تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - 15:39 - 22 February 2021

آرزو آزادی و حضور در نمایشگاه گروهی دعوت

نمایشگاه دعوت به مناسب سال نو شمسی با مضمون آثاری از آغاز سال 1400 در محل گالری طراحی هنر در حال برگزاری است.

تیرداد نیوز - آرزو آزادی با یک نقاشی به نام"گاو" در نمایشگاه دعوت که این روزها در گالری طراحی هنر برپاست شرکت کرده است.دراین نقاشی گاو به مثابه شخصیتی خاص و یگانه به نقش درآمده است و بیننده را به واقع به مکث و تامل وادار می کند.آثار این هنرمند که همزمان نمایشگاه مجسمه های"پرنده هایی که پرنده نیستند" را نیز در گالری هفت ثمر دارد شبیه آثاری که تاکنون در نمایشگاه های مختلف دیده شده نیست.
گفتنی است نمایشگاه دعوت تا دهم اسفند در خیابان ولی عصر(ع)، نرسیده به زعفرانیه در گالری طراحی هنربرپاخواهدبودوعلاقه مندان می توانند چشم و جان خود را به تماشایی زیبایی درآن میهمان کنند.
اسطوره گاو ریشه در آیین مهر دارد که از آیین های ایرانی پیش از زردشت است.کاربرد نماد گاو در ایران باستان از دیرترین روزها و به اشکال مختلف دیده می شود .

از یافته های سال های اخیر در گرگان و مازندران که پیکره های گاو و گاومیش ساخته شده در ۴۰۰۰ سال پیش را نشان می دهد گرفته تا پیکره معروف گاو ی که زانو زده و جامی را در دست دارد و مربوط به هزاره های پیش از میلاد مسیح در دوره عیلامی در جنوب غربی ایران است.

گاو در اسطوره های ایرانی ، نمادی از نبرد نور و تاریکی و خوبی و بدی است.اسطوره گاو در ادامه تحول اسطوره های هندو - اروپایی و آریایی در داستان آفرینش جهان ایفای نقش می کند و می تواند بازنمایی ابرها و طوفان های باران زا باشد که آب را به جهان هدیه می دهد. نمادی که مستقیما به اسطوره های یونانی منتقل شده است.

آرزو آزادی و حضور در نمایشگاه گروهی دعوت

آرزو آزادی و حضور در نمایشگاه گروهی دعوت

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد