و حتی رسانه ها نیز متوصل شد اما قافل از اینکه تصمیم گیرنده نهایی در بازار مصرف کننده است و حتی با وجود غیبت کوتاه مدت، ما بازهم از اولویت های سبد محصول ایرانی هستیم.

سهامداران این گروه بر خلاف روال متداول در کشور که با کوچکترین بحران، اولین اقدام را در حذف و تعدیل نیروی انسانی می بینند، در خلال دو سال اخیر که تولید با حداقل ممکن و حتی در برخی خطوط به صفر رسید، هیچگاه به بهانه بحران اقتصادی یا کرونا دست به تعدیل نزد و یک روز در پرداخت حقوق و بیمه نیروهای خود کوتاهی نکرد. این ادعا به خوبی قابل صحت سنجی است.

اصحاب رسانه و تصمیم گیران و تصمیم سازان در بازدیدهای خود از خطوط تولیدی سام به خوبی شاهد توان و سبقه ما در تولید بوده اند و شاهدانی بر این مدعا.

گروه سام ضمن تاکید مجدد بر این نکته که ما به عنوان یک بخش صد در صد خصوصی ایرانی در تمام برنامه های تولیدی خود تابع سیاست های کلان اقتصادی و صنعتی کشور بوده و هستیم، اعلام می دارد درهای خطوط تولید سام برای محک ادعاهای مطرح شده و سندی عیله تخریب ها و بی اخلاقی برخی رقبا، چون همیشه به روی بازدیدکنندگان به ویژه جناب آقای مجتبی ایزدخواه نماینده محترم و تیم رسانه ای خبرگزاری بازار گشوده است و با افتخار میزبان تمام کارشناسانی هستیم که در پی شناخت واقعیت و تمییز سره از ناسره هستند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد