تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - 14:57 - 01 April 2021

13 بدر همنشینی دل کژدم یه همان قمر در عقرب معروف

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران از قمر در عقرب بودن ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ «سیزده به در» خبر داد.

تیرداد نیوز - مسعود عتیقی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران درباره رخداد نجومی ۱۳ به در امسال گفت: فردا آسمان شاهد همنشینی ستاره دل کژدم با ماه خواهد بود.

او ادامه داد: ساعت ۱:۱۹ بامداد جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ خورشیدی، ستاره دل کژدم ( Antares - قلب العقرب  ۴.۹ درجه جنوب ماه قرار می‌گیرد و چون این اجرام ساعتی پس از نیمه شب این شب طلوع می کنند، تا قبل از روشنی هوا در بامداد این تاریخ، در آسمان قرار دارند.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران توضیح داد: ستاره دل کژدم در رده ستارگان ابرغول سرخ است و با چشم غیرمسلح به رنگ قرمز در پایین ماه دیده می شود.

عتیقی توضیح داد: در نجوم احکامی، به قرار داشتن «ماه» در زمینه برج فلکی کژدم «قمر در عقرب» می گویند و اتفاقاتی را مرتبط با آن قائل بودند که البته با واقعیت‌های علمی همخوانی نداشته، چرا که هر کدام از این اجرام ( ماه و ستارگان صورت کژدم ) در فواصل بسیار دور و متفاوتی نسبت به یکدیگر در آسمان قرار داشته و برخلاف این ادعاها، هیچگونه تاثیر تایید شده ای بر رویدادهای زمینی و سرنوشت انسانها نمی‌توانند داشته باشند.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران ادامه داد: قمر در عقرب پیشین ساعت ۱۷ عصر جمعه ۱۵ اسفند ماه رخ داد که در این رخداد نجومی ستاره دل کژدم ۵.۲ جنوب ماه در وضعیت تربیع آخر قرار گرفت.

شرح تصویر: نقشه آسمان در بامداد جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ و همراهی ماه در زمینه صورت فلکی کژدم؛ ستاره «دل کژدم» پایین تر از ماه در نزدیکی مسیر راه کاهکشان به زیبایی و با شکوه دیده می شود.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد