تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - 21:53 - 31 August 2019

واردات رسمی پوشاک کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار است

عضو کمیسیون بازار پول سرمایه اتاق بازرگانی ایران گفت: واردات رسمی پوشاک به کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار هم نمی‌رسد و بیشتر آن قاچاق است.

تیرداد نیوز - احمد کیمیایی اسدی در این باره اظهار داشت: واردات قاچاق پوشاک کاملا مشخص نیست و میزان متفاوتی بین ۵ تا ۸ هزار میلیارد دلار است. با توجه به اینکه نرخ ارز مدتی بی ثبات شده، میزان قاچاق کاهش یافته است.
او با اشاره به اینکه از ۱۰۰ درصد پوشاک موجود در بازار ۳۰ درصد آن قاچاق است، ادامه داد: ۲۵ هزار میلیارد دلار در سال قاچاق داریم که ۱۲ هزار میلیارد دلار آن برای پوشاک است. قاچاق پوشاک هر ساله جزو رده‌های اول کشور بوده است، اما اکنون به دلیل بی ثباتی نرخ ارز مقدار آن کاهش یافته است.
 عضو کمیسیون بازار پول سرمایه اتاق بازرگانی گفت: در سال‌های گذشته به دلیل اینکه در تولید داخل مشکلاتی اعم از نبود تجهیزات داشتیم قاچاق پوشاک زیاد بوده است. واردات رسمی پوشاک به کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار هم نمی‌رسد و بیشتر آن قاچاق است.

۹۰ درصد پارچه چادر وارداتی است
کیمیایی اسدی گفت: تولید پارچه در کشور جای پیشرفت دارد و متاسفانه اکنون ۹۰ درصد پارچه چادر وارداتی است در صورتی که می توانیم این میزان را خودمان تولید کنیم.
او بیان کرد: برای مجهز کردن تجهیزات تولید پارچه دولت باید به تولیدکنندگان وام دهد که با این کار این بخش قوی خواهد شد. مهم‌ترین و بزرگترین مشکل صنعت پوشاک قاچاق است که اگر بتوانیم خود را در زمینه تولید آن قوی کنیم از قاچاق به خوبی جلوگیری خواهیم کرد.
عضو کمیسیون بازار پول سرمایه اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه اکنون مراحل برای مواد اولیه و ماشین‌آلات صنعت نساجی خیلی دشوار است،  بیان کرد: مشکل ثبت سفارش و تخصیص ارز باعث افزایش قیمت مواد اولیه تولید پوشاک شده است.
به گفته کیمیایی اسدی افزایش نرخ ارز تاثیر چندانی در کاهش قاچاق نداشته است، به‌طوری‌که نزدیک سه میلیارد دلار قاچاق سالانه پوشاک در سال گذشته فقط ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار کم‌تر شده است.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد