تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - 14:35 - 18 April 2021
رییس سازمان استاندارد:

به خودرو سازان سخت می گیریم

غلامرضا شریعتی رییس سازمان ملی استاندارد گفت: رشد و توسعه در این شرکت شتاب گرفته و محصولی را تولید کرده که توانسته پنج ستاره کیفیت را دریافت کند؛ دناپلاس اتوماتیک ساخت داخل نشانه امیدوارکننده‌ای در توسعه صنعت خودروی کشور است.

تیرداد نیوز - شریعتی صنعت خودرو را بخش غیر قابل انکار در زندگی مردم توصیف کرد و گفت: سازمان استاندارد به عنوان نهادی حاکمیتی باید حامی تولید ملی بوده و از سوی دیگر حقوق مردم را استیفا و از آن صیانت کند.

وی، تصریح کرد: موظف هستیم تا علاوه بر حفظ و رعایت حقوق مردم و شهروندان، نقش خود را به‌عنوان حامی تولید با هدف تحقق شعار سال مبنی بر پشتیبانی و مانع‌زدایی به خوبی ایفا کنیم.

رییس سازمان ملی استاندارد، هدف از تصویب استانداردهای ۸۵ گانه مطابق با استانداردهای روز اروپا را حفظ حقوق مردم و تولیدکننده دانست و گفت: اجرای استانداردها، مقررات فنی و کیفی صرفا تامین‌کننده حقوق مصرف کننده نیست و به دنبال استیفای حقوق تولیدکننده برای حضور در بازار جهانی و رقابت پذیری محصولات است.

شریعتی بر رعایت حقوق مردم تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم که حقوق هر دو طرف حفظ شود.

وی با بیان این‌که حمایت‌های مقام معظم رهبری از تولید، تدابیر دولت و سیاست‌گذاری‌های فعلی ایران‌خودرو، نشان می‌دهد این شرکت در ریل و مسیر درستی قرار گرفته، اختصاص بخشی از درآمد به حوزه تحقیق و توسعه را اقدام مهمی ارزیابی کرد که نتایج موثری را برای صنعت خودروی کشور رقم زده است.

وی در عین حال به رعایت حقوق مصرف‌کنندگان توسط خودروسازان تاکید کرد و گفت: در ارتباط با حقوق مردم هم سخت می‌گیریم و خودروساز متعهد به اجرای آن است. انتظار داریم طبق برنامه زمانی استانداردهای ۸۵ گانه به صورت کامل محقق شود؛ سازمان استاندارد نیز نهایت همکاری و حمایت را خواهد کرد.

رییس سازمان ملی استاندارد خروج ایران خودرو دیزل از زیان‌دهی را از دستاوردهای مهم این شرکت عنوان کرد.
شریعتی با بیان این‌که باعث افتخار است که محصولات تولید داخل رقیب خودروهای خارجی هستند، اظهار امیدواری کرد با حمایت و همراهی، صنعت خودروسازی کشور می تواند به جایگاه واقعی خود برسد و به صنعتی ارزآور تبدیل شود و در اینصورت است که مردم خودروهای داخلی با کیفیت‌ را به انواع خارجی ترجیح می دهند.

وی ضمن تقدیر از اقدامات جهادی و زیرساختی اخیر ایران‌خودرو، ساخت موتور سه استوانه داخلی با استانداردهای روز دنیا، بهینه سازی و به روز رسانی محصولات کنونی و افزایش سطح استاندارد آنها را اقدامی جامع و برنامه‌ریزی شده خواند و گفت: محصولاتی که امسال و سال‌های آینده به بازار عرضه خواهد شد، نشانگر مدیریت جهادی در صنعت خودرو است و حرکتی که با تکیه بر دانش داخلی و توان شرکت‌های دانش بنیان و جوانان تحصیل‌کرده آغاز شده را حمایت می‌کنیم تا این حرکت شتابان و رو به رشد ادامه یابد.

گفتنی است، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه، با حضور در شرکت ایران‌خودرو دیزل، ایپکو و ایران‌خودرو، از نزدیک در جریان روند تولید و آخرین دستاوردهای این گروه صنعتی قرار گرفتند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد