تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - 16:57 - 28 November 2020
مدیریت آرون گروپس صریح و صادقانه با مردم؛

آرون گروپس از پرونده های قضائی تبرئه شده است

فرزاد وجیهی مدیریت بروکر جهانی آرون گروپس در این رابطه گفتند: تمام فعالیت های آرون گروپس قانونی بوده و از تمام پرونده های قضائی تبرئه شده ایم، در حال حاضر هم هیچ نمایندگی در ایران نداریم و مشتریان ما می توانند از طریق صرافی ها با ما همکاری داشته باشند.

تیرداد نیوز - با توجه به حاشیه های که چند وقت اخیر برای معاملات بروکری به وجود آمده بود مصاحبه ای را با فرزاد وجیهی مدیرعامل شرکت آرون گروپس ترتیب داده ایم که جزئیات این مصاحبه را در زیر می خوانید.

بروکر جهانی آرون گروپس با چه مجوزی فعالیت می کند؟
بروکر جهانی آرون گروپس یک شرکت خارجی است که بنا به فعالیت‌های متعدد مالی در سطح جهانی مجوزهای لازم از سازمان‌ها و رگولاتورهای مربوطه را اخذ کرده (برای مشاهده مجوزها کلیک کنید) و حتما در ادامه این مسیر برای نشان دادن حسن نیت و شفافیت بیشتر از سازمان دیگر نیز مجوزهای بیشتری اخذ خواهد کرد.
در ادامه نیز لازم است بگویم باتوجه به اینکه ما فعالیتی در ایران نداریم بنابراین لازم نیست به دنبال مجوز از نهادهای ایرانی باشیم. ولی قبل از قطع همکاری در ایران نیز مجوزهای لازم گرفته شده بود. که در ادامه قابل مشاهده است.

آرون گروپس از پرونده های قضائی تبرئه شده است

بسیاری از سرمایه گذاران در بروکر آرون نسبت به قوانین این بروکر اعتراض دارند و می گویند آرون از قیمت های جهانی استفاده نمی کند تا معاملات به نفع خودش تمام شود و به نوعی نوسانات قیمتی ایجاد می کند تا طرف مقابل ضرر بدهد، توجیه شما در این باره چیست؟
لازم است اول از همه اشاره کنم که کاربران کلیه قوانین را در ابتدا خوانده و با تایید و قبول آن وارد معامله می شوند و اگر اعتراضی هست مطمئناً اعتراضشان وارد نیست ولی در مورد بحث اختلاف قیمت، باید بگویم هیچ منطقی پشت این موضوع نیست و نرخ های بروکر آرون گروپس جهانی و یکسان با مارکت های بین المللی است و اما در نمادهای معاملاتی کشور ایران به دلیل عدم دسترسی به قیمت واقعی و متداول در همه‌ی ساعات فعالیت مطمئناً بروکر، قوانین و پیشبینی هایی برای این موضوع کرده است؛ زیرا بطور مثال ممکن است بازار ایران تعطیل باشد اما بروکر فعالیت داشته باشد در این مواقع قیمت ممکن است با چیزی که معامله گران در تصورشان است متفاوت باشد که البته به طور کامل در قوانین شرکت به این مسائل اشاره شده است و موضوع مهمتر اینکه در بروکر دو طرف معامله می کنند یعنی در هر تایمی از شما خرید می کنند و به شما هم می فروشند و اگر قیمت پایین باشد تفاوتی برای بروکر ندارد. بطور مثال، در بروکر از شما قیمت پایین می خریم ولی به همان قیمت نمی فروشیم یا خیلی بالاتر می فروشیم. در اصل در هر زمانی چه در قیمت های بالا و چه در قیمت های پایین، بروکر دو طرفه به مشتری خدمات می دهد و اگر ضرری باشد در اصل برای خود بروکر است چون هم در قیمت پایین می خرد و هم می فروشد و یک طرفه معامله نمی کند و موضوعی که همیشه به کاربران گوشزد می کنیم این است که خودتان با قیمتی که می خواهید معامله می کنید و هیچ اجباری به شما برای انجام دادن معامله نیست. این تصمیم به عهده شما است که با قیمت بالا یا پایین معامله کنید و اگر قیمت مورد رضایت شما نیست می توانید فعالیت نکنید و مورد بعدی اینکه خیلی از کاربران از این فرصت برای درآمدزایی بدون ریسک استفاده می کنند و گاهاً که قیمت بروکر پایین است از بروکر خریداری می کنند و در بازار آزاد می فروشند و یا برعکس. پس قیمت هرچه باشد به دلیل دو طرفه بودن خرید و فروش، برای بروکر تفاوتی ندارد.

چرا نمایندگی های استانی آرون، زود به زود تغییر می کنند یا مشکلی در همکاری ها به وجود می آید اصلا آیا این به نوعی استراتژی آرون است؟
نمایندگی ها مربوط به شرکت آرون دریک رخشان یا همان طلای آرون است که طبق استانداردهایی که ما به آن ها اجازه داده ایم نمایندگی اخذ می کنند و معمولاً در ابتدا نمایندگان خود را توانمند نشان می دهند ولی در ادامه همکاری گاهاً این عزیزان عملکرد ضعیفی داشته اند و به دلیل اینکه سیاست شرکت طوری است که در هر شهر ترجیحاً یک نماینده داشته باشد با آن فروشگاه قطع همکاری می کند تا بتواند نمایندگی جدید اخذ کند و البته این موارد بسیار کم بوده و اکثر نمایندگان به خوبی در حال فعالیت هستند و مشکلی نیست.

در حال حاضر شهروند کدام کشور هستید و آیا فعالیت های آرون گروپس خارج از کشور مدیریت می شود؟
بنده تابعیت ۳ کشور را دارم؛ ایران، دومینیکا و کانادا و در حال حاضر در کشور سوئد زندگی می کنم و مدیریت شرکت کاملاً از خارج ایران است، زیرا یک هلندینگ بین المللی هستیم و تعداد بالایی مشتری غیرایرانی نیز داریم.

آیا احتمال دستکاری در معاملات آرون وجود دارد که خارج از مقررات آرون گروپس باشد و مدیریت از آن مطلع نباشد؟
دستکاری در معاملات یک موضوع غیرممکن هست زیرا این دسترسی را فقط دو نفر دیگر از مدیران دارند و تا به امروز چنین گزارشی نداشتیم و مطمئناً اگر چنین اتفاقی بیافتد مشتری متوجه می شود و به پشتیبانی جهت بررسی اعلام می‌کند و بحث دیگر اینکه معاملات طوری هست که باید همیشه در آخر تایم کاری، بالانس و متوازن با یکدیگر باشد و اگر مقدار معاملات، سودها و ضررها یکسان نباشد مطمئناً قسمت های زیادی متوجه این موضوع می شوند و یک مسئله ساده نیست و تا به امروز هم چنین موردی مستند گزارش نشده است.

آرون گروپس از پرونده های قضائی تبرئه شده است

در حال حاضر برخی از مالباختگان به دنبال شکایت قضائی از آرون گروپس هستند آیا اجرایی شدن آن مانعی برای ادامه فعالیت آرون گروپس نخواهد داشت؟
در مورد شکایت قضایی باید بگویم شرکت آرون گروپس با اینکه یک شرکت خارجی هست تا به امروز بالای ۱۶۰ پرونده شکایت داشته که تماماً برائت گرفته و وکلای شرکت در دادگاه های ایران جهت دفاع حضور یافته و با مستندات اثبات کرده‌اند که معاملات در جریان بوده و در بدترین حالت به یک پرونده حقوقی نیز تبدیل شده و مشکلی برای فعالیت ما ایجاد نکرده و نخواهد کرد و حق مشتری است، ولی مشتری واقعیت را در دادگاه بیان نمی کند و به همین دلیل وکلای ما با مستندات به راحتی موضوع را برای قضات مشخص و شفاف می کنند.

در حال حاضر اگر افرادی که معامله کرده اند بخواهند سرمایه خود را خارج کنند چه میزان از سرمایه آن ها به عنوان کارمزد کسر می شود؟
بارها شرکت آرون گروپس با مشتریان خود جهت نشان دادن قدرت مالی این شرکت تسویه حساب کلی کرده است و مشتریان ما بدانند که هیچ کارمزدی بابت تسویه حساب کسر نخواهد شد.

آیا در شرایط کنونی به جز ایرانی ها معامله گران خارجی هم در آرون گروپس وجود دارند؟
بله، امروز بیش از ۱۷۰۰ معامله‌گر غیرایرانی از تمام نقاط دنیا در بروکر جهانی آرون گروپس فعالیت دارند.

با توجه به مجوز اتحادیه به آزاد شدن خرید و فروش اینترنتی نظر شما در این مورد چیست؟
نظر خاصی ندارم زیرا کاملاَ دستخوش مافیا و مسائل پشت پرده‌ای است که لازم به بیانش نیست و بروکر آرون گروپس هم از تیرماه 99 کلیه فعالیت خود را در ایران خاتمه داده و با نماینده خود شرکت آرون دریک رخشان نیز قطع همکاری کرده که به صورت رسمی اعلام شد و مشتریان بروکر آرون از طریق صرافی ها امکان همکاری با ما را دارند.

آرون گروپس از پرونده های قضائی تبرئه شده است

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد