تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - 15:50 - 25 January 2021

چگونه یک قلب را بشنوییم برنده جایزه تی اس الیوت شد

کتاب شعر «چگونه یک قلب را بشوییم؟» از «بانو کاپیل» برنده نهایی این دوره از جایزه شعر «تی. اس. الیوت» از بین ۱۰ نامزد راه‌یافته به فهرست کوتاه این جایزه معتبر شد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از روزنامه گاردین، بانو کاپیل (Bhanu Kapil) شاعر ۵۳ ساله انگلیسی با مجموعه شعر چگونه یک قلب را بشوییم، گوی سبقت را از ۹ شاعر دیگر راه‌یافته به فهرست کوتاه جایزه شعر تی.اس.الیوت، ربود و این جایزه ۲۵ هزار پوندی را از آن خود کرد.

کاپیل در مجموعه شعر جذاب و گیرای چگونه یک قلب را بشوییم، دینامیک‌های ناخوشایندی را به تصویر می‌کشد که بین یک مهاجر و میزبان سفیدپوست و مرفه او در جریان است و از زبان شخصیت مهاجر می‌نویسد برای همیشه میهمان خانه کسی بودن تا چه اندازه خسته کننده است. کاپیل می‌گوید ایده نوشتن این مجموعه شعر بعد از دیدن عکس یک زوج کالیفرنیایی در روزنامه به ذهنش رسید که درهای خانه خود را روی یک میهمان مهاجر باز کرده بودند.

ویل هریس با کتاب شعر رندانگ (Rendang)، دیزی لافارژ با زندگی بدون هوا (Life Without Air)، وین هالووی با کتاب عشق منهای عشق (Love Minus Love )، ناتالی دیاز با شعر عاشقانه پسااستعماری (Postcolonial Love Poem) ، گلین ماکسول شاعر و داستان‌نویس انگلیسی، شین مک‌کری شاعر آمریکایی، ساشا داگدیل شاعر و مترجم انگلیسی، الا فریرز شاعر و هنرمند بصری و جی.او.مورگان شاعر اهل اسکاتلند، رقبای کاپیل برای رسیدن به جایزه تی.اس.الیوت برای بهترین شعر سال ۲۰۲۰ بودند.

جایزه تی‌.اس‌.الیوت یکی از معتبرترین و باارزش‌ترین جوایز ادبی انگلیس است که هر ساله توسط بنیاد تی.اس.الیوت به بهترین اثر در حوزه شعر اهدا می‌شود. برنده این جایزه مبلغ نقدی ۲۵ هزار پوندی دریافت می‌کند و به هرکدام از شاعرانی که به فهرست نامزدهای نهایی راه یافته باشند، هزار و پانصد پوند اهدا می‌شود. جایزه تی.اس.الیوت تنها جایزه اصلی معتبر در حوزه شعر است که قضاوت درباره برنده آن صرفا به دست تیمی از شاعران شناخته‌شده صورت می‌گیرد.

سال گذشته راجر رابینسون نویسنده اهل ترینیداد و توباگو با مجموعه شعر بهشت قابل حمل (A Portable Paradise) این جایزه را از آن خود کرد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد