تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - 14:32 - 18 April 2021

کاهش نارضایتی مردمی و افزایش محصولات سایپا در شرایط تحریم و کرونا

فرماندار تهران گفت: گروه خودروسازی سايپا در دو سال اخير رشد بسيار خوبی از نظر كمي و كيفي داشته است و اميدوارم با ادامه اين مسير به موفقيت‌های خوبی در حوزه صادرات به كشورهاي منطقه، صفر شدن تعهدات معوق و توليد خودروهای كيفی، برسد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از سایپا، عيسي فرهادي در حاشيه بازديد از شركت قالب هاي بزرگ صنعتي سايپا درباره عملكرد يكساله گروه خودروسازي سايپا، اظهار داشت: يكي از مجموعه هايی كه سال گذشته با سخت ترين شرايط تحريمي و شيوع ويروس كرونا فعاليت كرده و به دستاوردهاي خوبي دست يافته، گروه خودروسازي سايپا است.

وي افزود: يكي از موضوعاتي كه طي دو سال اخير از سوي مديران سايپا دنبال شده، تكميل و تحويل خودروهايی بود كه به خاطر تحريم امكان تجاري‌سازي را نداشتند، نكته ديگري كه به جهت افزایش كيفيت اتفاق افتاده، افزايش سطح كيفی خودروها بوده به گونه اي كه بر اساس آمار، ميزان حوادثی كه منشا آن خودرو بوده باشد، كاهش يافته است.

فرماندار تهران با بيان اينكه ادامه رشد كيفي خودروهاي داخلي ضرورت دارد، گفت: با روندي كه گروه خودروسازي سايپا در اين مسير پيش گرفته است به زودي اين خودروساز در زمينه ارتقاي كيفيت به دستاوردهاي مناسبي، دست پيدا مي‌كند.

وي با اشاره به تعهدات معوق سايپا خاطرنشان كرد: سايپا در حال تلاش است كه با سرعت بيشتري نسبت به تحويل خودروهاي معوق خود اقدام كند، البته طي سال گذشته كارهاي بزرگي در اين حوزه صورت گرفته، از اينرو پيش بيني ما اين است كه با ادامه روند سال هاي ۹۸ و ۹۹ مجموعه سايپا در سال جاری به تمام تعهدات خود عمل كند و خودروها را به متقاضيان تحويل دهد.

فرهادي با اشاره به اين مطلب كه در سال هاي گذشته به دليل تاخير در تحويل خودرو و ... تجمعات متعددي جلوي شركت هاي خودروسازي صورت مي گرفت اما اكنون اين امر به شدت كاهش يافته است، تاكيد كرد: نارضایتی و گلايه ها نسبت به محصولات سايپا كاهش يافته است و اين امر در شش ماهه دوم سال گذشته مشهود بود.

فرماندار تهران گفت: اگر صنعت خودرو پيشرفت كند و اهداف توسعه اي محقق شود مجموعه سايپا مي تواند صادرات خودرو به كشورهاي منطقه را انجام دهد؛ سايپا توان صادرات خودرو به كشورهاي همسايه را دارد؛ با تحقق چنين امري ضمن افزايش درآمد ارزي در بخش صادرات غير نفتي، خودروهاي توليد شده به روزتر خواهند شد.

وي درباره رفع موانع توليد و كارهاي كه در اين حوزه مي توان انجام داد، خاطرنشان كرد: شيوع پيك چهارم ويروس كرونا باعث شد كه جلسات ستاد رفع موانع توليد در زمان تعيين شده برگزار نشود اما با هماهنگي هاي صورت گرفته به زودي جلسات برگزار و براي حل مشكلات توليد كنندگان تمهيدات مناسبي اتخاذ مي شود.

فرهادي افزود: مشكلاتي كه واحدهاي صنعتي در حوزه بانك ها، دستگاه هاي خدمات رسان و ساير موارد دارند با فوريت بررسي و حل خواهد شد تا واحدهاي صنعتي با شرايط باثباتي ادامه فعاليت دهند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد