تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - 19:43 - 23 June 2019

نامه هنرمندان صنایع دستی کشور خطاب به رئیس قوه قضاییه

هنرمندان صنایع دستی برای حل مشکلاتشان به رئیس قوه قضاییه نامه نوشتند و در نامه خود آورده اند: در شرایط فعلی که جامعه از لحاظ اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار ندارد، فعالان صنایع دستی همچون سایر اقشار جامعه زیر بار مشکلات اقتصادی کمر خم کرده‌اند.

نامه هنرمندان صنایع دستی کشور خطاب به رئیس قوه قضاییه

تیرداد نیوز - این وضعیت به گونه‌ای است که برخی از آن‌ها در سالی که با نام حمایت از تولید ملی مزین شده، اقدام به تعطیل کردن کارگاه‌های خود می‌کنند.
 
این در صورتی است که به نظر اکثر صاحب نظران و کارشناسان، صنایع دستی یکی از بومی‌ترین تولیدات کشور است و به شرط آنکه مسئولان حمایت کافی را از این صنعت و هنرمندان آن انجام بدهند، تا اندازه زیادی به چرخش چرخه اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.
 
بنا بر این گزارش در روز‌های اخیر هنرمندان صنایع دستی تصمیم گرفتند که بیش از پیش دست به سوی مسئولان کشور دراز کنند و در خط اول این امر هنرمندان عرصه صنایع دستی چرمی قرار گرفتند. البته براساس گفته‌ها و شنیده‌ها هنرمندان سایر بخش‌های صنایع دستی نیز تصمیم گرفته‌اند که به صورت مجزا نامه‌هایی را تنظیم کنند و به دست مسئولان کشور برسانند.
 
در زیر شرح نامه هنرمندان صنایع دستی بخش محصولات چرمی خطاب به رئیس قوه قضائیه را می‌خوانید:
به نام خدا
ریاست محترم قوه قضاییه
جناب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی
با سلام
با عنایت به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در ارتباط با نامگذاری سال ۹۸ بعنوان سال رونق تولید و تاکید ایشان بر قطع وابستگی به صادرات نفت، متاسفانه شاهدیم که تولید کنندگان و صنعتگران حوزه چرم و زیر شاخه‌ها و صنایع وابسته بویژه در بخش صنایع دستی که بخش عظیمی از خانواده‌های مولد و تولیدکنندگان خانگی را شامل می گردند، با مشکلات عدیده‌ای در فرآیند تولید مواجه بوده و در نهایت علیرغم میل باطنی ناچار به توقف فعالیت کارگاه تولیدی خود می گردند. یاد آور می شویم که تا چندی پیش دغدغه تولیدکنندگان معضل فروش و بازاریابی این محصولات بویژه در شرایط واردات بی رویه این کالا‌ها از کشور‌های رقیب بود که خوشبختانه با اتخاذ سیاست ممنوعیت ورود کالا‌های مشابه قابل تولید در کشور و از سویی بالا رفتن نرخ ارز‌های رایج تا حدود زیادی چاره ساز گردید و باعث ایجاد روند مثبت هر چند اندک در فرآیند فروش گردید. لیکن در دیگر سو تولیدکنندگان و صنعتگران این بخش را چه در صنایع بالا دستی و چه در صنایع پایین دستی با عامل بازدارنده‌ای به نام مواد اولیه روبرو گرداند. بالا رفتن سرسام آور بهای مواد اولیه و همزمان کاهش کیفیت و کمیت این اقلام شرایط را به گونه‌ای رقم زده که نفس تولید کننده را به شمارش انداخته است، در این میان مواردی همچون:
 
الف:گرانی مواد اولیه در صنایع بالا دستی و پایین دستی.
 
ب:کمبود کاذب برخی از مواد اولیه، به سبب احتکار و سودجویی دلالان.
 
ج:افت شدید کیفی در مواد اولیه موجود در بازار.
 
د:افزایش قیمت چند برابری اقلامی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده اند.
 
ح:افزایش غیر منطقی قیمت چرم تولید داخل.
 
در نهایت موارد فوق باعث فشار مضاعف به تولید کنندگان مصنوعات چرمی که بخش بزرگی از شاغلین جامعه را به خود اختصاص داده اند، گردیده است.
 
لذا امضا کنندگان که از هنرمندان صنایع دستی کلیه استان‌های کشور می باشند با علم به اینکه از دغدغه‌های اصلی حضرتعالی گردش چرخ‌های تولید و رفع موانع اشتغال می‌باشد، چاره کار را چنین جستیم که با بیان مشکلات موجود در این حوزه به محضر جنابعالی گشایشی در این موضوع حاصل گردد.
 
کمپین حمایت از صنایع دستی ایران
 
گفتنی است رونوشت این نامه به دست رئیس سازمان میراث فرهنگی. صنایع دستی و گردشگری، معاون صنایع دستی کشور، وزیر صنعت، سازمان تعزیرات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز می‌رسد.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور