تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - 14:13 - 18 April 2021

فرمول جادویی نکونام

برای رسیدن به موفقیت باید هم راه‌های رسیدن به آن را بلد باشی و هم ذهن برتر داشته باشی.

تیرداد نیوز - نکونام در تیم فولاد که با دانستن راه‌های رسیدن به اهدافش و با موفقیت‌های اخیر در آسیا، حالا دیگر به کم قانع نیست.

شاید وقتی به اهواز آمد، کمتر کسی موفقیت فولاد با نکونام که او را مربی جوان و کم تجربه‌ای می‌دانستند، متصور بود، اما نکونام در اولین سال حضور خود در فولاد که قولی برای قهرمانی نداده بود و تنها می‌خواست از فولاد تیمی بسازد که همه از آن ترس داشته باشند، توانست راه‌یابی به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را به هواداران تیمش هدیه دهد.

اما قصه این روزهای نکونام با شروع کارش در سال ۹۸ در این تیم خوزستانی کاملا متفاوت است؛ این روزها با حضور مقتدرانه فولاد در لیگ قهرمانان آسیا که ابتدا با برد چهار گله مقابل تیم العین در پلی آف شروع شد و در ادامه نیز با یک تساوی شیرین مقابل تیم قدرتمند، پرمهره و متمول السد و همچنین یک برد دلچسب مقابل الوحداتِ عنوان‌دار در فوتبال اردن همراه بود؛ کمتر کسی دیگر مربی جوان و جویای‌نام را به نکونام لقب می‌دهد و حالا او را یک مربی موفق و نامی می‌دانند که تا این جا نامی "نکو" از خود به جای گذاشته است.

هر مربی که با نکونام کار کرده، او را پرتلاش و سختگیر می‌داند. مربی‌ای که یک فرمول جادویی برای رسیدن به موفقیت دارد، "سخت‌کوشی". او بیشتر ساعات شبانه روزش را برای آنالیز حریفان، دیدن فیلم، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی جهت پیشبرد اهداف تیمش می‌گذارد. سخت‌گیری و تلاش‌هایی که حالا نکونام و تیمش مزدش را با ارائه بازی‌های خوب و قابل تمجید در لیگ قهرمانان آسیا گرفته‌اند.

نکونام تمام راه‌های ساختن یک ذهن برتر برای خود و القای آن به بازیکنانش برای رسیدن به موفقیت را هم از بَر است. او به خوبی برنامه منظم برای فولاد ساخته و سخت نیز به دنبال اجرایی کردن آن توسط شاگردانش است. شاگردانی که همگی دلیل موفقیت سال‌های اخیر فولاد را همدلی و خوب کار کردن تیم با محوریت نکونام می‌دانند.

البته علاوه بر سخت‌کوشی نکونام و فداکاری بازیکنانش، یک عامل دیگر هم در موفقیت این سال‌های فولاد، نقش پررنگی داشته است؛ مدیرعاملی از جنس ورزش و با دغدغه‌های ورزشی. آذری هم به خوبی توانسته سال‌ها تجربه خود در فوتبال را به مجموعه فولاد تزریق کند و شاید اگر او به خوبی و به موقع نمی‌توانست برخی حواشی اطراف فولاد را خنثی کند، حالا این فولاد این قدر جسورانه در آسیا نمی‌درخشید.

شکی نیست که فولاد در لیگ قهرمانان آسیا اول راه است و برای صعود به مرحله بعدی راه دشوار و طولانی در پیش دارد و شاید برای فولادی که با پنجره بسته و بدون داشتن بازیکنان مورد نیاز پا به رقابت با حریفان تا دندان مسلح گذاشته، این مسیر بسیار ناهموار باشد، اما این فولاد که به مرحله رشد و بالندگی رسیده است، توانایی رسیدن به هر افتخاری را دارد و تشنه موفقیت است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی